Siemanko! Z góry przepraszam, że temat nie dotyczy mojego Acco (bo w sumie nic się w nim nie dzieje i nigdy nie działo :P ), a skoro temat może dotyczyć w sumie ogólnej wiedzy mechanicznej, no i skoro jestem tu zalogowany to pomyślałem, że podzielicie się swoimi sugestiami odnośnie innej Hondy
Kupiłem kobiecie Jazza z 2009r. ze śmiesznym przebiegiem od pierwszego właściciela (Pan rocznik 53'). Głównie pokierowałem się dosyć przyzwoitą cenę jak na ten rok i wyposażenie (Elegance), środek poważnie jak nowy, stan blacharsko-lakierniczy oceniłbym na mocne 4+ (do niewielkich poprawek, delikatna korozja w typowych miejscach). Jednak zaniepokoił mnie trochę stan silnika pod maską, może nie tyle co nie zaniepokoił, bo stan techniczny jest świetny, tylko bardziej zaciekawił, bo w moim Accordeonie wszystko błyszczy mimo starszego wieku... Blok silnika jest strasznie zaniedbany, Pan jeździł tylko na obowiązkowe wymiany (do ASO) raz w roku i nigdy nawet oleju nie sprawdzał, generalnie nie interesował się co tam jest pod maską, wszystko robili mu w salonie zgodnie z zaleceniami.
Jednak to co mnie niepokoi to sporo białego nalotu na bloku silnika, ktoś może mi to wyjaśnić jakoś lognicznie i na chłopski rozum? Jak go kupowałem to skupiłem się na tym, że wszędzie jest suchy, a że brudny to brudny...a dopiero teraz zauważyłem że oprócz tego, że brudny to sporo właśnie nalotu i jedna rurka skorodowana (ale to widziałem już w innych).
Clipboard01.jpg 413,19 KB 15 Ilość pobrań
Ponadto, może się orientujecie, bo w książce Accorda mam sporo dużo więcej rzeczy wyszczególnionych co, kiedy wymieniać, a tu jest tylko napisane kiedy olej i filtr, filtr kabinowy, filtr powietrza... Nic nie jest napisane na temat oleju w skrzyni, luzu zaworowego, filtra paliwa itp.
Warto jest inwestować w ustawienie luzu zaworowego? (około 350zł z uszczelką w ASO) Tak samo olej w skrzyni biegów... W Accordzie to wiem, że co 40 tys zawory, olej w skrzyni przy 120 wymeiniłem, a tu jestem ciemny w temacie. Jak się zapytam serwisu, to wiadomo, że będą chcieli wymienić :P Tak samo co z filtrem paliwa? Może nie ruszać, skoro książka nie sugeruje?
Dzięki za odpowiedzi!