Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Drążek kierowniczy prawy (pytanie)

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 17:26, 15.10.2017

Czy to jest normalne w prawym drążku kierowniczym? Czy któraś śruba jest niedokręcona? :> Szukałem elementu, który brzdęka mi głośno przy przejazdach przez progi zwalniające i przy okazji trafiłem na takiego rodzyna :>

 

 

A te brzdęknięcia prawdopodobnie są od uszkodzonej końcówki drążka kierowniczego

RwnE1Nk.jpg

 

Pytanie brzmi następująco: Czy wymieniać całą końcówkę drążka kierowniczego z lewej strony? Czy tylko tą uszkodzoną gumę? Siedzi sztywno i ani drgnie. A z prawej strony, drążek do wymiany? Czy wystarczy go dokręcić? 
Dodam, że mam te nieszczęsne 'rzadkie' końcówki i ciężko te cholery gdziekolwiek znaleźć :/ Do tego jest przykręcona normalną nakrętką, a nie taką jakby z ząbkami, bo i tak nie ma otworu na skobla.


Użytkownik gons edytował ten post 17:43, 15.10.2017

  • 0

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 14:37, 16.10.2017

Naprawde nikt się z czymś takim nie spotkał? :D (znowu działy pomyliłem :/ powinien być układ kierowniczy, a nie zawiasy :> )
  • 0

#3 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:07, 16.10.2017

Naprawde nikt się z czymś takim nie spotkał? :D (znowu działy pomyliłem :/ powinien być układ kierowniczy, a nie zawiasy :> )

Jak ruszasz tą końcówką na filmiku to tak rozumiem ze jest normalnie przykrecona do zwrotnicy? Jeżeli tak to normalne że będzie stuka jak skręcasz nią od jednego skrajnego położenia w drugie. Przecież kiedyś się musi oprzeć o "ćpień" Chyba że co nie tak zrozumiałem z tego filmiku...?
Co do uszkodzonęj gumy na końcówce to jak niema tam żadnego luzu to bym tego nie ruszał. A kiedy pojawi się luz to wiadomo, wymieniamy całą końcówkę i spokój.
  • 0

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:24, 16.10.2017

Końcówkę drążka sprawdzisz na podniesionym kole. Łapiesz za koło rękami w stylu "za piętnaście trzecia" i wykonujesz szybkie ruchy na boki.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#5 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 06:20, 17.10.2017

Jak ruszasz tą końcówką na filmiku to tak rozumiem ze jest normalnie przykrecona do zwrotnicy? Jeżeli tak to normalne że będzie stuka jak skręcasz nią od jednego skrajnego położenia w drugie. Przecież kiedyś się musi oprzeć o "ćpień" Chyba że co nie tak zrozumiałem z tego filmiku...?
Co do uszkodzonęj gumy na końcówce to jak niema tam żadnego luzu to bym tego nie ruszał. A kiedy pojawi się luz to wiadomo, wymieniamy całą końcówkę i spokój.

czyli taki ruch w prawej końcówce jest dozwolony? :)  w lewej nie ma takiej opcji, żeby tak końcówką poruszyć w okół jej osi i dlatego mnie to zastanawiało :D
 

 

Końcówkę drążka sprawdzisz na podniesionym kole. Łapiesz za koło rękami w stylu "za piętnaście trzecia" i wykonujesz szybkie ruchy na boki.

Wysłane z Tapatalk

tak również sprawdzałem ;) luzów nie ma ani na jednym ani na drugim końcu :)


  • 0

#6 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 10:29, 17.10.2017

Jak założysz klucz na ta drugą to tez tak pokręcisz wokół osi. Tylko ta którą ruszasz jest dużo luźniejsza, ale nie na tyle żeby był luz.
Takie jest moje zdanie. Jak chcesz to wymieniaj. To twoje auto

Użytkownik vova777 edytował ten post 17:51, 17.10.2017

  • 0

#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:12, 17.10.2017

Ktoś kiedyś pisał że są dostępne same osłony gumowe sworzni. Można też podjechać do jakiegoś mechanika i wysępić samą gumę ze starej końcówki. Może akurat jakąś przypasuje. Jazda z rozwaloną przyśpieszy wymianę końcówki.
  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:21, 17.10.2017

czyli taki ruch w prawej końcówce jest dozwolony? :) w lewej nie ma takiej opcji, żeby tak końcówką poruszyć w okół jej osi i dlatego mnie to zastanawiało :D


tak również sprawdzałem ;) luzów nie ma ani na jednym ani na drugim końcu :)

..ja sprawdzałem zawsze jak samochód stał na kołach ...wtedy pozycja "gałek"jest naturalna ...Opona na asfalcie najlepiej piachu .Jak będzie luz na końcówce lub samym drążku to odrazu czuć w łapach .
W pozycji wiszącej nie wiem ale wydaje się ,że może być inny (mniejszy) zawsze to już inna pozycja ..
Pukanie przy obracaniu w osi jak lekko chodzi sworzeń to normalne ..dwie skrajne pozycje do których niedochodzi podczas normalnego użytkowania

Użytkownik Wlodar edytował ten post 16:08, 17.10.2017

  • 0
                       

#9 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 15:43, 17.10.2017

Ja założysz klucz na ta drugą to tez ta pokręcisz wokół osi. Tylko pa którą ruszasz jest dużo luźniejsza ale nie na tyle żeby był luz.
Takie jest moje zdanie. Jak chcesz to wymieniaj. Yo twoje auto

właśnie niedawno był wymieniany ten drążek i myślałem, że mechaniki mi coś źle złożyli i nie chciałem ich za darmo opierniczać :D bo mi kiedyś faktycznie coś spartolą ^^
 

 

Ktoś kiedyś pisał że są dostępne same osłony gumowe sworzni. Można też podjechać do jakiegoś mechanika i wysępić samą gumę ze starej końcówki. Może akurat jakąś przypasuje. Jazda z rozwaloną przyśpieszy wymianę końcówki.

już zamówiłem na wymianę, bo niby mieszkam w mieście, a nic tu nie można zdziałać w okolicy :> do gazownika mam 50km, do lakiernika 30km, a do najbliższego ASO 50km, a już nie wspomnę o porządnym mechaniku, znającym się na Hondach :D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq