Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Świece do R20A3

VIII swiece świece wymiana R20A3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:50, 08.09.2017

Hej,

 

Szukaczka nic nie dała - jeżeli jest taki temat to posypie głowę popiołem :)

 

Zbliżam się do 120kkm przebiegu - wyskakuje powoli przegląd 4, świece i filtr paliwa.

 

Jakie świece dawaliście przy wymianie ? OEM czy inne - wszelkie rady mile widziane :).

 

/e12


  • 0

#2 rafal1a

rafal1a
  • Forumowicz
  • 198 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:42, 08.09.2017

Wg instrukcji obsługi (str. 647) do R20A3 masz:

 

NGK IZFR6K11NS

DENSO SKJ20DR-M11S

 

Ja mam NGK i jest ok.


Użytkownik rafal1a edytował ten post 13:43, 08.09.2017

  • 0

#3 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:14, 08.09.2017

Wg instrukcji obsługi (str. 647) do R20A3 masz:

 

NGK IZFR6K11NS

DENSO SKJ20DR-M11S

 

Ja mam NGK i jest ok.

 

TAK dzięki ! instrukcje sprawdziłem wcześniej, mogłem o tym wspomnieć. Zastanawiam się jednak nad jakąś alternatywą....

 

ewentualnie jak zostać przy zalecanych to NGK czy Denso ? cena powiedzmy "porównywalna" - do kompletu NGK trzeba dolozyc z 50PLN

 

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 14:21, 08.09.2017

  • 0

#4 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H23
  • Wersja:ES
  • KM:~200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:25, 08.09.2017

Bierz Denso bo jeszcze trafisz na NGK  Made in France czyli syf.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#5 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1251 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 21
Super

Napisano 14:25, 08.09.2017

Denso😊
Sam na takich jeżdżę .Stosuję w autach i motocyklach.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 14:28, 08.09.2017

  • 0

#6 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:29, 08.09.2017

Denso
Sam na takich jeżdżę .Stosuję w autach i motocyklach.

 

kurcze 2:0 :) nie dosc ze lepiej jak piszecie to jeszcze taniej :)

/e12


  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:29, 08.09.2017

TAK dzięki ! instrukcje sprawdziłem wcześniej, mogłem o tym wspomnieć. Zastanawiam się jednak nad jakąś alternatywą....

ewentualnie jak zostać przy zalecanych to NGK czy Denso ? cena powiedzmy "porównywalna" - do kompletu NGK trzeba dolozyc z 50PLN

/e12

..ale jaką alternatywą ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:29, 08.09.2017

  • 0
                       

#8 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 429 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:45, 09.09.2017

Osobiście odradzam Boscha

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 lajsta

lajsta
  • Klubowicz
  • 533 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:50, 11.09.2017

Bierz Denso

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#10 Etranger

Etranger
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Saint-Yrieix-la-Perche
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: -13
Słaba

Napisano 18:26, 11.09.2017

Denso wraz z paliwem 100 oktanow i nie bedziesz mial 33% bolaczek opisywanych na tym forum.
  • 0
Vous vous servez là d'une parole sans le sens m'est resté jusqu'à ce jour inconnu.

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:06, 11.09.2017

Żadnej alternatywy :-) ...tylko
1.Denso
2.NGK (JAPAN)
Koniec.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:06, 11.09.2017

  • 0
                       

#12 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:32, 12.09.2017

spoko dzieki !

Denso zamowione - jeszcze 5kkm i wymiana :)

 

Nie mogę się doszukać w ESMie jaki jest moment dokręcenia świec w  tym silniku - wiecie ? spec do świec jest, wymiany nie ma :(

 

edit: jest pod haslem - Sprawdzenie świecy zapłonowej - moment to 25Nm

 

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 13:07, 12.09.2017

  • 0

#13 007bartosz

007bartosz
  • Klubowicz
  • 9 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:48, 14.09.2017

Hej,

to ja jeszcze wzmocnię przekaz: wymieniałem ostatnio i też uważam, że tylko Denso (po zrobieniu doktoratu o świecach i braku problemów póki co :)).

 

BTW, sam nie używałem nigdy kluczy dynamometrycznych i książkowych momentów do żadnego z samochodów, z jednego prostego powodu: trzeba mieć bardzo porządny klucz, który nie przekłamuje. Lepiej na "czuja" i zawsze lepiej nieco za lekko niż za mocno. Oczywiście decyzja należy do zmieniacza :)

 

@Etranger (lub ktokolwiek): dlaczego i jakie problemy miałoby rozwiązać 100 oktanów + Denso? :hmmm:


  • 0

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1251 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 21
Super

Napisano 21:24, 14.09.2017

Miałem taki przypadek u kolegi.Miał dokręcone za lekko.Efekt- wyrwany gwint w głowicy i wgniecenie na masce. Robiłem mu głowicę i kilka dodatkowych elementów.Wyszło go więcej niż podjechanie do warsztatu i dokręcenie odpowiednim momentem😆.Sam nigdy do świec nie podchodzę bez klucza dynamometrycznego.Przy Mazdach klienta or uświadamiam że może się urwać przy odkręcaniu.Przy wymianie zawsze jest informacja dla właściciela że może być taka sytuacja.Nie raz aż trzeszczy przy odkręcaniu.Jeszcze jak ktoś robił wymianę na gorącym silniku to już mnie trafia szlag.Podjedź do warsztatu i niech Ci to zrobią kluczem dynamometrycznym na zimnym silniku(najlepiej zostawić wcześniej auto żeby ostygło)Ale już Cię uprzedzę że mało który warsztat będzie to robił na klucz.Po coś jest określony moment dokręcania w aluminiowej głowicy.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:27, 14.09.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, swiece, świece, wymiana, R20A3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq