Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Emisja spalin bez katalizatora

all_gen VI VII HC emisja spalin katalizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szmytek

Szmytek
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Kraków/Ostrowiec Św
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:24, 27.09.2017

Witam,

mam pytanie trochę z naukowej ciekawości, a trochę dlatego że mam zamiar zmodyfikować swój wydech.

Jak wygląda sytuacja z naszymi autami w kwestii emisji spalin bez katalizatora benzyna/gaz, w szczególności jestem ciekawy o F20B6 ( 1999 ) z VI i K24A3 ( 2003 ).

Jak dotąd byłem przekonany że na gazie powinno być tak samo lub lepiej niż na benzynie, w zależności od regulacji.

 

Brat wyciął katalizator z mojego poprzedniego Accorda F20B6 i tu zonk bo okazało się że auto przechodzi emisję na diagnostyce na benzynie lecz nie przechodzi na gazie.

Nie spisał sobie konkretnych wartości jednak w przypadku gazu chodzi o HC ( węglowodory ), gazownik próbował uregulować instalację jednocześnie robiąc pomiary jednak nie udało mu się zejść na HC niżej niż 250 ( ponoć mamy mieć max 100 ). Inny gazownik stwierdził, że samochód na LPG nie ma szans przejść kontroli bez kata.

 

Czy ktoś z was analizował ten temat? :)

 

Faktycznie tak jest czy może jest to kwestia regulacji/jakości LPG ?

 

Myślicie że ewentualny katalizator sportowy hiflow ( mam zamiar taki zamontować ) zniweluje ewentualna nadwyżkę HC w K24A3 ? Na razie w sumie nie wiem czy takowa będzie ;)

Z tego co się orientowałem katalizatory sportowe nie mają homologacji odpowiedniej jednak myślę że jeśli emisja spalin będzie ok to diagnosta nie będzie dalej grzebał.


  • 0

Poprzedni VI ES CG9 -> http://www.accordklu...ek/#entry754451

Obecny VII Executive CL9 -> http://www.accordklu...ive-by-szmytek/


#2 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:11, 27.09.2017

Kat sportowy czy zwykły nie zniweluje Ci węglowodorów czyli HC. W większości przypadków zwiększona emisja HC ma związek z spalaniem oleju i pochodnymi z tym związanymi.

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:51, 28.09.2017

z tego co pamiętam ze szkoły, HC powstają głównie w wyniku kontaktu benzyny z gorącą powierzchnią tłoka. Idąc tym tropem możesz mieć zbyt bogatą mieszankę, albo źle zmieszaną? HC są dopalane w katalizatorze, ale to dopalanie powoduje zużywania się katalizatora, bo reakcja powoduje dodatkowe nagrzewanie (pewnie też dlatego są dodatkowe dawki paliwa które mają dogrzać kat'a) NOx powstają w wysokiej temperaturze, przy wysokich stopniach sprężania, CO gdy jest za mało powietrza i brakuje tlenu aby zrobić CO2.

 

Generalnie co ciekawe spalanie LPG w stosunku do PB powoduje mniejszą emisję CO2 (oczywiście przy sprawnej i wyregulowanej instalacji), gdyż gaz w swoim składzie ma stosunkowo więcej wodoru do tlenu niż benzyna, więc jest więcej wody a mniej CO2.

 

Propan C6H8

Butan C8H10

Benzyna - węglowodory, głównie o liczbie węgla 5-12 wzwyż


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VI, VII, HC, emisja spalin, katalizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq