Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Ocena pracy silnika (film).

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 08.10.2017

Witam koledzy, przygody z moja Hania ciag dalszy. Zawory sa niby po regulacji, mechanik wzial tylko 80zl+uszczelka. Moim zdaniem słychac lekki klekot, czy ten silnik tak ma ? Ocencie prace silnika, nagralem go juz po wyregulowanych zaworach. Jest jeszcze jeden problem, gdy odpalam auto, to obroty trzymaja a potem spadaja do ok 300rpm,a potem wracaja do normy. Czego to moze byc przyczyna ? Rowniez wrzuciłem filmik na którym to wszystko widac. I jeszcze jeden problem, gdy przykladowo jade na 4 biegu powiedzmy 60km/h i chce przyspieszyc to w przedziale od 2tys. rpm do 3 tys rpm. czasami leciutko zaszarpnie samochodem i czuc jakby samochod nie mogl rozwinac wiekszej mocy. Powyzej 3tys rpm silnik juz sie ladnie zbiera. Czy czasami to nie jest EGR ? Dodam, ze zawory niby po regulacji, wymieniony filtr paliwa byl tydzien temu, tankuje tylko na markowych stacjach.



  • 0

#2 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:20, 08.10.2017

1. Prawidłowo wyregulowane zawory = delikatne cykanie auta

jak chodzi jak diesel to są źle wyregulowane, Wartości luzów są podane w manualu i takie muszą być nie inne

2. To raczej wina krokowego


  • 0

#3 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:56, 09.10.2017

Koledzy edycja postu. Wiec tak jak mówiłem, zawory dobrze wyregulowane, teraz kwestia drugiej sprawy a mianowicie spadajacych obrotów na biegu jałowym, czy to na pewno silnik krokowy ? Czy przepustnica czy Zawór EGR ? Dodam, że szarpie mi czasem autem podczas przyśpieszania, ale tylko na ciepłym silniku, wiec nie wiem o co z tym chodzi, oraz odczuwam, że samochód traci swoją moc  i odnotowuje większe spalanie rzędu 11l/100km  max 3tys rpm, a moj pomiar byl wykonywany na trasie 500km, jazda na tempomacie 110km/h. Coś jest nie tak... Czy zabierając się za czyszczenie krokowca jest dostęp zeby wyczyścić od razu przepustnice i EGR ? Chciałem jechać z tym do mechanika, bo sam sie boje jeszcze, chociaz jest manual dokładny. Ale oni za samo obejrzenie auta kasują krocie... Doradźcie chłopaki co to może być waszym zdaniem. Pozdrawiam 


Użytkownik Lesnygoniec edytował ten post 19:57, 09.10.2017

  • 0

#4 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 20:22, 09.10.2017

Przepustnicę i IACV sam wyczyścisz ;) tylko załatw sobie uszczelkę pod przepustnicę (można nawet samemu wyciąć z porządnej tektury). Jak nie ma błędów silnika, to należałoby też EGR przeczyścić (kolejna uszczelka) i EGR Plate (to może powodować większe spalanie. Co do szarpnięć, to może być sporo przyczyn, jedną z nich może być właśnie EGR, więc najpierw poczyść wszystko (najlepiej zmywaczem do gaźników) i dopiero wtedy można myśleć nad innymi przyczynami. Najgorszą może być walnięta uszczelka głowicy :P ale nie mówię, że akurat w Twoim przypadku tak jest ;) Obroty spadają na 100% przez zasyfiony IACV (krokowy). U mnie potrafiły spaść do zera i unieruchomić silnik przed czyszczeniem ^^


  • 0

#5 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:40, 09.10.2017

O ludzie, uszczelka pod głowicą  :depresja:  :dobani: . Maglownica do regeneracji, łożysko oporowe. Z tym szarpaniem to jest tak, że nie jest ono cały czas, to jest dosłownie takie leciutko szarpnięcie lekko wyczuwalne, to nie jest tak, że szarpie mocno autem. I nie zawsze, przeważnie szarpie jak mam niskie obroty i jade przykladowo 60km/h na 4 biegu i wciskam pedał gazu, aby przyśpieszyć i w tym czasie potrafi lekko szarpnąć. Mówiąc w skrócie zaczyna szarpać jak chce przyspieszyc z niższych obrotów. Ogólnie mam wrażenie zamulonego silnika, dopiero się rozkręca w okolicach 4 tys rpm. Objaw walnietej uszczelki pod głowicą jako takich nie ma. 


  • 0

#6 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:21, 09.10.2017

jezdzenie na 4 biegu przy 60 kmh to katorga dla auta, lozysko tak dostaje w dupe że nie chce mi się mówić :P  A spalanie 11 litrów to norma 1.8 to za mały silnik do tej budy moim zdaniem, moje H22A5 mniej pali bo nie musze go tak krecic aby jechał. A co do EGR to ja zaślepiam, nie bede bawil sie w nowe uszczelki itd. Wyczyszcze, zaślepie i z głowy. Jedynie pod przepustnice musisz miec nową, nie warto się bawić w wycinanie bo oryginalna kosztuje 25 złoty ;P


Użytkownik Troy edytował ten post 22:22, 09.10.2017

  • 0

#7 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 09.10.2017

Ale spalanie 11 litrow na trasie ? Nie katuje silnika. Z tego co koledzy pisza w ich Accordach spalanie benzyny jest duzo mniejsze. Dobra pomijajac ta kwestie. Trzeba zlokalizowac dlaczego to szarpie. Trzeba brac sie za przeczyszczenie. A czy silnik krokowy moze odpowiadac rowniez za to lekkie szarpanie przy przyspieszaniu ? Czy to przepustnica, badz EGR ?
  • 0

#8 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:11, 10.10.2017

Ale spalanie 11 litrow na trasie ? Nie katuje silnika. Z tego co koledzy pisza w ich Accordach spalanie benzyny jest duzo mniejsze. Dobra pomijajac ta kwestie. Trzeba zlokalizowac dlaczego to szarpie. Trzeba brac sie za przeczyszczenie. A czy silnik krokowy moze odpowiadac rowniez za to lekkie szarpanie przy przyspieszaniu ? Czy to przepustnica, badz EGR ?

najlepiej wszystko po kolei przeczyscic, a to ze spala 11 litrów to zależy od predkości przecież mogę jechać ze 110-120 i spali mi 8 litrów a moge jechac 150-160 i spali 15 litrów ;P


  • 0

#9 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 10.10.2017

A EGR da sie samemu ogarnac ? I jak sie dobrac do tego EGR Plate ? Bo napisales, ze to on odpowiada za spalanie ? A jak sprawdzić czy z Sonda Lambda jest wszystko ok ? Komputer wykaze ewentualne problemy z sonda ? Czy trzeba rozbierać i wizualnie ocenic ? Zaden check czy cos mi nie wyskakuje. I czy wystarczy uszczelka przepustnicy czy do EGR tez trzeba kupowac ? I jeszcze jedna rzecz, ja wiem, ze spalanie jest adekwatne do stylu jazdy, tyke, ze mi to spalanie wyszlo na trasie przy 110km/h na tempomacie. Cos tu jest nie tak, jak czytalem na forum to kolegom średnie spalanie z trasy oscyluje w granicach 8l PB na 100km.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Lesnygoniec edytował ten post 22:20, 10.10.2017

  • 0

#10 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 13:57, 11.10.2017

Czyszczenie Przepustnicy, IACV, EGR'a i EGR Plate'a jest opisane na forum w dziale zrób to sam ;) Problemy z sondą Lambda wyskakują jako Check Engine i też są na forum opisane ;)


  • 0

#11 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:26, 11.10.2017

Czyli jesli bledy nie wyskakują do Sonde zostawic w spokoju ? Bo wiem, ze ona tez odpowiada za spalanie, ale jesli nie nie wywala to zostawic w spokoju ?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:34, 11.10.2017

jak by któraś sonda padła, to wywaliło by Check Engine ;). są przypadki, że ktoś wstawił 'lewą' sondę, Check'a nie ma, a spalanie się nie zmieniło. Najłatwiej było by to sprawdzić kompem, ale to już trzeba do kogoś podjechać, kto ma kabelek do Hanki, albo samemu sobie zakupić :)


  • 0

#13 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:45, 12.10.2017

Ja mam rok 2001, to juz chyba po lifcie, wiec OBD2 tak ? A jeszcze mam wazne info, to poszarpywanie, ktore wyzej opisalem jest tylko na rozgrzanym silniku. Rowniez gdy otwieram korek wlewu paliwa, to dosyć mocno syczy powietrze. To moze miec powiazanie z tym szarpaniem ? Jakies sugestie ?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Lesnygoniec edytował ten post 05:35, 12.10.2017

  • 0

#14 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 07:09, 12.10.2017

na OBD2 pokaże Ci błędy i jakieś pierdółki ^^ jest taki programik od ruskich, który Ci pokaże więcej, tylko trzeba sobie załatwić kabelek i wpiąć się do kompa (można też samemu sobie taki polutować, jak ktoś ma takie zdolności :D ). zajrzyj pod korek wlewu oleju co tam się dzieje, jak nie ma jakiejś dziwnej mazi na korku to uszczelkę można minimalnie wykluczyć. ja stawiam na EGR Plate, ale póki wszystkiego nie poczyścisz, to można strzelać jak do kaczek ;) nawet sprzęgło by się mogło załapać do poszarpywania  :szczerb:


  • 0

#15 Lesnygoniec

Lesnygoniec
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Lubuskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:11, 12.10.2017

Korek czysciutki. Jeśli chodzi o sprzeglo to biegi wchodzą luzno, bez zgrzytow,ale lozysko oporowe się już powoli odzywa. Ale sprzęgło się jeszcze nie slizga. I najlepsze jest to, ze na zimnym nie szarpie. To jest dosłownie takie delikatne szarpniecie jakby silnik sie dusil. I miedzy 2tys a 3tys rpm jest totalna dziura w mocy. Dopiero sie rozkręca powyzej 3tys rpm

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Lesnygoniec edytował ten post 07:15, 12.10.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq