Skocz do zawartości


Zdjęcie

Konserwacja podwozia ?

VI

Najlepsza odpowiedź NEO NFS , 13:15, 20.10.2017

A macie pomysl jak wyczyscic ten spod przed konserwacja i naniesieniem preparatu antykorozyjnego ? Zalatwilem sobie kanał, ale nie mam możliwości, zeby profesjonalnie to umyć i wysuszyc potem. Jakis sprawdzony sposob ? Myslalem nad takich spryskiwaczem pod ciśnieniem plus jakis preparat do mycia samochodu.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Mistrzu żadnych preparatów się nie używa, No chyba ze chcesz żeby potem lepiej się zakwaszalo podwozie i ruda maila co jeść .
Najlepszy sposób to agregat wysoko ciśnieniowy z gorąca wodą!! Poszukaj firmy bo świadczą takie usługi . Potem delikatnie na kanał, przeschnie z 24h i działaj ;-)
Pzd. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#31 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 09.11.2017

A mozna mniej wiecej poznac jaka cena wynosi w wyspecjalizowanym warsztacie taka konserwacja ?
  • 0

#32 Spięty

Spięty
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Górny Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:05, 09.11.2017

A mozna mniej wiecej poznac jaka cena wynosi w wyspecjalizowanym warsztacie taka konserwacja ?

 

No póki co napisałem tylko o robociznie.

Zakład w którym to robiłem prócz mechaniki specjalizuje się właśnie w konserwacji i dość dużo tego robią ( bo trafiłem tam z polecenia).
Namiar na wykonawcę:
www.auto-geo-test.pl

Ja robiłem w oddziale na 9 maja.

 

Jakby zliczyć do kupy cały materiał + robociznę to u mnie wyjdzie 800 zł.


Użytkownik Spięty edytował ten post 11:10, 09.11.2017

  • 0

#33 Bliźniak

Bliźniak
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:41, 09.11.2017

Widzę, że kolega też z okolic Stroszka. Też skusiłem się na Tectyl Bodysafe, ale  w sprayu i poszły 4 puchy i jestem zadowolony. Pewnie nie zrobiłem tak dokładnie jak by można było zrobić , ale środek polecam bardzo. Na podwoziu robi się warstwa woskowa , nie ma takiego syfu jak po Boll i innych czarnych mazidłach. Po zimie sprawdzę efekt. Dobrze wiedzieć , że na 9 maja robią zabezpieczenie, jeżdżę do nich ale na Strzelców Bytomskich na wymianę opon.

 
  • 0

#34 Spięty

Spięty
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Górny Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:11, 14.11.2017

 

Widzę, że kolega też z okolic Stroszka. Też skusiłem się na Tectyl Bodysafe, ale  w sprayu i poszły 4 puchy i jestem zadowolony. Pewnie nie zrobiłem tak dokładnie jak by można było zrobić , ale środek polecam bardzo. Na podwoziu robi się warstwa woskowa , nie ma takiego syfu jak po Boll i innych czarnych mazidłach. Po zimie sprawdzę efekt. Dobrze wiedzieć , że na 9 maja robią zabezpieczenie, jeżdżę do nich ale na Strzelców Bytomskich na wymianę opon.

Powiem tak, dzisiaj oglądaliśmy wraz z tarjei86 tę robotę na najezdzie. Bak zdejmowany raczej nie był więc...  :/
Druga sprawa, że co się tyczy nadkoli to nie zdjęto tych gumowych osłon (tak to się nazywa?) nie wyczyszczono miejsc pod nimi że o dalszej konserwacji nie wspomnę.
Trzecia sprawa, że w jednym miejscu widoczna jest rdza. Nie wiem czy nie odpadł tam fragment konserwacji...
W prawdzie kilka dni temu miałem delikatną obcierkę podwozia na krawężniku... jednak owo delikatne przerysowanie było w zupełnie innym miejscu i niemożliwym raczej jest żeby ów ubytek był tym spowodowany.  Prócz tego to wygląda jakby nie było jakoś specjalnie doczyszczone...co rzuca trochę cień na całą tę pracę... bo nie zamierzam tej roboty i wydatku powtarzać tytułem poprawki w przyszłym roku...
Poniżej zamieszczam zdjęcia zarówno przed jak i po...

Tak więc zachęcam do podzielenia się spostrzeżeniami, sam na dniach kontaktował się będę z szefem warsztatu.

 

Przed i w trakcie:

https://www.fotosik....x/album/2479362

Po:
https://www.fotosik....x/album/2479363
 


Użytkownik Spięty edytował ten post 16:17, 14.11.2017

  • 0

#35 Edson

Edson
  • Moderator
  • 3004 postów
  • Skąd:Mazowsze
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Sport
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Mini
Reputacja: 85
Super

Napisano 17:33, 14.11.2017

Hmmm... To szału nie ma..
  • 0

opinie o mnie tu kliknij


#36 Bliźniak

Bliźniak
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 14.11.2017

Oglądałem te zdjęcia i jedna rzecz zaraz zwróciła moja uwagę. Auto przed taka operacja trzeba dokładnie umyć, chyba z tym myciem to szału nie było. Co do zabezpieczenia miejsc gdzie była rdza to ja bym zrobił APP R stopem i chyba by lepiej wyszło. Ja robiłem konserwacje sam w swoim samochodzie i wiem co zrobiłem i za ile. Jak cos wyjdzie to mogę mieć pretensje tylko do siebie. PS. nie wiem jak długo kolega ma to auto ale mam wrażenie, ze ta konserwacja w niektórych miejscach powinna być już dawno zrobiona, jak jest dziura to nic ciekawego się nie wymyśli.  Cena spora, a efekt  chyba nie jest zadowalający.


  • 0

#37 Spięty

Spięty
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Górny Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 14.11.2017

Auto przed taka operacja trzeba dokładnie umyć, chyba z tym myciem to szału nie było. 

Jutro się postaram czegoś dowiedzieć...
Nikt tu nie wymagał cudów... tylko lub aż solidnej roboty.

 

 Co do zabezpieczenia miejsc gdzie była rdza to ja bym zrobił APP R stopem i chyba by lepiej wyszło.

Śliska sprawa w tej materii, bo jakiś czas temu oglądałem test Brunoxa Epoxy i  właśnie APP R Stopa. Generalnie z tego co pamiętam na końcu wyszło sam grunt epoksydowy jest lepszy.
Tutaj link do testu:

 

 

Ja robiłem konserwacje sam w swoim samochodzie i wiem co zrobiłem i za ile. Jak cos wyjdzie to mogę mieć pretensje tylko do siebie. 

 

Posiadam zlecenie serwisowe wraz z cennikiem i wyszczególnieniem. Jest też opis wykonanych prac - podpisany przez szefa... więc sobie porozmawiamy...
Dla zainteresowanych:
https://www.fotosik....x/album/2479439

 

 

 PS. nie wiem jak długo kolega ma to auto ale mam wrażenie, ze ta konserwacja w niektórych miejscach powinna być już dawno zrobiona, jak jest dziura to nic ciekawego się nie wymyśli. 

Cóż, wybacz ale w posiadanie w/w samochodu wszedłem dokładnie 26.09. 2017 za pośrednictwem naszego forumowego działu giełda... a absolutnym priorytetem był dla mnie podstawowy serwis obejmujący m.in. filtry, płyny, czyszczenie przepustnicy i EGR oraz regulacja zaworów. :)
Jak tylko namierzyłem "sprawdzony" zakład przystąpiłem do działania. Niestety jak widać to nie koniec tego tematu...

 

 

Cena spora, a efekt  chyba nie jest zadowalający.

Podziałam i zobaczymy...


  • 0

#38 mariooo_87

mariooo_87
  • Klubowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano wczoraj, 17:44

Faktycznie tak średnio rzetelnie ta robota wygląda.

Też niedawno przerabiałem temat i wydaj mi się, że chyba poprawnie zrobione. Cena wyższa, ale u mnie do spawania były przednie nadkola. Ściągnięcie gum z rantów tylnych błotników to punkt obowiązkowy. Fajnie też ściągnąć zderzaki i błotniki z przodu. U mnie z czyszczenie trzeba było lekko wyjechać na lakier tylnych błotników więc teraz samochód u lakiernika.

Fotki z prac przed i po w moim temacie na stronie 34 i 35.

 

http://www.accordklu...mariooo/page-34


  • 0

#39 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4577 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 12
Dobra

Napisano wczoraj, 19:34

Tak jak rozmawialiśmy.. Goście chyba zapomnieli o nakladkach progów, o zderzakach i rantach nadkoli. Nie wspominając już o tym rudym miejscu które rzuca cień na całą robotę :/

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T
  • 0

#40 Bliźniak

Bliźniak
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano wczoraj, 20:29

Ale grunt epoksydowy był na czystą stal co w twoim przypadku się nie sprawdzi. Sam Brunox poległ w tym teście.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

1 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    wyplosz
IPB Skin By Virteq