Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wentylatory załączona się co 3 sekundy, spadek mocy

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 buncki

buncki
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Tomaszów mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:46, 07.09.2017

Witam kupiłem Hondę Accord kombi 2.0 i mam dziwne objawy klimatyzacji, po załączeniu wentylatory oby dwa włączają się co 3, 4 sekundy auto traci moc i przy załączeniu się wentylatorów obroty delikatnie falują co może być przyczyną czy jest to normalne działanie klimatyzacji? Z gory dziekuje za odpowiedzi.
  • 0

#2 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:27, 07.09.2017

Cześć, zacznij od tematów dotyczących ilości czynnika w układzie;
Na początek ten: http://www.accordklu...n/?fromsearch=1

Pozdrawiam
  • 0

#3 buncki

buncki
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Tomaszów mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 07.09.2017

Witam dzięki za odpowiedz mam pytanie czy u Ciebie też tak zamulalo i jak włączyły się wentylatory to delikatnie falowały obroty. Ile czynnika powinno być w układzie i jaki ciśnienia powinny być w układzie?
  • 0

#4 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:10, 07.09.2017

O czynnikach masz tutaj: http://www.accordklu...k/?fromsearch=1

U mnie 475 - nie wiem jak w twoim silniku;

Zamulania jakiegoś wielkiego nie było, ale - tak jak pisałem w poprzednich linkach - dawało się odczuć lekkie szarpnięcie. Po poprawnym nabiciu problemy z wentylatorami i szarpaniem zniknęły.

Falowania obrotów nie miałem - może u ciebie jest inna przyczyna, może inny silnik, ale te wyjące wentylatory sugerują, że problem może być taki jak u mnie.

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 21:23, 07.09.2017

  • 0

#5 buncki

buncki
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Tomaszów mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:35, 08.09.2017

Dziś byłem na diagnozie klimy czynnika było za mało 160g Klima dobita spadku mocy teraz nie odczuwam ale wentylatory załanczają się nadal często co 3,4 sekundy i przy załączeniu wentylatorów i wciśnietym sprzęgle obroty lekko spadają i wracają do normy i czuć lekkie drgania na kierownicy i tak jest przez chwilę A później ok do momentu załączenia się wentylatorów. A czy syczenie po wyłączeniu silnika z okolic chłodnicy to normalne?
  • 0

#6 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:19, 08.09.2017

Syczenie jest normalne, to zawór rozprężny. Słabo wyczuwalna lekka wibracja przy załączaniu kompresora też. Jak często się załącza kompresor to zależy od temperatury otoczenia i tego co ustawisz.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 12:57, 09.09.2017

Najszybsza możliwa odpowiedź jest taka, że załączanie w takich okresach jest jak najbardziej normalnym objawem pracy układu klimatyzacji... i wyraźnie słychać/czuć te momenty (na postoju).

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#8 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:52, 09.09.2017

Może normalne, może nie. U mnie wentylatory weszły w tym roku na drugi bieg tylko kilka razy - i to tylko w Chorwacji, w lipcu. Poza tym cały czas wystarczył im w tym roku pierwszy bieg. Wycie na drugim biegu, od razu po odpaleniu silnika i potem w kółko co kilka sekund, na pewno nie jest normalne. Ale może to kwestia silnika - może w benzynach jest inaczej. U mnie prowodem było przeładowanie układu czynnikiem. Po korekcie problem zniknął - tak samo jak poszarpywanie silnika. No i oczywiście zakładam, że założyciel tematu mówi o wentylatorach kręcących się na szybszym biegu - bo na niższym - tym niesłyszalnym, kręcą się chyba cały czas przy włączonej klimie. A falowania obrotów u mnie wcale nie było. Pozdrawiam

Ps. @buncki - masz pewność, że teraz ilość czynnika jest w ilości książkowej dla twojego silnika? Dostałeś jakiś kwit ile go wpompowali? Bo ja byłem w norauto - gdzie mają niby swoje komputery, książki itd. A wpompowali go za dużo chyba o jakieś 20% - było chyba 550, po korekcie 475. Ale już w drugim serwisie powiedziałem ile mają nabić - i to co ja powiedziałem zgadzało się z ich instrukcjami. pozdrawiam

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 15:05, 09.09.2017

  • 0

#9 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 17:50, 09.09.2017

Hej :)

Może normalne, może nie. U mnie wentylatory weszły w tym roku na drugi bieg tylko kilka razy

Jaki drugi bieg?
Nikt nie pisał niczego o drugim biegu - było pisane o włączaniu wentylatorów i już... i podczas działania klimatyzacji po prostu cyklicznie się oba włączają w okresach kilku-sekundowych - ot i cała filozofia...

Pozdrawiam
Tomek

P.S. muszę poczytać, bo dotychczas nigdy nie doświadczyłem 'drugiego biegu' wentylatorów...

wysłane z fona
  • 0

#10 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:57, 09.09.2017

Tak to określił koleś w serwisie klimy. Na pierwszym kręcą sie chyba cały czas - i jest to niesłyszalne i normalne. Drugi bieg to te wyjące przedmuchy - co kilka sekund wentylatory wchodzą na większe obroty i tak w kółko co kilka sekund.

http://www.accordklu...y/?fromsearch=1

Tak jak tutaj napisał grinmint - w wyższych temperaturach wyższe obroty wentylatorów są normalne, ale na pewno nie kilka sekund po przekręcaniu kluczyka - u mnie nawet w kwietniu i to przy garażowanym aucie był ten efekt. Po korekcie ilości czynnika problem zniknął. Na niskich obrotach wentylatory są właściwie niesłyszalne i część pewnie myśli, że w ogóle nie są włączone.

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 22:31, 09.09.2017

  • 0

#11 buncki

buncki
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Tomaszów mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:40, 11.09.2017

Drugi bieg sie nie załacza. Czynnik nabity ksiazkowo 475g dodam jeszcze ze gdy było czynnika za mało to po dodaniu gazu ciśnienie w układzie spadało praktycznie do zera i to chyba było przczyną spadku mocy z moca jest juz ok spadku nie ma tylko pozostalo delikatne drgania przy zalaczaniu sie wentylatorow jakby było za duze obciazenie elektryczna. Czy przczyną moze byc za mały akumulator 47ah badz nie zaprogramowany komputer tzn chodzi o to ze po odlaczeniu akumulatora trzeba pozostawic auta właczone do uruchomienia sie wentylatorów i wtedy programuje wolne obroty pod obciazeniem przynajmniej tak miałem w poprzedniej hondzie civiu coupe VI gen.
  • 0

#12 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:27, 11.09.2017

Tak to określił koleś w serwisie klimy. Na pierwszym kręcą sie chyba cały czas - i jest to niesłyszalne i normalne. Drugi bieg to te wyjące przedmuchy - co kilka sekund wentylatory wchodzą na większe obroty i tak w kółko co kilka sekund.

http://www.accordklu...y/?fromsearch=1

Tak jak tutaj napisał grinmint - w wyższych temperaturach wyższe obroty wentylatorów są normalne, ale na pewno nie kilka sekund po przekręcaniu kluczyka - u mnie nawet w kwietniu i to przy garażowanym aucie był ten efekt. Po korekcie ilości czynnika problem zniknął. Na niskich obrotach wentylatory są właściwie niesłyszalne i część pewnie myśli, że w ogóle nie są włączone.

 

Nie ma czegoś takiego jak pierwszy/drugi bieg - wentylatory załączają się zero-jedynkowo (włączony lub wyłączony). Być może chodzi o to, że przy załączeniu wynikającym z temperatury cieczy może załączyć się tylko jeden a jeśli temperatura nadal wzrasta - obydwa. Może o takie dwa biegi chodziło. Jednak gdy załączenie wynika z włączenia się kompresora klimy to zawsze załączają się obydwa na raz.

 

Korekta - byłem jednak w błędzie :-( To co napisałem dotyczy HA V/VI (załącza się jeden lub dwa wentylatory). W HA VII jest tak, że załączają się zawsze oba na raz na pełnym biegu. W HA VIII natomiast każdy z wentylatorów może być podłączony do pełnego +12V (czyli bieg wysoki) lub oba w szereg (czyli bieg niski). Czyli działają zawsze dwa ale szybciej lub wolniej. Jednak kiedy załącza się bieg wysoki i niski to ze schematu nie wynika. Ponieważ są dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej to można wnioskować, że na początku załącza się niski a później wysoki bieg. Zaś jak się ma do tego klima to nie wiadomo ze schematu.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:38, 11.09.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:20, 12.09.2017

@klosz007 - dzięki za rzeczowy wpis, bo już wychodziło na to, że opowiadam jakieś herezje ;)

mi się nie zdarzyło jeszcze zaznać działania "drugiego biegu" bez włączonej klimy (może dlatego, że to diesel); z włączoną klimą tylko kilka razy - i to w lipcowych korkach w Chorwacji czy krótkich postojach z włączonym autem.
wydaje mi się, że to nie ma związku z temperaturą cieczy - przynajmniej przy włączonej klimie, ale bardziej z ciśnieniem w układzie klimatyzacji - ale to już takie wolne poranne myślenie i wnioski na podstawie własnych doświadczeń, dlatego że:

kiedy koleś w NORAUTO przeładował mi układ czynnikiem (czyli ciśnienie było cały czas za duże), miałem już włączanie "drugiego biegu" kilka sekund po uruchomieniu samochodu - i to w kwietniu, przy garażowanym aucie; nie ma szans, żeby ciecz się nagrzała;

ale jak jest z włączaniem "drugiego biegu" bez włączonej klimy? - nie wiem, pewnie tak jak piszesz: decydują czujniki temperatury. Albo może "drugi bieg" jest dostępny tylko przy włączonej klimatyzacji?

pozdrawiam!


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 07:53, 12.09.2017

  • 0

#14 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:43, 12.09.2017

Nie napisałem, że patrzyłem na schemat elektryczny benzyny, do diesla nie mam, może być inaczej.
Widać tylko część "przekaźnikową", sygnały załączające oba wentylatory i wybierające prędkość wychodzą z ECU a na jakiej podstawie ECU decyduje to można chwilowo tylko zgadywać :-( Ten sam schemat pokazuje dwa czujniki temperatury cieczy (ECT1 i 2) więc wiadomo że mają swój udział. Popatrzę jeszcze w diagnostykę układu, może coś podpowie.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#15 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:33, 12.09.2017

Na prędkość ma jeszcze znaczenie ciśnienie czynnika im wyższe tym wenylatory szyciej się kręcą. W okolicy 20Bar chodzą na maksa.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq