Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Czyszczenie przepustnicy, Adaptacja w ASO - nadal problemy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krecik1234

Krecik1234
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Śrem
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:45, 18.10.2017

Witam. Niestety nie znalazłem identycznego problemu tutaj na forum. Jeśli jednak jest to proszę moderatorów o skasowanie tematu.

Od początku.

Od 2 miesięcy posiadam Acco 2.4. Od momentu zakupu auto miało problem tzn. po odpaleniu nie występowało "podbicie" obrotów i auto trzymało tylko 400 obrotów.
Oddałem auto do mechanika na czyszczenie przepustnicy. Efekt? Podbicie obrotów po odpaleniu, trzymanie wolnych na poziomie 700 - 750. Jednakże auto zaczęło falować na obrotach po przegazowaniu oraz podczas jazdy co wraz z automatyczną skrzynią skutkowało niepotrzebnymi zmianami biegów.

Po odwiedzeniu kilku elektroników, zakupie nowej OEM uszczelki pod przepustnicę  wczoraj odwiedziłem ASO - Karlik - Poznań.

Po spędzeniu 4 godzin przychodzi Pan, że adaptacja się powiodła i wszystko cacy. Zapłacone 250 zł banan na ryju jedziemy do domu.

I wszystko było ok.

Dzisiaj zauważyłem problem. Mianowicie przy odpuszczeniu gazu obroty spadają do 500 i wracają do poziomu z którego zaczęły spadać.

Moje pytanie brzmi czy ktoś miał identyczny przypadek? Czy serwis mógł coś spieprzyć? Czy może przepustnica nadaję się do wymiany?

 

Sory, że napisałem książkę,  ale posiadam auto od 2 miesięcy a tak szczerze jeszcze dobrze się nim nie nacieszyłem.

 

Pozdro :lol:
 


  • 0

#2 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 23:03, 18.10.2017

http://www.accordklu...zepstnicy-i-iac

długa lektura, ale może na coś wpadniesz


  • 0

#3 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:13, 19.10.2017

250 zł za ustawienie obrotów biegu jałowego? Poważnie? Ja w tamtym roku za wymianę ECU i co się z tym wiąże zaprogramowanie immobilaizera i oczywiście ustawieniu obrotów biegu jałowego i podobno innych parametrów silnika zapłaciłem 100 zł w ASO Kalisz/Opatówek. Czas - nieco ponad pół godziny. Różnica tylko w tym, że ja mam jeszcze przepustnicę na linkę, a nie elektroniczną, co nie zmienia faktu, że 250 zł to dużo za dużo. Sam niedługo muszę jechać na ustawienie obrotów, bo mi zaczęły falować, ale najpierw muszę wyczyścić IAC. Zawsze jeżdżę do ASO w Opatówku, bo mam najbliżej, poza tym mają chyba najatrakcyjniejsze ceny za usługi, np ponad rok temu byłem zaktualizować oprogramowanie ECU. Czytałem, że przeważnie taka usługa kosztuje 150 zł, a oni wzięli tylko 50 i pytali czy taka cena mi odpowiada. Podejrzewam, że gdybym zaczął się targować, to jeszcze parę zł by opuścili. 


  • 0

#4 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 06:04, 19.10.2017

250 zł to dużo za dużo

...a żeś mu pomógł!!

 

 

Oddałem auto do mechanika na czyszczenie przepustnicy. 

 

z tym czyszczeniem to śliska sprawa, bo myjąc przepustnicę, zmywa się niewielką warstwę jakiegoś "siuwaksu", co to doszczelnia skrzydełko przepustnicy i później są problemy


  • 0

#5 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 06:41, 19.10.2017

Pomijając cenę ASO to ASO (w Bielsku-Białej regulacja zaworów + uszczelka kosztuje ponad 300 zł), udaj się do ASO i powiedz, że chcesz zareklamować usługę bo dalej obroty nie działają poprawnie.

 

ASO przed adaptacją na bank sprawdziło, że przepustnica jest ok i wymaga tylko adaptacji inaczej na 100% pierwsze co byś usłyszał to do wymiany i xxxx zł się należy, także niech kombinują dalej z ustawieniem przepustnicy.


