"czy warto inwestowac w przerobki"?
Zacytuje forumowicza SimRacer
Napisano 15:54, 28.03.2016
" Witam i wszystkiego dobrego na te święta przy okazji
Małe info co do tematu.
Ponieważ po reklamacji i wymianie żarników nie wiele się zmieniło i światło nadal pływało, do tego było słabe i dość mocno niebieskie, postanowiłem zakupić na własną rękę inne przetwornice. Dalszą reklamację zostawię sobie na później.
Zdecydowałem się na przetwornice Slim AC 55W (4,5A). I co ? Już po wymianie jednej po prawej stronie auta różnica była ogromna, mimo, że prawy klosz mam zdecydowanie bardziej sfatygowany (do polerki) a soczewkę mocniej zabrudzoną.
Ogólne wrażenia do zestawu. Całe pole światła mimo zastosowania dość zimnej barwy żarników 6000K (35W) jest naprawdę mocno białe i co ciekawe o raczej ciepłej barwie. To na plus bo nie rzuca się w oczy, czyli mniejsze ryzyko ewentualnej kontroli przez policję, przy okazji wioski nie robi i więcej widoczności w deszczu będzie. Niebieska poświata jest jedynie widoczna na samym odcięciu światła, ale jest mało dostrzegalna. Z kolei patrząc na lampy z przodu, sama czysta mocna biel. Sytuacja jest dokładnie taka jak na filmie z BMW, który zapodałem wcześniej w tym temacie.
Same przetwornice są też bardzo kompaktowe. Pojedyncza jest nie wiele większa od dwóch pudełek zapałek
Wszystko bez większych problemów zamknąłem w puszce lampy więc nic nie widać pod maską. Montaż jest dziecinnie prosty i zajmuje jakieś 20min.
Żeby się nie rozpisywać, dla zainteresowanych.
Podstawa to przetwornica o prądzie zmiennym (AC) i z taką dodatkową puszeczką na kablu (to coś typu regulatora napięcia). TYLKO TAKICH TRZEBA SZUKAĆ !
W stosunku do zwykłych, popularnych przetwornic DC światło jest wtedy nieco cieplejsze, mocniejsze i nic nie mruga, pływa itd. Moc znamieniowa 35/55W to druga kwestia.
Z tymi założeniami, poniżej dam przykłady zestawów, które wg mnie będą się sprawdzać:
Slim 35W (AC !) 4300K (barwa ciepła, stosunkowo mocne światło)
Slim 35W (AC !) 5000K (barwa nadal dość ciepła, stosunkowo mocne światło)
Slim 35W (AC !) 6000K (barwa zimna z niebieskim odcieniem, światło trochę mniej efektywne)
Slim 55W (AC !) 5000K (barwa ciepła, bardzo mocne światło)
Slim 55W (AC !) 6000K (barwa nadal ciepła (granica), bardzo mocne światło)
Myślę, że przy 55W i założeniu nawet żarnika 8000K nadal nie byłoby to niebieskie światło, a jedynie wpadałoby w niebieskie, jeżeli ktoś by chciał takiego efektu.
Z kolei przy tej mocy darowałbym sobie 4300K, chyba, że ktoś chce mieć rzeczywiście jeszcze bardziej ciepłą barwę.
W moim odczuciu trafiłem idealnie i optymalnym rozwiązaniem jest zestaw 55W/6000K.
Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że światło jest mocno zbliżone do obecnych OEM instalacji LED w fabrycznych autach, ustępując może nieznacznie mocą.
Link do przykładowej oferty (taką nabyłem) http://sklep.kom-max...f32600b67af034c
Mam nadzieję, że komuś pomogłem w wyborze :)Podziękowania dla Kolegów skubiszek i h1tman za przekazanie cennej wiedzy w temacie "
A cały temat jest tu podaje na tacy :
http://www.accordklu...,5a#entry735054