Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Ocena pracy silnika (film)

VIII przerywana praca

Najlepsza odpowiedź Zoller , 11:37, 23.10.2017

 

Witam Kolegów ponownie.

Dzisiaj byłem u mechanika, z prośbą o przejechanie się autem i przedstawienie wrażeń z jazdy. Były tożsame z moimi odczuciami.....

Poprosiłem ,żeby zerknął na katalizator w jakim jest stanie. Marszczył się trochę , mówiąc że to za wcześnie bo auto jest prawie nowe. Ale przez otwór po 1 -wszej sondzie zerknęliśmy do środka. W środku katalizator posypany na kawałki. Odkręcił rurę za katem, i wszystko ze środka usunął. Efekt tego zabiegu możecie oglądnąć na filmie powyżej. A ja się ku@#$% mać męczyłem półtora miesiąca myśląc że tak ma być. W każdym razie gość (  :ckm:kolega)  od którego kupiłem auto ma skopane jaja.

 

Dziękuje Wam wszystkim za rady i poświęcony czas. Teraz to auto JEDZIE!!.

 

Korzystając z okazji. 

Napiszcie czy jestem skazany na używanego (oryginalnego )kata , czy są jakieś inne alternatywy (zamiennikii, same wkłady etc.) Ewentualnie namiary na jakieś szroty z używkami.

Oczywiście nie chce tak tego zostawić, żeby nie przejść przeglądu okresowego.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
78 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:56, 12.10.2017

Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Mam wielką prośbę o ocenę objawów co może być ich przyczyną. Niedawno kupiłem Hankę ( 1 miesiąc) i nie mam doświadczenia.....
A problem jest taki, że przy wkręcaniu silnika na obroty przy około 5 tys. silnikiem zaczyna szarpać. Nie mogę go wkręcić wyżej bo zaczyna nim szarpać. Auto ma przejechane 68 tys. Napiszcie proszę na co w pierwszej kolejności zwrócić uwagę.

 

Mam filmik ale nie mogę znależć jak go umieścić . Przyjmuje tylko zdjęcia do 500 kB.

 

Zoller


Użytkownik Zoller edytował ten post 09:00, 12.10.2017

  • 0

#2 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:03, 12.10.2017

Filmik wrzuć ma youtube'a i daj linka.pozdrawiam
  • 0

#3 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:23, 12.10.2017

Dzięki za pomoc piotr2012

 


  • 0

#4 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:17, 12.10.2017

Już powinno być OK.

Wybaczcie, ale nie robię tego za często.


  • 0

#5 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:59, 12.10.2017

Napisz coś więcej ... 

 

Od razu przy zakupie tak było ? 

Co po zakupie robiłes/wymieniałeś  ? 

Regulacja zaworów kiedy ostatnia była ? 

Sygnalizował jakiekolwiek błędy ?

 

Autko idzie bardzo jednostajnie powyżej 4500 ... jakby się VTEC nie ząłączał, ale to niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy :)


Użytkownik Masterbb edytował ten post 11:59, 12.10.2017

  • 0

#6 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:52, 12.10.2017

Jasne sorry...

Napiszę tak. Wcześniej jeździłem (wstyd się przyznać he he) golfem IV 1.9 TDI z silnikiem w oryginale 101 KM zczipowanym na 140 KM. Chciałem kupić samochód większy, wygodny i bezawaryjny..... Pewnie jak wielu z Was, nudzi już mnie to, że co drugie auto jest ze stajni VAG-a...... Nie chciałem też francuzów. To miało być COŚ. Więc na placu boju została Toyota i Hanka. Szczerze, to od razu wybrałem 'akordeona". Myślę sobie ,auto co prawda cięższe (niż moje poprzednie) ale ma prawie 160 KM !!!!!! więc będzie dobrze. 

 

Mam nadzieję, że z samochodem jest coś nie tak. Wiem brzmi to paradoksalnie, ale to auto nie jedzie....... :brakmiejsca:  Gdzie te legendarne silniki.......

 

Wracając do meritum:

 

Tak od razu po zakupie tak było. Wcześniej bałem się go tak "żyłować" dla mnie obroty 6 tys. to abstrakcja  :bojesie:  po przesiadce z diesla. Dopiero ostatnio jej cisne.

 

Nic po zakupie nie wymieniałem.

 

Nie wiem kiedy była robiona regulacja zaworów.

 

Wcześniej pojawiał się 3 razy check od sondy lambda  za katem , ale kumpel od którego kupiłem polecił żeby trochę ją "przelatać"   na autostradzie i przeszło.

 

 

Czytałem posty mówiące o traumatycznych doznaniach ludzi którzy przesiedli się  z diesla na Hondę. Ale bez przesady...... (mam nadzieję ) że to jakaś błacha sprawa np. zawory

 

 

p.s. Zwracam raz jeszcze uwagę że powyżej 5 tys. silnik zaczyna przerywać , nie można dociągnąć do odcinki.


Użytkownik Zoller edytował ten post 12:54, 12.10.2017

  • 0

#7 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:40, 12.10.2017

Ja tam mam diesla to ci nie pomogę, ale mam wrażenie, że kiedy zaczyna się najciekawsze to film się kończy. Dla lepszej diagnozy przez video, żeby było więcej "widać" to nagraj trochę dłuższy moment przy obrotach +-5 tys.
Pozdrawiam
  • 0

#8 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:41, 12.10.2017

Zrób filmik z pedałem w podłogę wtedy łatwiej będzie ocenić co z tym vteciem


  • 0

#9 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:02, 12.10.2017

WoWi to jest pedał w podłodze ....


Ja tam mam diesla to ci nie pomogę, ale mam wrażenie, że kiedy zaczyna się najciekawsze to film się kończy. Dla lepszej diagnozy przez video, żeby było więcej "widać" to nagraj trochę dłuższy moment przy obrotach +-5 tys.
Pozdrawiam

Postaram się , choć nie chce długo tak trzymać, jak ma taką "szarpackę" (krakowskie)


  • 0

#10 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:09, 12.10.2017

Nagrałem dwa filmy. Tym razem nie ma takiej "szarpaniny". Jednakże jest to test na II biegu pod lekką górkę. Samochód mozolnie wkręca się na obroty i więcej nie "pójdzie" . Ja w ogóle nie zauważam jakiegoś "kopnięcia" podczas włączania VTEC-a. 

 

 


I jest gaz w podłodze. :depresja:


  • 0

#11 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:11, 12.10.2017

Jak to jest na 2ce z gazem w podłodze to sam jestem ciekaw co to jest...
  • 0

#12 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:12, 12.10.2017

Nie jeździłem nigdy 2.0 ale jeżeli to but na 2 biegu i nawet po górkę to auto kompletnie nie jedzie  ...  także wizyta u mechanika na 100%

 

- podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy HDS / lub wykonać diagnostyka spinaczem (wszystko znajdziesz tutaj na forum - kody błędów) / lub pierwszy lepszy ELM327 pod OBD i apka darmowa z silnika pokaże błędy

- zawory sprawdzenie/regulacja w pierwszej kolejności

- jak nie masz nic na papierze kiedy było cokolwiek wymieniane to filtry/płyny sprawdzić/wymienić 

- błąd sondy za katem nie wyskoczył przez przypadek ...ale też aż tak nie przymuliłby auta chyba, że kat w totalnej rozsypce

 

... dokładnie jak pisze piotr jakbyś czołg za sobą ciągnął ...


Użytkownik Masterbb edytował ten post 16:13, 12.10.2017

  • 0

#13 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:31, 12.10.2017

Co ciekawe system nie "wywala" żadnych błędów. Czekam na HDS od naszych żółtych kolegów z Alliexpres wtedy się pobawię. Może coś pokaże. Kolega od którego kupiłem auto wymienił tą sondę na używaną, więc może też "fiksować". 

Dobrze napisał piotr czuję się jakbym ciągnął za sobą czołg.

 

Wymienie filtr powietrza. Co do filtra paliwa czy jest na niego już pora ? Auto ma przejechane 67 tys. Czy mogę to zrobić to sam czy jest dużo z tym "zabawy" ?

 

No i zawory do regulacji. Czy znacie jakiegoś dobrego mechanika w Krakowie ?


  • 0

#14 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:39, 12.10.2017

Filtr powietrza na pewno by tak nie zamulał - nawet jakbyś jeździł jeszcze na fabrycznym. Tak samo filtr paliwa - nie pamiętam jak jest w benzynie, ale on jest chyba dopiero w połowie drogi do wymiany. Może ktoś się zgłosi z okolic Krakowa i Ci podłączy auto pod komputer? Sam jestem ciekaw bo Twoja Hania gorzej się zbiera niż moje pierwsze auto - czyli zagazowany Matiz ;)

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 16:42, 12.10.2017

  • 0

#15 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:48, 12.10.2017

Zdecydowanie coś jest nie "halo". Tym bardziej że na pierwszym filmie widać jak szarpie silnikiem. Zna może ktoś z szacownych Kolegów jakiś pomysł na dotarcie do prawdy o Hance "ślimaku"?    :slimak:

 

Co prawda Kolega od którego kupiłem twierdzi że tak ma być. Ale ja jakoś mu nie wierzę .

 

Czy jest możliwe że po podpięciu pod kompa program pokaże jakieś błędy , skoro nie wyskakuje check ?


Użytkownik Zoller edytował ten post 16:52, 12.10.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, przerywana praca

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq