Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Konserwacja podwozia ?

VI

Najlepsza odpowiedź NEO NFS , 13:15, 20.10.2017

A macie pomysl jak wyczyscic ten spod przed konserwacja i naniesieniem preparatu antykorozyjnego ? Zalatwilem sobie kanał, ale nie mam możliwości, zeby profesjonalnie to umyć i wysuszyc potem. Jakis sprawdzony sposob ? Myslalem nad takich spryskiwaczem pod ciśnieniem plus jakis preparat do mycia samochodu.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Mistrzu żadnych preparatów się nie używa, No chyba ze chcesz żeby potem lepiej się zakwaszalo podwozie i ruda maila co jeść .
Najlepszy sposób to agregat wysoko ciśnieniowy z gorąca wodą!! Poszukaj firmy bo świadczą takie usługi . Potem delikatnie na kanał, przeschnie z 24h i działaj ;-)
Pzd. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#31 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 09.11.2017

A mozna mniej wiecej poznac jaka cena wynosi w wyspecjalizowanym warsztacie taka konserwacja ?
  • 0

#32 Spięty

Spięty
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Górny Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:05, 09.11.2017

A mozna mniej wiecej poznac jaka cena wynosi w wyspecjalizowanym warsztacie taka konserwacja ?

 

No póki co napisałem tylko o robociznie.

Zakład w którym to robiłem prócz mechaniki specjalizuje się właśnie w konserwacji i dość dużo tego robią ( bo trafiłem tam z polecenia).
Namiar na wykonawcę:
www.auto-geo-test.pl

Ja robiłem w oddziale na 9 maja.

 

Jakby zliczyć do kupy cały materiał + robociznę to u mnie wyjdzie 800 zł.


Użytkownik Spięty edytował ten post 11:10, 09.11.2017

  • 0

#33 Bliźniak

Bliźniak
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:41, 09.11.2017

Widzę, że kolega też z okolic Stroszka. Też skusiłem się na Tectyl Bodysafe, ale  w sprayu i poszły 4 puchy i jestem zadowolony. Pewnie nie zrobiłem tak dokładnie jak by można było zrobić , ale środek polecam bardzo. Na podwoziu robi się warstwa woskowa , nie ma takiego syfu jak po Boll i innych czarnych mazidłach. Po zimie sprawdzę efekt. Dobrze wiedzieć , że na 9 maja robią zabezpieczenie, jeżdżę do nich ale na Strzelców Bytomskich na wymianę opon.

 
  • 0

#34 Spięty

Spięty
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Górny Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:11, 14.11.2017

 

Widzę, że kolega też z okolic Stroszka. Też skusiłem się na Tectyl Bodysafe, ale  w sprayu i poszły 4 puchy i jestem zadowolony. Pewnie nie zrobiłem tak dokładnie jak by można było zrobić , ale środek polecam bardzo. Na podwoziu robi się warstwa woskowa , nie ma takiego syfu jak po Boll i innych czarnych mazidłach. Po zimie sprawdzę efekt. Dobrze wiedzieć , że na 9 maja robią zabezpieczenie, jeżdżę do nich ale na Strzelców Bytomskich na wymianę opon.

Powiem tak, dzisiaj oglądaliśmy wraz z tarjei86 tę robotę na najezdzie. Bak zdejmowany raczej nie był więc...  :/
Druga sprawa, że co się tyczy nadkoli to nie zdjęto tych gumowych osłon (tak to się nazywa?) nie wyczyszczono miejsc pod nimi że o dalszej konserwacji nie wspomnę.
Trzecia sprawa, że w jednym miejscu widoczna jest rdza. Nie wiem czy nie odpadł tam fragment konserwacji...
W prawdzie kilka dni temu miałem delikatną obcierkę podwozia na krawężniku... jednak owo delikatne przerysowanie było w zupełnie innym miejscu i niemożliwym raczej jest żeby ów ubytek był tym spowodowany.  Prócz tego to wygląda jakby nie było jakoś specjalnie doczyszczone...co rzuca trochę cień na całą tę pracę... bo nie zamierzam tej roboty i wydatku powtarzać tytułem poprawki w przyszłym roku...
Poniżej zamieszczam zdjęcia zarówno przed jak i po...

Tak więc zachęcam do podzielenia się spostrzeżeniami, sam na dniach kontaktował się będę z szefem warsztatu.

 

Przed i w trakcie:

https://www.fotosik....x/album/2479362

Po:
https://www.fotosik....x/album/2479363
 


Użytkownik Spięty edytował ten post 16:17, 14.11.2017

  • 0

#35 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:33, 14.11.2017

Hmmm... To szału nie ma..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#36 Bliźniak

Bliźniak
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:53, 14.11.2017

Oglądałem te zdjęcia i jedna rzecz zaraz zwróciła moja uwagę. Auto przed taka operacja trzeba dokładnie umyć, chyba z tym myciem to szału nie było. Co do zabezpieczenia miejsc gdzie była rdza to ja bym zrobił APP R stopem i chyba by lepiej wyszło. Ja robiłem konserwacje sam w swoim samochodzie i wiem co zrobiłem i za ile. Jak cos wyjdzie to mogę mieć pretensje tylko do siebie. PS. nie wiem jak długo kolega ma to auto ale mam wrażenie, ze ta konserwacja w niektórych miejscach powinna być już dawno zrobiona, jak jest dziura to nic ciekawego się nie wymyśli.  Cena spora, a efekt  chyba nie jest zadowalający.


  • 0

#37 Spięty

Spięty
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Górny Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 14.11.2017

Auto przed taka operacja trzeba dokładnie umyć, chyba z tym myciem to szału nie było. 

Jutro się postaram czegoś dowiedzieć...
Nikt tu nie wymagał cudów... tylko lub aż solidnej roboty.

 

 Co do zabezpieczenia miejsc gdzie była rdza to ja bym zrobił APP R stopem i chyba by lepiej wyszło.

Śliska sprawa w tej materii, bo jakiś czas temu oglądałem test Brunoxa Epoxy i  właśnie APP R Stopa. Generalnie z tego co pamiętam na końcu wyszło sam grunt epoksydowy jest lepszy.
Tutaj link do testu:

 

 

Ja robiłem konserwacje sam w swoim samochodzie i wiem co zrobiłem i za ile. Jak cos wyjdzie to mogę mieć pretensje tylko do siebie. 

 

Posiadam zlecenie serwisowe wraz z cennikiem i wyszczególnieniem. Jest też opis wykonanych prac - podpisany przez szefa... więc sobie porozmawiamy...
Dla zainteresowanych:
https://www.fotosik....x/album/2479439

 

 

 PS. nie wiem jak długo kolega ma to auto ale mam wrażenie, ze ta konserwacja w niektórych miejscach powinna być już dawno zrobiona, jak jest dziura to nic ciekawego się nie wymyśli. 

Cóż, wybacz ale w posiadanie w/w samochodu wszedłem dokładnie 26.09. 2017 za pośrednictwem naszego forumowego działu giełda... a absolutnym priorytetem był dla mnie podstawowy serwis obejmujący m.in. filtry, płyny, czyszczenie przepustnicy i EGR oraz regulacja zaworów. :)
Jak tylko namierzyłem "sprawdzony" zakład przystąpiłem do działania. Niestety jak widać to nie koniec tego tematu...

 

 

Cena spora, a efekt  chyba nie jest zadowalający.

Podziałam i zobaczymy...


  • 0

#38 mariooo_87

mariooo_87
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:44, 16.11.2017

Faktycznie tak średnio rzetelnie ta robota wygląda.

Też niedawno przerabiałem temat i wydaj mi się, że chyba poprawnie zrobione. Cena wyższa, ale u mnie do spawania były przednie nadkola. Ściągnięcie gum z rantów tylnych błotników to punkt obowiązkowy. Fajnie też ściągnąć zderzaki i błotniki z przodu. U mnie z czyszczenie trzeba było lekko wyjechać na lakier tylnych błotników więc teraz samochód u lakiernika.

Fotki z prac przed i po w moim temacie na stronie 34 i 35.

 

http://www.accordklu...mariooo/page-34


  • 0

#39 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:34, 16.11.2017

Tak jak rozmawialiśmy.. Goście chyba zapomnieli o nakladkach progów, o zderzakach i rantach nadkoli. Nie wspominając już o tym rudym miejscu które rzuca cień na całą robotę :/

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T
  • 0

#40 Bliźniak

Bliźniak
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:29, 16.11.2017

Ale grunt epoksydowy był na czystą stal co w twoim przypadku się nie sprawdzi. Sam Brunox poległ w tym teście.


  • 0

#41 lukakrk

lukakrk
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:49, 24.11.2017

Powiem szczerze, że za taką cenę na pewno nie zrobili profesjonalnej konserwacji. Same materiały wychodzą gdzieś tyle. Wiem co pisze, bo kilka lat temu oddawałem civica V generacji EG8 na "konserwacje" która polegała na powierzchownym wyczyszczeniu rudej i przykryciu wszystkiego bitexem "żeby klient był zadowolony" koszt podobny co w Twoim przypadku. Po pierwszej zimie ruda wyłoniła się na nowo.. Powiem Ci, że większość zakładów tak właśnie robi jak najtaniej, jak najszybciej a potem wychodzą kwiatki.

Ja zapłaciłem za ostatnią konserwacje 1000 zł. Trwało to prawie tydzień czasu. Facet specjalizuje się od kilku lat przy piaskowaniu i konserwacji podwozi. Zdjęcia z prac przesyłał na bieżąco. Robiłem u niego już kiedyś jedno auto i wytrzymało długo, nawet przy sprzedaży podwozie nie miało oznak rudego obłąkańca.

Wpierw umył podwozie i na całą noc w ogrzewanym garażu do wyschnięcia. Piaskarka poszła w ruch, po wypiaskowaniu wyszły dziury jak to w Hondzie kratery dziur. W sumie wstawił cztery łaty w podłodze (2 w miejscu mocowań podłużnic to standard w VI gen..)

Z tyłu wspawał dwie wstawki w tylnych nadkolach (tam gdzie jest ta mała śmieszna osłona nadkola..) Porobił wstawki w tylnych progach.

Z tego co pamiętam używał brunoxa, bo ma w sobie już epoksyd (wiem, że brunox nie wypada dobrze, ale używa go od kilka lat i jakoś klienci nie narzekają)

Nie ma zabawy w nakładanie samej konserwacji pędzlem wszystko pod ciśnieniem.

Dodatkowo konserwuje wszystkie profile zamknięte.

 

Gość robi swoją robotę solidnie i nie robi maniany. Daję gwarancje na swoją robotę. Dzwonisz po roku, po dwóch umawiasz się i przyjeżdżasz żeby sprawdzić jak wygląda spód po spotkaniu ze solnymi drogami i innych syfem z polskich dróg. Przynajmniej ja jak i inni się nie naciąłem. Powiedział do mnie tylko otwarcie w żartach żebym do niego już więcej żadnym japońcem na konserwacje nie przyjeżdżał "Japońce jeśli chodzi o blacharkę są tylko max na 15 lat potem musisz znać wszystkich blacharzy w okolicy :)


Użytkownik lukakrk edytował ten post 00:50, 24.11.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq