Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Czy smarować silniczek krokowy po umyciu?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:22, 07.10.2017

Witam. Umyłem silniczek krokowy, i tak sie zastanawiam czy czyms posmarować tą ruchoma częsc w srodku? bo wydaje mi się ze nie chodzi ona płynnie e213c5e7306a1a2d.jpg


  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 09:55, 07.10.2017

Osobiście używałem WD-40 i zawsze było ok.


  • 0

#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:19, 08.10.2017

Niczym
  • 0

#4 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:51, 08.10.2017

Ja smarowałem.

Łożyska niestety nie są szczelne i po wypłukaniu oryginalnego smaru ośka chodzi jak by ktoś piasku nasypał.  

Zalewałem IACV lekkim olejem maszynowym z niewielkim dodatkiem benzyny ekstrakcyjnej (czytałem o tym, a sam nie wpadłem na lepszy pomysł). Potem czekałem aż benzyna odparuje.

Wnętrze IACV (łącznie ze "skrzydełkiem") trzeba dokładnie wytrzeć, żeby nie łapał brudu. 

 

Płynność obrotu można sprawdzić demontując ten czarny plastikowy dekiel i kręcąc ośką. Uwaga na delikatny element magnetyczny. Trzeba później bardzo dokładnie złożyć z powrotem bo wolne obroty wariują. 


  • 0

#5 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 21:46, 12.10.2017

ja czyściłem płynem do czyszczenia gaźników ;) nic nie trzeba było smarować :)


  • 0

#6 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:48, 13.10.2017

Sprej do EGR tez się świetnie nadaje bez żadnego smarowania
  • 0

#7 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:33, 15.10.2017

A jak sprawdzaliście, że nie trzeba smarować?


  • 0

#8 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 05:34, 16.10.2017

Po czyszczeniu zamontołem , odpaliłem auto i silnik chodził ta jak powinien. Trzyma obroty , nie faluje i nie przygasa po dodaniu i opuszczeniu gazu , obroty najpierw szybko spadają do 1000 na min. A później powoli do 750 rpm. czyli krokowec działa poprawnie. Od ostatniego czyszczenia zrobiłem około 3 tyś km i wszystko jet w porządku.
Wiec podsumowując czyszczenie krokowca było wykonane poprawnie i nie wymagało smarowania
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq