Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Accord VIII przetwornica ksenon

VIII przetwornica ksenon

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:14, 23.10.2017

Witam,

Ostatnio coś mi się nie darzy z samochodem i jak się psuje to wszystko na raz...

Przestał mi świecić ksenon od strony kierowcy, wymieniłem obydwa ale on dalej nie świecił...

Okazało się, że to przetwornica.

Mam pytanie, bo miałem już sporo wydatków w tym miesiącu a jeszcze trochę mnie czeka- czy można dokupić jakąś inną, od innego modelu, albo może zamiennik?

Ktoś coś doradzi?

załączam zdjęcie starej.

20171020_181207_HDR.png


  • 0

#2 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:05, 23.10.2017

To moze mocniejszą przetwornice 55 wat. Daje ,,wiecej,, swiatla. Byl temat na naszym forum. Ktos zachwalał 55 watowe.

A z palnikow to po poleceniu przez znajomego mechanika prawie 3 lata temu kupilem palniki firmy VISION. Są ok i w przystepnej cenie.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 17:41, 23.10.2017

Hej :)

To moze mocniejszą przetwornice 55 wat. Daje ,,wiecej,, swiatla. Byl temat na naszym forum. Ktos zachwalał 55 watowe.

A z palnikow to po poleceniu przez znajomego mechanika prawie 3 lata temu kupilem palniki firmy VISION. Są ok i w przystepnej cenie.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Przetwornica o mocy 55 watÓW ma po prostu większą tolerancję na obciążenie (może wygenerować większą moc), ale o poborze prądu (a co za tym pobieranej mocy) decyduje odbiornik, czyli palnik, a nie źródło, czyli przetwornica (chyba, że źródło nie jest w stanie 'wyprodukować' żądanej przez odbiornik mocy, ale to zupełnie inny przypadek).
Możliwe większe obciążenie maksymalne przetwornicy (55 watOWEJ) na pewno powoduje większą stabilność pracy.

Pozdrawiam
Tomek


wysłane z fona
  • 0

#4 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:41, 23.10.2017

czyli mógłbym zamienić na taką przetwornicę i adapter?:

http://allegro.pl/pr...6904525256.html

http://allegro.pl/ad...6678162454.html

 

a co z kabelkiem, który idzie od zapłonnika do obudowy lampy? tutaj na adapterze takiego nie ma.

https://f.allegroimg...f43bd7853af2caf


  • 0

#5 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:40, 24.10.2017

Hej :)
Przetwornica o mocy 55 watÓW ma po prostu większą tolerancję na obciążenie (może wygenerować większą moc), ale o poborze prądu (a co za tym pobieranej mocy) decyduje odbiornik, czyli palnik, a nie źródło, czyli przetwornica (chyba, że źródło nie jest w stanie 'wyprodukować' żądanej przez odbiornik mocy, ale to zupełnie inny przypadek).
Możliwe większe obciążenie maksymalne przetwornicy (55 watOWEJ) na pewno powoduje większą stabilność pracy.

Pozdrawiam
Tomek


wysłane z fona

a czy warto inwestować w takie przeróbki czy lepiej kupić oryginał?

chodzi mi o jakość światła.


  • 0

#6 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:50, 24.10.2017

"czy warto inwestowac w przerobki"?

 

Zacytuje forumowicza SimRacer

 

Napisano 15:54, 28.03.2016

" Witam i wszystkiego dobrego na te święta przy okazji :)

Małe info co do tematu.

Ponieważ po reklamacji i wymianie żarników nie wiele się zmieniło i światło nadal pływało, do tego było słabe i dość mocno niebieskie, postanowiłem zakupić na własną rękę inne przetwornice. Dalszą reklamację zostawię sobie na później.

 

Zdecydowałem się na przetwornice Slim AC 55W (4,5A). I co ? Już po wymianie jednej po prawej stronie auta różnica była ogromna, mimo, że prawy klosz mam zdecydowanie bardziej sfatygowany (do polerki) a soczewkę mocniej zabrudzoną.

Ogólne wrażenia do zestawu. Całe pole światła mimo zastosowania dość zimnej barwy żarników 6000K (35W) jest naprawdę mocno białe i co ciekawe o raczej ciepłej barwie. To na plus bo nie rzuca się w oczy, czyli mniejsze ryzyko ewentualnej kontroli przez policję, przy okazji wioski nie robi i więcej widoczności w deszczu będzie. Niebieska poświata jest jedynie widoczna na samym odcięciu światła, ale jest mało dostrzegalna. Z kolei patrząc na lampy z przodu, sama czysta mocna biel. Sytuacja jest dokładnie taka jak na filmie z BMW, który zapodałem wcześniej w tym temacie.

Same przetwornice są też bardzo kompaktowe. Pojedyncza jest nie wiele większa od dwóch pudełek zapałek :)

Wszystko bez większych problemów zamknąłem w puszce lampy więc nic nie widać pod maską. Montaż jest dziecinnie prosty i zajmuje jakieś 20min.

 

Żeby się nie rozpisywać, dla zainteresowanych.

Podstawa to przetwornica o prądzie zmiennym (AC) i z taką dodatkową puszeczką na kablu (to coś typu regulatora napięcia). TYLKO TAKICH TRZEBA SZUKAĆ !

W stosunku do zwykłych, popularnych przetwornic DC światło jest wtedy nieco cieplejsze, mocniejsze i nic nie mruga, pływa itd. Moc znamieniowa 35/55W to druga kwestia.

Z tymi założeniami, poniżej dam przykłady zestawów, które wg mnie będą się sprawdzać:

 

Slim 35W (AC !) 4300K (barwa ciepła, stosunkowo mocne światło)

Slim 35W (AC !) 5000K (barwa nadal dość ciepła, stosunkowo mocne światło)

Slim 35W (AC !) 6000K (barwa zimna z niebieskim odcieniem, światło trochę mniej efektywne)

 

Slim 55W (AC !) 5000K (barwa ciepła, bardzo mocne światło)

Slim 55W (AC !) 6000K (barwa nadal ciepła (granica), bardzo mocne światło)

 

Myślę, że przy 55W i założeniu nawet żarnika 8000K nadal nie byłoby to niebieskie światło, a jedynie wpadałoby w niebieskie, jeżeli ktoś by chciał takiego efektu.

Z kolei przy tej mocy darowałbym sobie 4300K, chyba, że ktoś chce mieć rzeczywiście jeszcze bardziej ciepłą barwę.

W moim odczuciu trafiłem idealnie i optymalnym rozwiązaniem jest zestaw 55W/6000K.

Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że światło jest mocno zbliżone do obecnych OEM instalacji LED w fabrycznych autach, ustępując może nieznacznie mocą.

Link do przykładowej oferty (taką nabyłem) http://sklep.kom-max...f32600b67af034c

Mam nadzieję, że komuś pomogłem w wyborze :)Podziękowania dla Kolegów skubiszek i h1tman za przekazanie cennej wiedzy w temacie "

 

A cały temat jest tu podaje na tacy :

http://www.accordklu...,5a#entry735054


  • 0

#7 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:37, 24.10.2017

"czy warto inwestowac w przerobki"?

 

Zacytuje forumowicza SimRacer

 

Napisano 15:54, 28.03.2016

" Witam i wszystkiego dobrego na te święta przy okazji :)

Małe info co do tematu.

Ponieważ po reklamacji i wymianie żarników nie wiele się zmieniło i światło nadal pływało, do tego było słabe i dość mocno niebieskie, postanowiłem zakupić na własną rękę inne przetwornice. Dalszą reklamację zostawię sobie na później.

...

dzięki za podrzucenie tematu, pisałem jeszcze do  SimRacer jak się sprawują po dłuższym użytkowaniu i czekam na info.


  • 0

#8 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:02, 25.10.2017

Sprawują się dobrze. Obecnie używam w acco drugiego kompletu- 1 po 6 latach nadal działa ale zakładałem nowe palniki to i zmieniłem przetwornice od 5 miesięcy jest lux. Jak ja widzisz w temacie kolegi simracer doradzalem mu co kupić.

Kupiłem taki :

http://allegro.pl/ac...6977189228.html

Nie inne mają być te niebieskie 55w prąd ac i one mają 4.2 ampera ale o to pytaj się sprzedawcę jeszcze przed kupnem. Przejściówki do d2s znajdziesz również na znanym portalu

Użytkownik skubiszek edytował ten post 07:09, 25.10.2017

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#9 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:26, 25.10.2017

Sprawują się dobrze. Obecnie używam w acco drugiego kompletu- 1 po 6 latach nadal działa ale zakładałem nowe palniki to i zmieniłem przetwornice od 5 miesięcy jest lux. Jak ja widzisz w temacie kolegi simracer doradzalem mu co kupić.

Kupiłem taki :

http://allegro.pl/ac...6977189228.html

Nie inne mają być te niebieskie 55w prąd ac i one mają 4.2 ampera ale o to pytaj się sprzedawcę jeszcze przed kupnem. Przejściówki do d2s znajdziesz również na znanym portalu

dzięki za pomoc, już takie zakupiłem plus adaptery do tego i czekam na przesyłkę


  • 0

#10 jankes87

jankes87
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:27, 30.10.2017

prościej jest ściągnąć zderzak i odkręcić lampę, pełen dostęp. ja mam duże ręce i nie miałem szans od środka.

A ze zderzakiem jest 5 min roboty, gdzieś na forum było opisane co i jak.


  • 0

#11 andrewife

andrewife
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:29, 07.09.2018

Dopiszę się tutaj, żeby nie tworzyć nowego tematu. W moim polifcie mam przetwornice od Mitsubishi Electric - W3T 19371.

Niedawno padła mi ta od strony kierowcy. Po krótkim poszukiwaniu nowej, odrzuciłem ofertę ASO za 1400 zł i znalazłem gościa z Allegro - Xenon-SerwisWINI, który ma te przetwornice w ofercie używane i nowe w znacznie lepszych cenach.

Zamówiłem nowy zestaw przetwornicy z zapłonnikiem, dostałem paragon, wygląda tak samo jak oryginał. Zamontowałem obie części - przetwornica działała tydzień i padła.

Reklamowałem, dostałem nową przetwornicę. Wczoraj zamontowałem i działa ale ... zwróciłem uwagę, że inaczej zapala żarnik niż prawa strona. Przy włączonych światłach na "auto", podczas przekręcania kluczykiem zapłonu lewy ksenon (z nową przetwornicą) przygasa na ułamek sekundy. W tym samym czasie prawa strona pali cały czas.

Zastanawiam się co jest nie tak. Przejmować się tym czy nie, póki działa?

Poniżej link do filmiku jak to w praktyce wygląda. Istotne są ok 3 i 29 sek. filmu :-)

https://youtu.be/Vi3EU9Njock

 


  • 0

#12 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 16:20, 07.09.2018

Reklamowałbym.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#13 andrewife

andrewife
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 10.09.2018

No i przetwornica zdechła :-( działała chyba ze 3 dni. Chyba odstąpię od umowy, poproszę o zwrot kasy i kupię pewny oryginał za 1400 w ASO  :depresja:

Dla potomnych te co zdychają wyglądają tak (w/g mnie dekiel nie różni się od oryginału, który ciągle mam na prawej stronie):

IMG_20180902_140709.jpg

EDIT: Próbował ktoś może coś takiego?: https://www.lichtex....tric/a-99100275

Sprzedają też przez Ebay, płatnośćPayPal. Wysyłka do PL niedroga

Sprzedawca ma dobre opinie i na moje pytanie jak taki zamiennik się sprawuje odpisał "klienci są zadowoleni" :-)


Użytkownik andrewife edytował ten post 13:18, 10.09.2018

  • 0

#14 mobil77

mobil77
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:Warszawa ,wola
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:00, 04.01.2019

https://pl.aliexpres....5e233c00ilaI9o


Użytkownik mobil77 edytował ten post 23:06, 04.01.2019

  • 0

#15 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:55, 14.03.2019

Witam wszystkich :duch:

moj Accord to wersja VIII Executive i mam problem z lewym ksenonem, który po zapaleniu sie gasnie po pewnym czasie podczs jazdy. nawet wtedy po zgaszeniu swiateł i ponownym ich zapaleniu znowu sie zapala zeby po jakims czasie zgasnąć.

i wydaje mi sie ze ten ksenon po zapaleniu swieci jakby jasniej od prawego.

 

czy ktos moze pomoć w wyjasnieniu tej sprawy?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, przetwornica, ksenon

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq