Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wysokie obroty podczas toczenia się auta

VII obroty silnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nobody

Nobody
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-R
  • KM:1998
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:20, 06.10.2017

Witam, moją Honde posiadam już długi czas, i jeszcze żaden mechanik nie poradził sobie z n/w problemem. To forum to chyba już ostatnia szansa : D

 

Otóż, auto utrzymuje obroty na wysokości 2500 obrotów na minute, w momencie kiedy porusza się na biegu jałowym. Głównie widać ten problem kiedy np poruszam się żółwim tempem w korku, wciśnięcie sprzęgła powoduje to, iż obroty szybują w gorę do w/w wartości. Co dziwne, obroty te nie zmaleją póki auto się toczy. Będą tak szybować przy takiej wartości do momentu kiedy auto się CAŁKOWICIE nie zatrzyma. Myślę, iż najlepiej to pokaże ten film:

 

0:00-0:05 - Powoli się toczę w korku na wciśniętym sprzęgle, widać od razu obroty 2,5 tys
0:05-0:11 - Zrobiło sie miejsce to wrzucony bieg i doganiam poprzedzające auto
0:11-0:18 - Wciśnięte sprzęgło, o ile dobrze pamiętam wrzucony luz i dotaczam się do ronda równocześnie hamując (słychać dźwięk hamowania). Oczywiście obroty szybują w górę.
0:18 - W tej chwili auto się kompletnie zatrzymało i widać jak momentalnie obroty spadają do także wysokich, ale mimo wszystko w miarę normalnych obrotów.
0:21 - startuje na rondo i dalej wyjeżdżam z niego
0:29 - Jak tylko wyjechałem z ronda to wcisnąłem sprzęgło żeby pokazać jak te cholerne obroty się utrzymują.
0:36 - Już normalna jazda chyba na trójce

 

 

Najlepiej oglądać przy włączonym dźwięku, słychać kiedy auto wyje.

 

Co dziwne, objaw ten nie ma miejsca kiedy auto jest kompletnie zimne. Wtedy obroty maleją jak należy. Ale, żeby nie było, że zimne auto pracuje idealnie, to kiedy auto jest zimne pojawia się inny objaw, i dam sobie rękę obciąć, że to z tego samego powodu. Otóż, kiedy auto jest świeżo odpalone, to podczas dojazdu do np ronda albo skrzyżowania kiedy to potrzebuje się zatrzymać, i kiedy to jestem zmuszony wbić jałowy bieg, to auto mi tak po prostu zgaśnie : / Auto potrafi zgasnąć kiedy nawet jest dość tak nieźle rozpędzone, i wcisnę mu sprzęgło, a ten sobie zgaśnie. Co prawda wtedy to nie ma problemu bo wbijam mu dwójkę, puszczam sprzęgło to sam mi odpali. Ale kiedy zdarzy się to kiedy tak jak napisałem, dojeżdżam do skrzyżowania, to auto się już zatrzymało i wtedy muszę go po prostu odpalać na nowo. Autko już trochę mi nerwów napsuło, chciałbym go w końcu naprawić bo podoba mi się jak cholera.. a tu takie cholerstwa wychodzą : (

 

Dzisiaj odebrałem auto od kolejnego mechanika. Powiedział, że to problem na 99% z komputerem auta. Ale on z tym nie zrobi bo się Japończyków nie chwyci :/ W związku z tym może jest tutaj jakiś znawca eletro-mechaniki który spotkał się już z takim problemem? Albo czy możecie polecić kogoś kto w okolicy Oświęcimia może na to zerknąć? ewentualnie Katowic bo jeżdżę na Tychy do pracy, ale to by musiał mi zrobić na miejscu bo nie miałbym jak zostawić auta na dłużej.

 

Pozdrawiam, i liczę na jakąkolwiek pomoc

 

PS: jeżeli nie ten dział to przepraszam, i proszę o przeniesienie.

 

PS2: Auto tak samo chodzi na gazie jak i na benzynie.


Użytkownik Nobody edytował ten post 18:23, 06.10.2017

  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:02, 06.10.2017

Były regulowane zawory?
  • 0

#3 Nobody

Nobody
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-R
  • KM:1998
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 06.10.2017

Były regulowane zawory?

 

No to zagiąłeś mnie tym pytaniem, jeżeli chodzi o te obroty to wiem, że była czyszczona przepustnica i sprawdzony silniczek krokowy. Ale zawory "chyba" nie były regulowane (chyba bo mogę nie pamiętać jak któryś z mechaników mi o tym mówił) myślisz, że by to coś pomogło?

 

edit:

 

Widziałem ten temat:

 

http://www.accordklu...zeba-regulować/

 

Ale pierwszy post jest eee.. skasowany? A wszedłem w niego z wielką ciekawością bo jak spytałem się mojego mechanika, czy warto przypatrzyć się regulacji zaworów to powiedział, że w nowych auta się juz nie reguluje. Teraz ty zadałeś to swoje pytanie i od razu telefon wykonałem do mechanika. On zdziwiony ale powiedział, że się przyjrzy. To jak jest w koncu z tymi zaworami?


Użytkownik Nobody edytował ten post 19:13, 06.10.2017

  • 0

#4 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:10, 06.10.2017

No to zagiąłeś mnie tym pytaniem, jeżeli chodzi o te obroty to wiem, że była czyszczona przepustnica i sprawdzony silniczek krokowy. Ale zawory "chyba" nie były regulowane (chyba bo mogę nie pamiętać jak któryś z mechaników mi o tym mówił) myślisz, że by to coś pomogło?

Od tego bym zaczął. Skąd jesteś? Może ktoś z okolicy z forum ogarnalby Ci to za piwko
  • 0

#5 Nobody

Nobody
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-R
  • KM:1998
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 06.10.2017

Od tego bym zaczął. Skąd jesteś? Może ktoś z okolicy z forum ogarnalby Ci to za piwko

Okolice Oświęcimia, jednak jeżdżę na Tychy do pracy więc okolice Katowic też wchodzą w grę. Jeżeli by faktycznie pomogło to bym bez problemu zapłacił za taką usługę.


  • 0

#6 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:26, 06.10.2017

Okolice Oświęcimia, jednak jeżdżę na Tychy do pracy więc okolice Katowic też wchodzą w grę. Jeżeli by faktycznie pomogło to bym bez problemu zapłacił za taką usługę.

Ja jestem z Bytomia. Jakbys podstawil w weekend samochód wieczorem, żeby dobrze ostygl na rano, to mogę Ci to ogarnąć. Ale najwcześniej za tydzień. Teraz mnie nie będzie. Jakby co wal na PW
  • 0

#7 Nobody

Nobody
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-R
  • KM:1998
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 06.10.2017

Ja jestem z Bytomia. Jakbys podstawil w weekend samochód wieczorem, żeby dobrze ostygl na rano, to mogę Ci to ogarnąć. Ale najwcześniej za tydzień. Teraz mnie nie będzie. Jakby co wal na PW

 

Dobra, dziękuje Ci bardzo, będę pamiętał. Jak nikt inny się nie odezwie to będę pisał w przyszłym tygodniu żeby zarezerwować jakiś czas u Ciebie : D


  • 0

#8 Nobody

Nobody
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-R
  • KM:1998
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 07.10.2017

Wybaczcie, że podbijam temat ale odbierałem właśnie auto i jeszcze kilka uwag mi mechanik powiedział. Czy to jest możliwe, że honda ma tak fabrycznie wgrane? że ma utrzymywać takie wysokie obroty na luzie? mechanik powiedział, że jest taka opcja, ale mi sie w to za bardzo nie chce wierzyć. A jak spytałem czy regulacja zaworów by coś dała to odparł "a ja nie wiem czy tam są hydrauliczne". Więc nawet na to nie patrzył. A no właśnie.. nie sa hydrauliczne? Mój główny mechanik o którym wspomniałem wyżej właśnie tak mówił, że są. I dlatego tego się nie chwytał.


Użytkownik Nobody edytował ten post 09:17, 07.10.2017

  • 0

#9 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:55, 07.10.2017

Zawory są ręcznie ustawiane - same się nie ustawiają. Trzeba zrobić porządna regulacje i... Zmienić mechanika, bo ten najpewniej niewiele wie o Hondach kolego. Narazi Cie tylko na zbędne koszty. Luz trzeba kasować i kropka. Skoro on o tym nie wie - broń boże nie rób tego u niego. Druga sprawa - wysokie obroty na luzie powinny być tylko do momentu nagrzania silnika, potem spadają do ok 650 obrotów na luzie.

Użytkownik tarjei86 edytował ten post 09:56, 07.10.2017

  • 0

#10 elvis61

elvis61
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:esi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:54, 08.10.2017

Ja w swojej hondzie mam ten sam problem z obrotami co ty. Miałem regulowane zawory 2 tys temu wymieniłem przepustnice. Wyczyścilem IACV. Moje pytanie do ekspertów, czy IACV można rozebrac, ewentualnie nasmarowac oske. Bo wiecej pomyslow nie mam na poprawe z obrotami. 2 mechanikow z mojej okolicy rozlozylo rece i ja tez. Czy dalej kombinowac za IACV i przekladac ze starej przepustnicy czy szukac dalej. Jednym slowem potrzebuje pomocy, bo te obroty sa denerwujace.


  • 0

#11 Nobody

Nobody
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-R
  • KM:1998
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:55, 08.10.2017

Ja w swojej hondzie mam ten sam problem z obrotami co ty. Miałem regulowane zawory 2 tys temu wymieniłem przepustnice. Wyczyścilem IACV. Moje pytanie do ekspertów, czy IACV można rozebrac, ewentualnie nasmarowac oske. Bo wiecej pomyslow nie mam na poprawe z obrotami. 2 mechanikow z mojej okolicy rozlozylo rece i ja tez. Czy dalej kombinowac za IACV i przekladac ze starej przepustnicy czy szukac dalej. Jednym slowem potrzebuje pomocy, bo te obroty sa denerwujace.

 

No to mnie nie pocieszyłeś, miałem nadzieje, że ta regulacja zaworów coś pomoże. Ile sie z tym już męczysz?


  • 0

#12 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:43, 08.10.2017

Nie chcę mówić na 100%, ale miałem to samo. Widzę dwa problemy:

1. Czyściłeś przepustnice, albo ten mechanik, co to nie wie czy są zawory hydrauliczne w hondzie (zmień mechanika - dobra rada) - czyściłeś i w temacie na forum odnośnie przepustnicy jest taka przypadłość, że ona fabrycznie jest "czymś" powleczona na styku skrzydełka przepustnicy i obudowy, po to żeby zniwelować mikroszczeliny i nie puszczać "lewego" powietrza.

2. Sprawdzenie tego co "widzi" komputer w zakresie otwarcia przepustnicy.

Ale to co w pkt. 1 okaże się prawdą po tym, jak przeprowadzi się sprawdzenie ustawienia TPS (czujnik położenia przepustnicy) i sprawdzenie w kompie auta, jaką wartość widzi jego otwarcia - i najpierw sprawdziłbym właśnie to, czyli pkt. 2.

Czy TPS ma naruszone fabryczne "plomby" czyli lakier na śrubach? - czy był ruszany?

 

Nie chcę Cie pocieszać tak bardzo, żeby nie było jak z katarem w nosie, że miałem to samo i pomogło to czy tamto, ale miałem takie same objawy i już ich nie mam - pomógł mi je "zdalnie" rozwiązać kolega z forum o nicku "Muzyczka" - dziękuję mu za to bo "bujałem" sie z problemem kawał czasu.

Według mojej oceny ustawienie zaworów na 100% nie pomoże w tym problemie, a jedynie będziesz miał ustawione i ogólnie dla dobra silnika będzie to w porządku więc polecam, ale nie w tym problemie - tu jest inne działanie niezbędne. Potrzebny voltomierz i podłączenie do kompa - akurat mam to szczęście że te rzeczy mam i udało się z tym poradzić.


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 22:10, 08.10.2017

  • 0

#13 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:27, 08.10.2017

Wybaczcie, że podbijam temat ale odbierałem właśnie auto i jeszcze kilka uwag mi mechanik powiedział. Czy to jest możliwe, że honda ma tak fabrycznie wgrane? że ma utrzymywać takie wysokie obroty na luzie? mechanik powiedział, że jest taka opcja, ale mi sie w to za bardzo nie chce wierzyć. A jak spytałem czy regulacja zaworów by coś dała to odparł "a ja nie wiem czy tam są hydrauliczne". Więc nawet na to nie patrzył. A no właśnie.. nie sa hydrauliczne? Mój główny mechanik o którym wspomniałem wyżej właśnie tak mówił, że są. I dlatego tego się nie chwytał.

Masakra ..strach gdzieś samochód zostawić nawet na 10 min.
Choć z drugiej strony ..widać,że mechanicy mają znikomą styczność z hondami ( co dobrze świadczy ) i g.wno wiedzą

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:30, 08.10.2017

  • 0
                       

#14 Nobody

Nobody
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-R
  • KM:1998
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:06, 09.10.2017

Nie chcę mówić na 100%, ale miałem to samo. Widzę dwa problemy:

1. Czyściłeś przepustnice, albo ten mechanik, co to nie wie czy są zawory hydrauliczne w hondzie (zmień mechanika - dobra rada) - czyściłeś i w temacie na forum odnośnie przepustnicy jest taka przypadłość, że ona fabrycznie jest "czymś" powleczona na styku skrzydełka przepustnicy i obudowy, po to żeby zniwelować mikroszczeliny i nie puszczać "lewego" powietrza.

2. Sprawdzenie tego co "widzi" komputer w zakresie otwarcia przepustnicy.

Ale to co w pkt. 1 okaże się prawdą po tym, jak przeprowadzi się sprawdzenie ustawienia TPS (czujnik położenia przepustnicy) i sprawdzenie w kompie auta, jaką wartość widzi jego otwarcia - i najpierw sprawdziłbym właśnie to, czyli pkt. 2.

Czy TPS ma naruszone fabryczne "plomby" czyli lakier na śrubach? - czy był ruszany?

 

Nie chcę Cie pocieszać tak bardzo, żeby nie było jak z katarem w nosie, że miałem to samo i pomogło to czy tamto, ale miałem takie same objawy i już ich nie mam - pomógł mi je "zdalnie" rozwiązać kolega z forum o nicku "Muzyczka" - dziękuję mu za to bo "bujałem" sie z problemem kawał czasu.

Według mojej oceny ustawienie zaworów na 100% nie pomoże w tym problemie, a jedynie będziesz miał ustawione i ogólnie dla dobra silnika będzie to w porządku więc polecam, ale nie w tym problemie - tu jest inne działanie niezbędne. Potrzebny voltomierz i podłączenie do kompa - akurat mam to szczęście że te rzeczy mam i udało się z tym poradzić.

 

Właśnie oddałem auto do kolejnego mechanika.. dokładnie elektro-mechanika. Ma się właśnie przyjrzeć problemowi od strony komputera. Dam znać jak coś będzie wiadomo. Niestety przeczytałem twój komentarz dopiero teraz, więc nie zdążyłem mu podpowiedzieć żeby jeszcze raz dokładniej przyjrzał się przepustnicy. Ale może sam na to wpadnie : )


  • 0

#15 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 16:51, 09.10.2017

jak miał doczynienia z hondą to powinien wpaść, ale jak bedzie szukał to strata czasu. Niektóre z tych zabiegów są nawet "czarną magią" dla niektórych ASO

Jak coś to pisz czy coś pomogło i co...bo może jeszcze jakiś inny szacher macher :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, obroty, silnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq