Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Kierownica sama skręca, ściąga na nierównościach

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 ortur

ortur
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Goczałkowice-Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 16.10.2017

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Od dluższego czasu mam problem z moją Hondą VII Cl7 2.0. A mianowicie samochód ściąga na nawet niewielkich nierównościach niezależnie od prędkości, drży kierownica przy około 120-130 km/h, dodatkowo co zauważyłem i nagrałem na załączonym filmie jadąc poniżej 10 km/h w tył po kostce brukowej kierownica sama się obróciła o prawie 90stopni. Strasznie mnie to drażni bo komfort jazdy tym samochodem jest żaden.

Jakiś rok temu wymieniane sworznie dolne, luzów w zawieszeniu wg diagnosty nie ma, opony Nokian zLine 225/40/18 koła wyważone z testem drogowym. Jakieś pomysły co może być przyczyną?

 

Link do filmiku:

 

https://www.youtube....eature=youtu.be

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4351 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 15:38, 16.10.2017

Na początek sprawdź czy masz prawidłowe(nie zaniskie) ciśnienie w oponach .
Napewno też szerszy kapeć i małe ET w porównaniu do OEM niepomaga ..ale aż tak ? .
Wyreguluj (zmniejsz) luz listwy kierowniczej śrubą reg. na przekładni
Jeśli nigdy nikt tam nie zaglądał to napewno będzie co poprawić

Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:39, 16.10.2017

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#3 ortur

ortur
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Goczałkowice-Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:16, 16.10.2017

Ciśnienie regularnie sprawdzane ok 2,4atm. Dodatkowo niedawno pojawiły się drgania przy hamowaniu przy 50-60km/h - krzywe tarcze? Na zimowych 16 calowych felgach szerokosc 205 tez wystepuja drgania lecz dużo mniej odczuwalne.


  • 0

#4 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4845 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 18:06, 16.10.2017

Sprawdź w jakim stanie tarcze przednie. Miałem zbliżone objawy gdy tarcze były już poniżej minimum grubości.
  • 0

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4351 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:12, 16.10.2017

Ciśnienie regularnie sprawdzane ok 2,4atm. Dodatkowo niedawno pojawiły się drgania przy hamowaniu przy 50-60km/h - krzywe tarcze? Na zimowych 16 calowych felgach szerokosc 205 tez wystepuja drgania lecz dużo mniej odczuwalne.

Może lewe przednie koło lekko hamuje ...stoją klocki lub zacisk ? Drgania przy hamowaniu ,skręcanie kierownicy ?

Również Tylne tarcze, zaciski muszą być w porządku ?
..ale i tak polecam skasować ewntualny luz na listwie .
...

Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:01, 16.10.2017

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#6 marekkraw

marekkraw
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 16.10.2017

Co prawda VI Gen , ale od maja walczę z podobnym problemem. Czuje na kierownicy prawie każdą nierówność , gdy puszcze kierownicę to zachowuje się podobnie , na większych dziurach również ściąga momentalnie. Wjazd na torowisko jest mega nie komfortowe. Dotychczas wymieniłem/zrobiłem:

- amory

- tuleje wachaczy

- dolne sworznie

- tuleje staba

- geometria

- wyważanie kół

 

Mechanik rozkłada ręce. Wszystko niby sztywne , a komfort z jazdy mocno średni.


  • 0

#7 ZENek

ZENek
  • Klubowicz
  • 198 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała, Żywiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:36, 16.10.2017

szerokość opony, niski profil oraz mniejsze ET też wpływa tak że nierówności dużo bardziej czuć na kierownicy.

Ja mam 225/45/17 no i na większych nierównościach też trochę sobie skręca

 

Jakie Ty masz ET na tych 18-stkach ?


  • 0

Była: Honda Accord 1.6 LS   Moje Acco CG7

Jest: Honda Accord 2.0 Sport


#8 ortur

ortur
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Goczałkowice-Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:11, 17.10.2017

Kurde no może i wpływa ale że aż tak żeby kiere z rąk wyrywało?

 

Felgi to Honda Storm

Rozmiar: 18"
Szerokość : 7,5J
Odsadzenie ET: 55
 


  • 0

#9 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4845 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 18:38, 17.10.2017

A opony jakie? Model marka rozmiar
  • 0

#10 ortur

ortur
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Goczałkowice-Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:53, 17.10.2017

Napisałem w pierwszym poście. Nokian zLine 225/40r18 92y
  • 0

#11 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9 -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:30, 18.10.2017

225/40r18 co tu więcej dodać? Rozmiar z SUVa... zamontowany w stosunkowo lekkim aucie. Nie ma co tu dywagować więcej na temat ściągania. Natomiast drgania to wyważenie, problem z łożyskiem czy końcówkami kierowniczymi.

 

Jak ktoś pisze, że mu troszkę ściąga na dołach na takich kolach to piszę nie prawdę. Troszkę to mi ściąga na 205/55 R16 jak trzymam kierownice jednym palcem wskazującym w bardzo dużych koleinach to mi troszkę ściąga...


  • 0

#12 Sswider

Sswider
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:47, 18.10.2017

U mnie się dzieje to samo tylko w drugą stronę ściąga.

Wysłane z mojego Nexus 6P przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 marekkraw

marekkraw
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:59, 26.11.2017

Ja już się poddałem. Mechanik jakiś czas temu przez godzinę pod autem siedział i główkował i nic nie wynalazł. Wymieniłem chyba pół zawieszenia, geometria książkowa a auto momentalnie ucieka po puszczeniu kiery, a sama kiera tańcuje na dziurach. Każdym innym autem jeździ mi się 10 razy przyjemniej niż Accordem, a że jeszcze pojawiły naloty rdzy na sankach to postanowiłem podziękować tej marce. Dla mnie ten samochód to porażka, żebym przy przebiegu 10 tys rocznie meldował się regularnie na warsztacie...


Użytkownik marekkraw edytował ten post 12:00, 26.11.2017

  • 0

#14 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9 -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:07, 26.11.2017

Zaloz 16cali do malucha 205szerokosc zobaczymy jak bedzie się jeździć. Moze zamiast walczyć z wiatrakami zalozylbys felgę 16 i seryjna oponę lub 17 max 215szerokosc


  • 0

#15 misk

misk
  • Klubowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:19, 26.11.2017

Zaloz 16cali do malucha 205szerokosc zobaczymy jak bedzie się jeździć. Moze zamiast walczyć z wiatrakami zalozylbys felgę 16 i seryjna oponę lub 17 max 215szerokosc

 

Potwierdzam.

Na lato też założone 18 i podobne objawy ściąganie i ruchy kierownicą na nierównościach.  Też myślałem, że to coś z zawieszeniem i dałem sobie spokój. 16 na zimę i komfort jazdy dużo lepszy powiedziałbym komfortowy, prowadzi się bardzo dobrze. Także według mnie 18 to już wybór między wyglądem, a komfortem jazdy. 

Gdzieś na forum  był temat opon 18' i podobno ktoś znalazł opony które ,nie ściągały i nie wyrywało kiery na nierównościach.

Zapytam jeszcze brata, też w Accordzie ma założone 18 na lato i podpytam czy też ma podobne objawy.


Użytkownik misk edytował ten post 20:22, 26.11.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq