Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Prawidłowa praca automatycznej skrzyni biegów z silnikiem i-Dtec 2.2 150KM

VIII automat AT praca skrzyni skrzynia biegów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Roland

Roland
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:NAKLO SLASKIE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 28.09.2017

Witam.

Mam pewne zastrzeżenia co to pracy automatycznej skrzyni biegów w Accordzie z silnikiem i-Dtec 2.2, ale od początku.

Samochód pochodzący z polskiego salonu 2009r. kupiłem rok temu z przebiegiem 135 000 km.

Problem jest w tym, że od początku nie podobała mi się kultura zmiany biegów w tym samochodzie. Jest to mój pierwszy automat więc z bardzo nie wiedziałem jak takie skrzynie powinny pracować. Teraz po roku użytkowania i przejechaniu się innymi samochodami z AT mam poważne wątpliwości co do prawidłowej pracy skrzyni biegów w moim aucie.

Zadaje to pytanie aby dowiedzieć się czy skrzynie w tych autach tak pracują i może ja się zbytnio czepiam, czy jest to już jakiś sygnał do podjęcia działań naprawczych.

Według mnie moja skrzynia pracuje mało kulturalnie. Uważam, że automat powinien zmieniać biegi idealnie i płynnie tak jak to robi doświadczony kierowca na manualu i tak, aby nie słysząc pracy silnika zmiana była niezauważalna. Tymczasem u mnie zdecydowanie czuć zmiany biegów najbardziej na biegach od 2 do 5 i zakresie obrotów 2000-3000. Czasami zmiany są przeciągnięte jakby w manualu za długo trzymało się sprzęgło podczas zmiany, a czasami jest to twarda zmiana z wyczuwalnym "szarpnięciem" może bardziej przyduszeniem silnika. Można to porównać do szybkiego puszczenia sprzęgła z za wysokich obrotów w manualu.

Najdziwniejsze jest to, że zdarzają się takie trasy, że skrzynia pracuje bardzo ładnie. Nie ma tu zasady i nie znalazłem, żadnych zależności miedzy temperaturą olej, otoczenia, wilgotnością.

Z tego co wiem to olej w skrzyni biegów nie był jeszcze wymieniany przed kupnem tego auta.

Oczywiście zaraz po kupnie wymieniłem olej dynamicznie na Ravenol Z1. Taki mi polecił warsztat który zajmuje się AT. Jednak ta wymiana niczego nie zmieniła. Obecnie mam przejechane 156 000 km i skrzynia cały czas pracuje jak piszę wyżej.

Zauważyłem jeszcze, że na hamulcu i biegu D są wyczuwalne lekkie wibracje przenoszone z silnika. Obroty wynoszą wtedy 750obr/min. Jak załączy się klimatyzacja to obroty delikatnie idą w górę i wibracje zanikają do czasu jej wyłączenia.

Mogę prosić o opinie innych użytkowników tego samochodu z AT i silnikiem i-Dtec 2.2 150KM?

Może ktoś z mechaników specjalizujących się w AT zna te skrzynie i napisze jak powinny pracować.

 

Chętnie też porównał bym pracę mojej skrzyni w innym samochodzie w tej samej konfiguracji. Może ktoś chętny aby się spotkać na porównanie mieszka w okolicach Tarnowskich Gór woj. Śląskie.

 

 


  • 0

#2 chachor

chachor
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:38, 28.09.2017

Honda zaleca tylko i wyłącznie własne oleje do skrzyń i wspomagania.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
  • 0

#3 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:32, 29.09.2017

Mrowienie na wolnych obrotach zapiętym biegiem D są normalne. Silnik pracuje pod obciążeniem, skrzynia ma zapięty bieg, jedynie pracuje na uśligu konwertera. Z kolei przeciąganie biegów czy też szarpanie podczas zmiany biegu mogą wskazywać na problemy ze sterownikiem lub którymś z elektrozaworów skrzyni. Przejedź się do jakiegoś speca od automatów. Być może wystarczy wykręcić elektrozawory, przeczyścić im sitka i rozruszać, bo może się przycinają. Gorzej jeśli będzie to sam sterownik skrzyni. Z tego co pamiętam to Honda chyba nie przewidziała wymiany np filtra oleju w skrzyni ani też nie mają one żadnej miski która pozwalałaby zajrzeć do sterownika bez demontażu skrzyni i jej otwarcia.

Jakiego koloru masz teraz olej? Jakiego koloru był olej który spuściłes ze skrzyni? Czy masz właściwy poziom oleju w skrzyni?


  • 0

#4 Roland

Roland
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:NAKLO SLASKIE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:49, 29.09.2017

Dziękuję za tak szybkie odpowiedzi.
Co do oleju to wymieniałem go w firmie Art Mag w Gliwicach za pomocą automatu ATF. Byłem tam podczas całej roboty i wymiana zrobiona naprawdę czysto i profesjonalne. Olej Stary naprawdę niewiele różnił się od nowego (wgląd na automacie ATF, nie na bagnecie). Co do filtra to pytałem o niego u użytkownika Jarunset jak dobrze pamiętam. On powiedział że jest do kupienia, ale bez większej ingerencji w skrzynię nie da się go wymienić. Dlatego tego nie ruszałem.
Co do samego oleju to też chciałem zalać oryginalem, ale w Art Mag zapewnili mnie że już wiele skrzyń zalali Ravenolem i sprawdzał się znakomicie. Z resztą Ravenol do Hondy posiada specyfikację Z1 i spełnia normy oleju do tego typu skrzyń. Druga rzecz to taka, że przy wymianie dynamicznej potrzebne było w moim przypadku 13,5l oleju. Pompuje się olej z aż na wyjściu uzyskamy ten sam kolor.To właśnie też przesądziło za Ravenolem.
Obecnie kolor sprawdzałem tylko na bagnecie więc jest rozowy, ale w tym miejscu się nie miesza więc to nic nie mówi.
Poziom sprawdzałem po wymianie w Art Mag i dwa razy sam. Jest prawidłowy.
Nie wiem może zawitać do innych innych fachowców. Zna może ktoś sprawdzony warsztat od automatów na Śląsku?
Podczas wymiany była też mowa o adaptacji skrzyni biegow po wymianie oleju, bo w niektórych autach takową się robi, ale mechanicy akurat w przypadku mojego accorda nie znaleźli takiej możliwości. Istnieje coś takiego dla naszych skrzyń?
  • 0

#5 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:27, 29.09.2017

Muszę cie zmartwić te skrzynie tak pracują. Ja mam benzynę i też zmian biegów jest odczuwalna. W civicach z USA jest bajka ale w europejskich accordach pozostawia to wiele do życzenia. Jeździłem nowym accordem miał 5km przebiegu i skrzyna też tak dziwnie to zmieniała. Ten typ tak ma.
  • 0

#6 Roland

Roland
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:NAKLO SLASKIE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:37, 29.09.2017

To faktycznie kiepsko jak na tej klasy samochód. Dziwi mnie tylko, że niektórzy pisza, że Accord płynnie zmienia biegi i są super zadowoleni.
Czyżby to różnica oczekiwań co do skrzyni AT? Poczekam. Możeś ktoś jeszcze ma inne doświadczenia z tą automatyczną skrzynią?
Dodam jeszcze, że najgorzej zmiany wychodzą podczas przyśpieszania, nawet delikatnego. Jeżeli przed zmianą odpuści się delikatnie gaz wtedy zmiana jest prawie nieodczuwalna.
  • 0

#7 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:06, 29.09.2017

U mnie skrzynia chodziła bardzo płynnie i nic nie szarpało. O ile ma to znaczenie to miałem 2.4
Olej zmieniałem reguralnie statycznie na oryginalny Hondy europejski. Przejechalem lekko ponad 250tys km.

Jak dla mnie coś masz nie tak z skrzynia i tak nie powinna chodzić. Ja bym jednak zalał olejem zalecanym. Może w 9 przypadkach na innym było ok a u Cuebie nie jest z jakiegoś powodu.
  • 0

#8 Roland

Roland
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:NAKLO SLASKIE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:20, 29.09.2017

Nie jestem wachowcem w tej dziedzinie, ale silnik diesla ma zupełnie inną charakterystykę i może zupełnie inaczej współpracować z tą samą skrzynią biegów. Z tego co wiem silnik i skrzynia automatyczna są mocno zależne od siebie.
Jednak bardzo dziękuję za wypowiedź.
Myślę, że dla pewności i własnego porównania następną wymianę zrobię na olej Hondy.
  • 0

#9 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:50, 30.09.2017

Mam podobnie.najgorzej wkurza mnie 5bieg.czasem tez szarpnie przy wrzucaniu wstecznego.
choc wiozlem kiedys kumpla i zachwycal sie plynnoscia pracy,mowil ze lepiej zmienia niz dsg w aucie jego kolegi.
ten typ chyba tak ma
  • 0

#10 m_ck

m_ck
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Świetokrzyskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe A/T
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 17:19, 30.09.2017

Nigdy nie zauważyłem objawów o których piszesz, wcześniej użytkowałem 2.2 z AT. Jeździłem wieloma autami różnych marek z AT i powiem ci że ta w hondzie działa totalnie poprawnie, jest "wolna" ale bezawaryjna. Inna sprawa to pytanie do czego ją porównujemy, przy AT w mondeo którym wiele jeździłem to w hondzie to prawdziwa kultura przy zmianie biegów. Do tych skrzyń nie wolno lać nic innego jak olej OEM Hondy ! Kwestia problemów z pracą jest tylko kwestią czasu..uwierz mi że to nie jest wymysł aso na trzepanie kasy. Jeśli chcesz coś ustalić w temacie, wymień olej na właściwy.  


  • 0

#11 Roland

Roland
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:NAKLO SLASKIE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 30.09.2017

No właśnie, do czego porównać pracę tej skrzyni, aby wszyscy wiedzieli o czym piszemy i jak to odczuwamy podczas jazdy.
Tak jak pisałem na początku. Przy manualnej skrzyni przy umiarkowanym przyśpieszeniu, można zmienić biegi tak,aby nie było można tej zmiany odczuć w środku. Innymi słowy sylwetka (głównie niepodparta głowa) kierowcy nie powinna "zostać zachwiana".
Może to głupie porównanie, ale działające na wyobraźnię. Jeżeli skrzynią podczas zmiany za szybko wrzuci wyższy bieg to poczujemy jakby lekkie miękkie szarpnięcie, a jak przeciągnie bieg to jakby lekkie chwilowe spowolnienie. Jak i w jednym i drugim przypadku poczujemy jakąś siłę działająca na nas.

@fatek
Też jechałem raz z szfagrem który jeździ Insygnią w automacie i też powiedział, że Accord płynniej zmienia biegi. Znowu jak ja jechałem jego Insygnia to twierdziłem odwrotnie. Może z fotela pasażera nie czuje się tych mankamentów tak jak z pozycji kierowcy.

@m_ck
Tak jak już napisałem kolejna wymiana będzie na OEM Hondy.Wtedy będę mógł rzetelnie napisać, czy będzie różnica.
Nie chcę za bardzo zbaczać z tematu, ale co ile wymieniasz olej i czy zawsze dynamicznie?
Co do oleju Ravenol to tłumaczono mi to tak, że jak jakiś olej ma być zgodny z specyfikacja oleju Hondy i żeby został dopuszczony do użytku jako olej zgodny z wymaganiami Hondy to musi on uzyskać od Hondy na to chyba zgodę. Nie pamiętam dokładnie ale jakoś tak to było.
I jeszcze jedo: Honda też nie jest producentem oleju ATF tylko zleca to jakiejś firmie według określonej specyfikacji. Tak mi mówiono.
Ale nie dyskutujmy tu o wyższości jednego czy drugiego producenta oleju. To tylko tak nawiasem.
  • 0

#12 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:53, 30.09.2017

Ja mam wymiany ksiazkowe, czyli to co splynie (ok 3,5 litra,tyle dolewane) ty zrobiles dynamicznie czyli teoretycznie lepiej,tylko chyba bym wzial olej hondy. Wiem jest drogi.bo 500 z wymiana za 3,5 litra trochedrogo
  • 0

#13 Roland

Roland
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:NAKLO SLASKIE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 09.10.2017

@fatek
Czy ty masz DPF-a na swoim miejscu? Bo jak nie to jest to może kwestia złej modyfikacji softu po takiej operacji. Ja nie jestem pewnien na 100% ale chyba miałem coś modyfikowane.
  • 0

#14 techmac

techmac
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 10.10.2017

Zmieniałem u siebie olej dwukrotnie w ASO na ATF-DW1. Przy pierwszej wymianie auto miało 50 tys przebiegu. Automat zmieniał biegi dobrze bez zadnego przeciagania czy szarpania, ale po wymianie wydaje mi sie ze zmienia lepiej, bardziej płynnie. Drugi raz wymiana oleju plus tez filtr przepływowy. Serwisowka nic nie mówi o tym, ale wymieniłem. Wczesniej była chyba formula Z1 tego oleju. Na forach US piszą,ze ta wersja ATF-DW1 jest lepsza. Ja tutaj bym nie kombinowal i lal olej hondy. 

 

Zmieniałem u siebie olej dwukrotnie w ASO na ATF-DW1. Przy pierwszym razie auto miało 50 tys przebiegu. Automat zmieniał biegi dobrze, ale po wymianie wydaje mi sie ze jeszcze lepiej, bardziej płynnie. Drugi raz wymiana oleju plus tez filtr przepływowy. Serwisowka nic nie mówi o tym, ale wymieniłem. Wczesniej była chyba wersja Z1 tego oleju. Na forach US piszą,ze ta wersja ATF-DW1 jest lepsza


  • 0

#15 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:36, 12.10.2017

Roland dpf jest jeszcze;) przebieg dopiero okolo 136tys.auto krajowe pelna ksiazka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, automat, AT, praca skrzyni, skrzynia biegów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq