Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Proszę o poradę - JAZZ III 2009r. 1.4 VTEC

all_gen korozja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 bananowooo

bananowooo
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Dziki Wschód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:17, 30.09.2017

Siemanko! Z góry przepraszam, że temat nie dotyczy mojego Acco (bo w sumie nic się w nim nie dzieje i nigdy nie działo :P ), a skoro temat może dotyczyć w sumie ogólnej wiedzy mechanicznej, no i skoro jestem tu zalogowany to pomyślałem, że podzielicie się swoimi sugestiami odnośnie innej Hondy :) 

 

Kupiłem kobiecie Jazza z 2009r. ze śmiesznym przebiegiem od pierwszego właściciela (Pan rocznik 53'). Głównie pokierowałem się dosyć przyzwoitą cenę jak na ten rok i wyposażenie (Elegance), środek poważnie jak nowy, stan blacharsko-lakierniczy oceniłbym na mocne 4+ (do niewielkich poprawek, delikatna korozja w typowych miejscach). Jednak zaniepokoił mnie trochę stan silnika pod maską, może nie tyle co nie zaniepokoił, bo stan techniczny jest świetny, tylko bardziej zaciekawił, bo w moim Accordeonie wszystko błyszczy mimo starszego wieku... Blok silnika jest strasznie zaniedbany, Pan jeździł tylko na obowiązkowe wymiany (do ASO) raz w roku i nigdy nawet oleju nie sprawdzał, generalnie nie interesował się co tam jest pod maską, wszystko robili mu w salonie zgodnie z zaleceniami.

 

Jednak to co mnie niepokoi to sporo białego nalotu na bloku silnika, ktoś może mi to wyjaśnić jakoś lognicznie i na chłopski rozum? :) Jak go kupowałem to skupiłem się na tym, że wszędzie jest suchy, a że brudny to brudny...a dopiero teraz zauważyłem że oprócz tego, że brudny to sporo właśnie nalotu i jedna rurka skorodowana (ale to widziałem już w innych). 

Załączony plik  Clipboard01.jpg   413,19 KB   15 Ilość pobrań

P1030634J_qrreqsw.jpg

 

Ponadto, może się orientujecie, bo w książce Accorda mam sporo dużo więcej rzeczy wyszczególnionych co, kiedy wymieniać, a tu jest tylko napisane kiedy olej i  filtr, filtr kabinowy, filtr powietrza... Nic nie jest napisane na temat oleju w skrzyni, luzu zaworowego, filtra paliwa itp.

Warto jest inwestować w ustawienie luzu zaworowego? (około 350zł z uszczelką w ASO) Tak samo olej w skrzyni biegów... W Accordzie to wiem, że co 40 tys zawory, olej w skrzyni przy 120 wymeiniłem, a tu jestem ciemny w temacie. Jak się zapytam serwisu, to wiadomo, że będą chcieli wymienić :P Tak samo co z filtrem paliwa? Może nie ruszać, skoro książka nie sugeruje?

 

Dzięki za odpowiedzi!


  • 0

#2 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 16:47, 30.09.2017

Mam takiego Jazza w garażu..Zawory co 40tkm ustawiaj..Ja robię co 15tkm bo mam LPG i powiem Ci, że dzisiaj ustawiałem i wszystkie wydechowe były za ciasno..Koszt 350zl to rozbój w biały dzień..Uszczelki nie trzeba wymieniać..Regulacja jest prosta, upierdliwe jest to, ze trzeba podszybie, ssący , obudowę powietrznego ściągać..

Olej w skrzyni też bym zmienił, ma swoje lata..

Ogólnie widzę, że u Ciebie jest dość dużo rudej, u mnie wygląda to o wiele lepiej..

Ogólnie bardzo fajne auta..Od maja jazzem zrobiłem już ok 17tkm..Nic się nie dzieje.


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#3 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 07:51, 01.10.2017

Może ktoś go mył wcześniej chemią


  • 0

#4 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 07:57, 01.10.2017

Kolega pisał na PW, że na podwoziu też ma oznaki korozji..😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#5 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:21, 01.10.2017

Faktycznie brzydko to wygląda. Ten biały nalot to zapewne utlenianie się aluminium. Widziałem juz sporo takich hond które jeżdżą okazyjnie. Jak jest trzymany w blaszanym garażu o słabej wentylacji,to już normalka że korozja postępuje bardzo szybko .

Ja w moim crx i motocyklach zabytkowych które mam a PL  psikam elementy z aluminium silikonem w spreyu aby się  nie utleniało . Bo przez rok stoją nie używane (czasem tylko ojciec je odpali)

To bardzo pomaga,bo raz nie zabezpieczyłem crx-a i po roku na ssaku było już widać taki nalot. A stoi w suchym ogrzewanym garażu.

Ja bym to po prostu umył preparatem do mycia silników.

Osobiście używam Dimmera,fajny środek,nie zastawia białych nalotów i plastiki robią się czarne. Trzeba sobie odpowiedni rozcieńczyć według potrzeb.


  • 0

#6 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:24, 01.10.2017

Dimmer właśnie powoduje takie coś na aluminium
  • 0

#7 bananowooo

bananowooo
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Dziki Wschód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:40, 01.10.2017

Spróbuję narazie czymś typu K2 007 z zewnątrz sobie ogarnąć, jak nie pomoże to poszukam coś bardziej zaawansowanego żeby to wyglądało jak należy :)


  • 0

#8 lobuzek

lobuzek
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:38, 02.10.2017

Mam takiego samego Jazza z 2009 r. i u mnie jest czyściutko, ale zaznaczam, że dbam i głaskam każde auto, zresztą pasjonuję się detailingiem. On nie był nigdy myty, nie widział wody, nie mówiąc o jakichś środkach. Po prostu jest umęczony, Jazz od spodu nie jest zbytnio szczelny, więc sporo pozimowego syfu się dostało i po prostu zgniło.

Widziałem kilka Hond, które tak wyglądały, po prostu to ewidentna oznaka, że nikt sobie dbałością głowy nie zaprzątał. Bardziej niż stanem opasek i wyglądem silnika martwiłbym się podwoziem, bo to za fajne auto, żeby pozwolić na zgnicie. Jak najszybciej zabezpiecz je antykorozyjnie, a pod maską dasz radę choćby samemu to oczyścić i jakoś zawygląda.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, korozja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq