Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

System check, spadek mocy

VII VII gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 szpon2

szpon2
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:17, 17.10.2017

Witam,

Dosłownie 30 min temu jadąc po pracy wywaliło mi komunikat system check - pierwszy raz odkąd mam acco, zapaliła się także VSA z tego co zauważyłem.

Problem dotyczy VII gen CL7 (wersja po lifcie) 2.0 benzyna, bez instalacji gazowej, paliwo z BP nigdy nie miałem problemów.

Jechałem tylko przy radiu,  bez klimy czy nawiewów. Jedyny objaw jaki poprzedził komunikat system check to takie jakby porzarpywanie na 2,3 przy dodawaniu gazu. Po zatrzymaniu i kilkuktornym wyłączeniu / odpaleniu cały czas to samo, dodam tylko że VSA pojawiło się na chwilę, teraz tylko system chack wywala.

Macie jakieś opcje cóz to może być? Może ktos w wawie podratowałby diagnostyką kabelkiem?
z góry dzięki za odpowiedź,

pzodr


Użytkownik szpon2 edytował ten post 06:33, 17.10.2017

  • 0

#2 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:00, 17.10.2017

Mi przychodzi na myśl czujnik spalania stukowego, ale może dlatego że ostatnio to przerabiałem.

Zaświeciła się kontrolka silnika i spadła moc ... Trochę poszarpywało podczas jazdy.

Ale przyczyn może być kilka bez diagnostyki ciężko coś wiarygodnie powiedzieć.... :/


Użytkownik Mrock edytował ten post 10:01, 17.10.2017

  • 0

See You on the road Guest


#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:16, 17.10.2017

Spinacz w rękę i sprawdź co to za błąd
  • 0
                       

#4 szpon2

szpon2
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:07, 24.10.2017

Witam,

okazało się że to był błąd czujnika położenia pedału przyśpieszenia. Błąd został skasowany, ale dziś znowu to samo. Widziałem, że polecacie czyszczenie styków i szczoteczek "kontakt" sprayem. Spróbuje dziś to zrobić, mam tylko pytanie. Czy przed wymontowaniem czujnika odłączyć acc? Czy po montażu trzeba coś kalibrować?

 

Druga kwestia to: w razie czego nowy czujnik ma oznaczenie  37971-RBB-003?

http://haparts.pl/37971-rbb-003.html

zgadza się?

 

dzięki za info,


Użytkownik szpon2 edytował ten post 13:45, 24.10.2017

  • 0

#5 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:22, 24.10.2017

chlopie sprobuj regeneracji czujnika kosztuje to Ciebie 30 minut pracy a efekt w 99% skuteczny..poszukaj w dziale zrob to sam
  • 0

#6 szpon2

szpon2
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:29, 27.10.2017

Cześć,

Przeprowadziłem całą operację zgodnie z manualem i chyba przestało poszarpywać jak dla mnie (przynajmniej z rana tego nie czułęm) no ale nie ma co chwalić dnia przed zachodem słońca..... we will see:)

Jedno co mnie zastanawia bo odpiąłem linkę gazu i za pierwszym razem chyba za mocno ją naciągnąłem bo miałem jaki mocno czuły pedał gazu... poluzowałem ją, tak aby linka miała luz podczas naciskania na kołowrotku, ale pytanie czy po takim zabiegu trzeba przeprowadzać "procedurę uczenia wolnych obrotów" jeśli tak to jak?

Teraz po odpaleniu na zimno mam w granicach 1200 rmp, natomiast po rozgrzaniu (przy włączonych światłach, nawiewie, radio) obroty między około 800, po wyłączeniu świateł, radio, nawiew spadają do 650 + lekkie wibracje wtedy czuje na aucie - przez czyszczeniem też tak miałem, muszę na regulację zaworów się ustawić... No ale moje pytanie odnośnie tych obrotów? To prawidłowe wartości czy coś skopałem z tą linką? pozdr


Użytkownik szpon2 edytował ten post 06:30, 27.10.2017

  • 0

#7 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:24, 27.10.2017

Jest w miarę Ok . Regulacja zaworów!!
Pzd.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, VII gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq