(...)
Co myślicie o zakupie starszych opon, znaczy się starszego modelu continentala TS 850 za prawie połowę ceny? Posłużę się niezależnym blogiem po raz kolejny, chodzi o te opony: http://wulkanista.pl...rcontact-ts850/ Opony są ponoć nowe, magazynowane i niejeżdżone, mają gwarancję z tym że już nie są produkowane od 2 lat. Zalety: cena, klasa premium, dobra etykieta. Minusy: 2 lata krótsza gwarancja, starszy model, może być problem z dokupieniem za jakiś czas jednej sztuki gdyby coś się stało.
TS850 mam i uważam że to świetna, zrównoważona opona, znakomicie dopasowana do środkowoeuropejskiej zimy. Nawet spory wg etykiety poziom hałasu nie przeszkadza zbytnio, bo jakoś generowane przez nią częstotliwości nie drażnią. Nawet trwałość (ścieralność) jest bardzo OK, co nie jest takie oczywiste w przypadku Conti.
Ogólnie jeśli masz możliwość trafienia kompletu za pół ceny to megaokazja, choć oczywiście gdzieś z tyłu głowy trzeba mieć te kwestie, o których wspomniałeś. Ewentualne dokupienie pojedynczej sztuki jeszcze przez parę lat nie będzie problemem, widać to po większych sklepach oponiarskich, gdzie można dostać kapcie wycofane z produkcji ładnych parę lat temu.
Bardziej martwiłbym się starzeniem opony, bo nawet jeśli jest prawidłowo przechowywana to nadal się starzeje, choć wolniej. Tutaj jest kwestia kalkulacji ile zamierzasz jeździć tym autem na tych gumach i ile kręcisz kilometrów (czytaj: jak szybko je zarżniesz). Jak dużo jeździsz to problem może być pomijalny.
Aha, różnica TS850->TS860 nie jest wielka, lekka ewolucja dla podtrzymania dominacji.