  • 0

#6 Krecik1234

Krecik1234
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Śrem
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:00, 19.10.2017

Dzięki za odpowiedzi. Zapomniałem dodać, że nie dzieje się tak cały czas. Ten spadek obrotów nie jest uzależniony każdym odjęciem gazu. I nie występuje to na ssaniu :|
Pojeżdżę jeszcze dzisiaj. Może się coś ułoży, Do serwisu mam 50 km. Nie chce mi się tam co chwila jeździć tym bardziej, że szkoda na to czasu :lol:


  • 0

#7 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:17, 19.10.2017

 spadek obrotów nie występuje to na ssaniu :|

bo wtedy idzie więcej powietrza i zawór IACV jest więcej otwarty, więc minimalne nieszczelności przepustnicy mogą nie mieć wpływu


  • 0

#8 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:20, 20.10.2017

IACV chyba nie występuje w elektronicznej przepustnicy.
  • 0

#9 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:02, 20.10.2017

IACV chyba nie występuje w elektronicznej przepustnicy.


fakt...masz racje
  • 0

#10 Krecik1234

Krecik1234
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Śrem
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 23.10.2017

Witam. Zadzwoniłem do serwisu. Kierownik powiedział, że nic innego nie da się zrobić przy kalibracji przepustnicy. Że oni wszystko zrobili tak jak się należy i nie ma opcji żeby zrobić coś źle albo inaczej. Jako, że auto jest krajowe i było serwisowane od początku do końca w ASO wszedł w historię serwisowania i dostrzegł, że olej w automacie był wymieniany ponad 100 tyś km temu :wow: :wow: :wow: . Stwierdził, ze to stary olej może mieć wpływ na spadanie obrotów :/ . Co o tym myślicie?

Drugi temat. Wiem, że regularna wymiana oleju w automacie mu nie zaszkodzi. Ale jeżeli faktycznie nie był przez tyle czasu wymieniany to jeżeli go teraz wymienię, skrzynia nie zacznie szaleć? Słyszałem o takich przypadkach :roll:


  • 0

#11 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 06:14, 24.10.2017

Drugi temat. Wiem, że regularna wymiana oleju w automacie mu nie zaszkodzi. Ale jeżeli faktycznie nie był przez tyle czasu wymieniany to jeżeli go teraz wymienię, skrzynia nie zacznie szaleć? Słyszałem o takich przypadkach :roll:

A jakie masz wyjście? Zostawiać tego szlamu chyba nie ma co


  • 0

#12 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 06:45, 24.10.2017

skoro przepustnice, masz wyczyszczoną i została przeprowadzona "adaptacja", to nie szukaj w niej problemów. nie masz zaworu IAC, więc tutaj nie szukaj problemów. czyściłem przepustnicę u siebie i znajomych x razy - nigdy nie było żadnych problemów potem. 

 

zawory - kiedy?

 

leniwa lambda?

 

gaz masz? 

 

świece? 

 

olej w automacie? nie zaszkodzi wymienić - na pewno nie zaszkodzi, a skrzynia się ucieszy. 


  • 0

#13 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:39, 24.10.2017

szkoda że masz do mnie taki hektar drogi

podmienilibyśmy przepustnice i zmienili oliwe w skrzyni...

zmieniaj oliwe na ATF DW1 od Jarusneta

http://jarusnet.pl/a...-skrzyni-biegow

3 butelki starczają

zlewasz stary wlewasz przez bagnet nowy i po temacie

jak pamietam 2.7 lub 2.8 litwa wchodzi do maxa


  • 0

#14 Krecik1234

Krecik1234
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Śrem
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:38, 24.10.2017

Świece były wymieniane 57 tyś km temu :shock:
Zawory były robione 23 tyś km temu.
Lambda wymieniona chyba, że są dwie. Nie mam pojęcia.

Aaa... Lpg nie mam i nie planuję :lol:

Chyba zacznę od świec. Nie duży koszt, a może coś się poprawi. Jakie polecacie? Denso takie  jak są założone?


  • 0

#15 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:41, 24.10.2017

Takie to po omacku trochę.. Jak masz zamontowane dedykowane sensownego do k24 i nie masz lpg to spokojnie 100tkm powinny wytrzymać..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq