Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

skaczÄ…ce obroty na benzynie i niskie na gazie

V obroty benzyna gaz

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomekk86

Tomekk86
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wielkopolski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:I
  • KM:85
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:36, 07.10.2017

Witam wszystkich.

Na forum jestem od bardzo nie dawna i proszę wybaczyć ewentualne błedy. Mam następujący problem. Kupiłem honde v 96 r na gazie do dojeżdżania do pracy. Okazało się że po uruchomieniu silnika po chwili wchodzą mi obroty i faluja góra dół. Sprawdziłem silniczek krokowy. Jest ok. wyczyściłem przepustnicę. nic to jednak nie dało. Dodatkowo po przełączeniu na gaz obroty nie falują ale schodzą tak nisko (chodź czasem potrafią przez chwile być stabilne) że strzeli mi tylko coś i silnik gaśnie. Podczas jazdy nie ma z niczym problemu prócz lekkiego szarpania. Czy moga mieć coś wspólnego te przewody na zdjęciach (możliwość pomieszania) bądz silnieczek którego nie mogłem rozebrać na przepustnicy? Ktoś mi powiedział ze winą może być sama regulacja gazu odpowiedzialna również za obroty silnika na benzynie. Czy zawory? Świece? Czy może to są dwie osobne awarie?

ProszÄ™ was o pomoc  i  z góry dziÄ™kuje 

Załączone pliki


  • 0

#2 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • SkÄ…d:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:07, 07.10.2017

TPS czujnik położenia przepustnicy osobiście wydaje mi się, że ktoś mógł już przy tym grzebać ten niebieski kolor na 90% nie jest fabrycznie zrobiony. Jak dobrze pamiętam na zamkniętej przepustnicy ma być na nim 0,5V. Na otwartej 4-5V. Obie usterki mogą wynikać z jednej przyczyny.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 12:07, 07.10.2017

  • 0

#3 Tomekk86

Tomekk86
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wielkopolski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:I
  • KM:85
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:28, 07.10.2017

TPS czujnik położenia przepustnicy osobiście wydaje mi się, że ktoś mógł już przy tym grzebać ten niebieski kolor na 90% nie jest fabrycznie zrobiony. Jak dobrze pamiętam na zamkniętej przepustnicy ma być na nim 0,5V. Na otwartej 4-5V. Obie usterki mogą wynikać z jednej przyczyny.

 

Czyli owÄ… część da siÄ™ rozebrać? czy bÄ™dzie potrzebna nowa przepustnica. A co z tymi poÅ‚Ä…czeniami powietrznymi? 


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:55, 07.10.2017

Najpierw zrób test - przytkaj wlot powietrza na filtrze i zobacz czy się coś zmieni.

Nie całkiem tylko delikatnie zmniejszaj ilość powietrza przez przytykanie otworu.

 

Daj znać jakie efekty


  • 0

#5 Romcio75

Romcio75
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:Gostynin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:22, 07.10.2017

Zacznij od regulacji luzów zaworowych tym bardziej że jest zagazowana czÄ™sto nierówna praca na wolnych obrotach po rozgrzaniu jest  z powodowana brakiem luzów na zaworach


  • 0

#6 Tomekk86

Tomekk86
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wielkopolski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:I
  • KM:85
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:06, 08.10.2017

Zacznij od regulacji luzów zaworowych tym bardziej że jest zagazowana czÄ™sto nierówna praca na wolnych obrotach po rozgrzaniu jest  z powodowana brakiem luzów na zaworach

 

nie równa praca praktycznie zaczyna się już od uruchomienia silnika. spróbuje z dolotem powietrza.


  • 0

#7 Tomekk86

Tomekk86
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wielkopolski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:I
  • KM:85
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:48, 09.10.2017

Najpierw zrób test - przytkaj wlot powietrza na filtrze i zobacz czy się coś zmieni.

Nie całkiem tylko delikatnie zmniejszaj ilość powietrza przez przytykanie otworu.

 

Daj znać jakie efekty

Zrobiłem test ale niestety bez zmian. Szukam dalej.


Tak jak napisałem koledze sprawdziłem czy da coś przytykanie wlotu powietrza. Nic. Chcę zrobić diagnostykę i znalazłem dwie niebieskie kostki. Która to i czy one nie powinny być gdzieś podpięte ? U mnie były luzem.

Załączone pliki


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:48, 09.10.2017

zawory wyregulowałeś jak kolega radził?


  • 0

#9 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • SkÄ…d:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:52, 09.10.2017

Zrobiłem test ale niestety bez zmian. Szukam dalej.

 

No to tak jakby nie dobrze coś mi się wydaje. Sprawdź napięcie na stykach TPS lub rezystancję na zgaszonym.


  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 11:17, 09.10.2017

Możesz też spróbować odpalić na odłączonym TPSie i zobaczyć czy przestanie falować.


  • 0

#11 Tomekk86

Tomekk86
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wielkopolski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:I
  • KM:85
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:45, 10.10.2017

Diagnostyka wykazała usterkę nr 7 czyli TPS jak kolega sugerował. Teraz ten czujnik da sie odmontować (patrz wcześniejesze zdjęcie) ? Pokazało mi również usterkę nr 17 czyli czujnik prędkości jazdy.


  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:44, 10.10.2017

Nie wiem czy nie szybciej będzie kupić przepustnicę.
Co do VSS to spróbuj wyczyścić wtyczkę na skrzyni.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 Tomekk86

Tomekk86
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wielkopolski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:I
  • KM:85
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:28, 15.10.2017

Czyszczenie wtyczki pomogli. Dziekuje. Wyregulowalem czujnik przepustnicy voltomierzem. Ustały wachania obrotów. Niestety utrzymują sie na poziomie około 1300. Jakaś rada? Moze czujnik do wymiany całkowicie bądź regulacja zaworów. Czy mozna to zrobic w własnym zakresie?

Użytkownik Tomekk86 edytował ten post 15:30, 15.10.2017

  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:12, 15.10.2017

Sprawdź czy linka nie jest naciągnięta i nie masz uchylonej przepustnicy.


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 Tomekk86

Tomekk86
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wielkopolski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:I
  • KM:85
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:28, 16.10.2017

Nie .linka jest ok
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, obroty benzyna gaz

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq