Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Jakie opony zimowe?

VIII opony

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#16 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:27, 17.10.2017

(...)
Co myślicie o zakupie starszych opon, znaczy się starszego modelu continentala TS 850 za prawie połowę ceny? Posłużę się niezależnym blogiem po raz kolejny, chodzi o te opony: http://wulkanista.pl...rcontact-ts850/ Opony są ponoć nowe, magazynowane i niejeżdżone, mają gwarancję z tym że już nie są produkowane od 2 lat. Zalety: cena, klasa premium, dobra etykieta. Minusy: 2 lata krótsza gwarancja, starszy model, może być problem z dokupieniem za jakiś czas jednej sztuki gdyby coś się stało.


TS850 mam i uważam że to świetna, zrównoważona opona, znakomicie dopasowana do środkowoeuropejskiej zimy. Nawet spory wg etykiety poziom hałasu nie przeszkadza zbytnio, bo jakoś generowane przez nią częstotliwości nie drażnią. Nawet trwałość (ścieralność) jest bardzo OK, co nie jest takie oczywiste w przypadku Conti.
Ogólnie jeśli masz możliwość trafienia kompletu za pół ceny to megaokazja, choć oczywiście gdzieś z tyłu głowy trzeba mieć te kwestie, o których wspomniałeś. Ewentualne dokupienie pojedynczej sztuki jeszcze przez parę lat nie będzie problemem, widać to po większych sklepach oponiarskich, gdzie można dostać kapcie wycofane z produkcji ładnych parę lat temu.
Bardziej martwiłbym się starzeniem opony, bo nawet jeśli jest prawidłowo przechowywana to nadal się starzeje, choć wolniej. Tutaj jest kwestia kalkulacji ile zamierzasz jeździć tym autem na tych gumach i ile kręcisz kilometrów (czytaj: jak szybko je zarżniesz). Jak dużo jeździsz to problem może być pomijalny.

Aha, różnica TS850->TS860 nie jest wielka, lekka ewolucja dla podtrzymania dominacji.
  • 1

#17 TytusBomba

TytusBomba
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Seden
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:36, 17.10.2017

Dzięki za info, tego właśnie szukałem:)


  • 0

#18 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:22, 18.10.2017

...a to nie z tą oponą była afera ,że testy były ustawiane ?
Nie chodzi mi o to ,że jest zła ale ...
https://moto.wp.pl/a...68454531114113a

Użytkownik Wlodar edytował ten post 06:28, 18.10.2017

  • 0
                       

#19 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 15:40, 18.10.2017

Tak, ADAC to sprzedajne świnie, nie pierwszy raz ALE...

http://www.tyrerevie...tact-TS-850.htm

Zakladka -> "All Tests"
Widać że TS850 kosiły zwycięstwa w testach nie tylko germańskich. Wszystkich nie przekupili...
Co ważne, akurat ta opona radzi sobie dobrze w każdym rozmiarze, co wcale nie jest takie oczywiste.

Na marginesie: tak wychwalany i polecany tutaj Nokian także nisko pogrywał:

http://moto.pl/MotoP...-oszustwie.html
  • 0

#20 Wiras1

Wiras1
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 21.10.2017

Panowie co myslicie o oponach Falen Eurowinter HS01 225/50 R17 98V XL bo jakoś mało opinii i testów o nich jest ,tak że nie wiem co mam o nich myśleć.

Jazda głownie miasto trasa sporadycznie.

 

Zastanawiam sie jeszcze nad oponami :

Firestone Winterhawk 3  225/50 R17 98H XL,FR

Uniroyal MS Plus 77      225/50 R17  98H XL,FR

Kleber Krisalp HP3   225/50 R 17  98H XL

BF Goodrich G-Force Winter 2   225/50 R17 98 H XL

Czy indeks predkości musi być V jak zaleca producent auta czy może być i H?

Prszę o pomoc w tej kwestii  co byście polecili,bo już od tego przegladania stron z oponami  mam mętlik w głowie


Użytkownik Wiras1 edytował ten post 10:10, 21.10.2017

  • 0

#21 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:13, 21.10.2017

Panowie co myslicie o oponach Falen Eurowinter HS01 225/50 R17 98V XL bo jakoś mało opinii i testów o nich jest ,tak że nie wiem co mam o nich myśleć.
Jazda głownie miasto trasa sporadycznie.

Zastanawiam sie jeszcze nad oponami :
Firestone Winterhawk 3 225/50 R17 98H XL,FR
Uniroyal MS Plus 77 225/50 R17 98H XL,FR
Kleber Krisalp HP3 225/50 R 17 98H XL
BF Goodrich G-Force Winter 2 225/50 R17 98 H XL
Czy indeks predkości musi być V jak zaleca producent auta czy może być i H?
Prszę o pomoc w tej kwestii co byście polecili,bo już od tego przegladania stron z oponami mam mętlik w głowie

Na zimę dopuszcza sie niższy indeks o 1 stopień. Spotkałem się z informacją, że powina być np naklejka w widocznym miejscu dla kierowcy o indeksie opony i max prędkości ale nie wiem czy ma to jakieś odwzorowanie w przepisach.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Masterbb edytował ten post 10:14, 21.10.2017

  • 0

#22 marcin-er

marcin-er
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:56, 24.10.2017

Mam podobny dylemat co kolega bo zaczynam czegoś szukać na zimę. U mnie rozkład jazdy ma się trochę odwrotnie bo głównie po mieście a sporadycznie trasa. Czytając różne rankingi i opinie to wydaje mi się że najlepszym wyborem będa opony Klebera albo Falkeny bo mam też ograniczony budżet i niestety opony Nokii odpadają niestety. Miał ktoś może okazję jeździć na tych modelach i mógłby się podzielić doświadczeniem?
  • 0

#23 Kaucz`u

Kaucz`u
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:41, 24.10.2017

Panowie co myslicie o oponach Falen Eurowinter HS01 225/50 R17 98V XL bo jakoś mało opinii i testów o nich jest ,tak że nie wiem co mam o nich myśleć.

Solidna opona i też brałem ją pod uwagę, ale ostatecznie zdecydowałem się na ciut droższą Yokohamę BluEarth V905. Głównie z tego względu, że Yoko mam już sprawdzone, a w przypadku Falkena mogę liczyć tylko na opinie znajomych, którzy u mnie je zamawiali. Poprzednik sprawował się ok, chociaż spotkałem się z opiniami, że był kiepski na mokrym. Tutaj poprawili przyczepność na mokrym, więc powinno być ok. 

 

Na zimę dopuszcza sie niższy indeks o 1 stopień. Spotkałem się z informacją, że powina być np naklejka w widocznym miejscu dla kierowcy o indeksie opony i max prędkości ale nie wiem czy ma to jakieś odwzorowanie w przepisach.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Ja osobiście będę miał niższy nawet o dwa stopnie bo z literą T. I tak szybciej w zimę jeździć się nie będzie :). Chciałem z H, ale dostępność wybranego modelu jest znikoma na chwilę obecną ( nawet przedstawiciel Yokohamy mi powiedział, że w tym roku mogę zapomnieć - parę hurtowni w PL ma, ale małe ilości )


  • 0

#24 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:33, 31.10.2017

czyli te polecane przez Was opony yokohama to te ----> https://www.oponeo.p...-91-h#150607550 ???


  • 0

#25 Kaucz`u

Kaucz`u
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:35, 31.10.2017

Tak to te, polecam się jednak pośpieszyć bo ruch w tej branży się zaczął i mimo, że obiecują tam 24h dostawę to może zrobić się spokojnie z tego kilka dni :)


  • 0

#26 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:35, 01.11.2017

A jakie opony z klasy premium polecicie  na zimę do jazdy głównie w trasy? Czy ta yokohama z linku powyżej da radę czy szukać czegoś innego?


  • 0

#27 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:09, 01.11.2017

Panowie co myslicie o oponach Falen Eurowinter HS01 225/50 R17 98V XL bo jakoś mało opinii i testów o nich jest ,tak że nie wiem co mam o nich myśleć.
Jazda głownie miasto trasa sporadycznie.

..a Falken HS449 ? .. o tych słyszałem same pozytywy
  • 0
                       

#28 Kaucz`u

Kaucz`u
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:09, 01.11.2017

..a Falken HS449 ? .. o tych słyszałem same pozytywy

HS01 zastępuje ten model. HS449 jeszcze przez jakiś czas w RunFlatach będą produkowane. 


  • 0

#29 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:26, 01.11.2017

A jakie opony z klasy premium polecicie  na zimę do jazdy głównie w trasy? Czy ta yokohama z linku powyżej da radę czy szukać czegoś innego?

 

Witam,

 

polecam Pirelli SottoZero Serie 3 (mam konkretnie 225/50 R17 W  98XL) ,  są świetne na autostrady, mokre warunki, błoto pośniegowe.

 

W kopnym śniegu (tereny górskie, duża ilość świeżego śniegu) też dają radę ale trzeba uważać (mam w bagażniku łancuchy w razie "w" , ale ani razu ich jeszcze nie użyłem z tymi oponami).  Poprzednio miałem serie 2 i uważam że 3-ki są lepsze na autostrady i mokre, 2-ki mam wrażenie że były bardziej uniwersalne (lepsze w głębokim śniegu) .


  • 0

#30 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:47, 01.11.2017

Z klasy premium to te na których śmigam obecnie: Dunlop Winter Sport 5. W zeszłym roku w styczniu na zajeżdżonym ubitym śniegu świeżo po opadach na trasie auto bez najmniejszej potrzeby kontrowania czy korygowania (a nie mam ESP) pięknie się prowadziło 80-90 km/h. Na mokrym też się dobrze spisują. W tym samym okresie na podobnej trasie miałem okazję śmigać na Kleberach (czyli średnia półka) i się nie dało tak jechać - przy 70 km/h auto było już nerwowe.

 

Wcześniej na innych samochodach niż Honda używałem i polecam Continentale lub Goodyeary.

 

Mówcie co chcecie, ale różnica między klasa premium a tą ekonomiczną (np. Dunlopy vs Barumy) jest bardzo odczuwalna, zwłaszcza na zimówkach. Opony klasy premium mają jednak wyrównane osiągi na wszystkich rodzajach nawierzchni. Natomiast z klasy średniej lub ekonomicznej zawsze tylko jedna charakterystyka jest uwypuklona (np. nasze Frigo są dość dobre na śnieg - ale woda/sucho to już strach się rozpędzać.)

Gdy czasem zdarza się jakaś perełka i klasa ekonomiczna spiszę się dobrze w testach - to producenci za rok od razu to korygują. Wszystko musi mieć swoją cenę. Jak wyjdzie za dobre to albo podrożeje albo celowo zepsują. Tak było z Barumami Polaris 3 z 2015/2016 roku - wypadały bardzo dobrze. Jeśli kupicie Barumy Polaris 3 dziś to tylko charakterystyka na śnieg i na sucho jest w miarę poprawna. W czasie opadów i głębokich kałuż jest dużo gorzej niż na oponach z zeszłego roku.


Użytkownik modlicha edytował ten post 23:54, 01.11.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, opony

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq