Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Brak mocy, VTEC kod 22

VI kod 22 VTEC

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Domingooo

Domingooo
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES, silnik f20b6
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:20, 06.09.2017

Witam, po zmianie rozrządu, uszczelniaczy (simmering) rozrządu, wału korbowego, wałków wyrównoważających (simmering i oring), dolaniu oleju - od razu pod czas jazdy próbnej zauważyłem spadek mocy. VTEC jakby się delikatnie załączał w okolicach 4300, ale brak kopnięcia. Od razu pojawiła się lampka check engine. Rozrząd założony i napięty wg instrukcji. 

Podczas wymiany uszczelniaczy wału korbowego, trzeba było zdjąć koło z wału no i czujniki położenia wału oraz górnego położenia tłoka TDC/CKP. Jeden z nich przez przypadek trąciłem kluczem (dość mocno). I teraz jest pytanie - po rozłączeniu kostki od tych czujników, sprawdziłem multimetrem obydwie cewki, mają po : 1- 2,34 kOhm, 2 - 2,45 kOhm. Niby wszystko wporządku, ale gdy zakręcę rozrusznikiem to na 1 cewce (czujniku) wartość mierzona to ok 3,5 Volta prądu zmiennego, a na drugiej (czerwony i zielony przewód) tylko 0,45 Volta prądu zmiennego. Czy te czujniki miałyby coś wspólnego z tym błędem i spadkiem mocy motoru? 


  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 06:40, 07.09.2017

22 to błąd VTEC. Sprawdź instalację i zawór VTEC czy jest ok plus poziom oleju w silniku. VTEC załącza się przy ok. 3000 rpm, nie przy 4300.

Użytkownik pegal edytował ten post 06:41, 07.09.2017

  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 Domingooo

Domingooo
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES, silnik f20b6
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:35, 09.09.2017

Dziś wymieniłem czujnik położenia wału - nic to nie dało. Nadal problem z kodem 22. Owszem VTEC może załączać się wcześniej, ale to uderzenie, tkzw kop, odczuwalny jest w okolicach 4300. Odłączyłem następnie wtyczkę od zaworu (z jednym przewodem). Samochód w okolicach 4000 rpm zaczął szarpać, przerywać, więc mam wrażenie, że VTEC Solenoid Valve otwiera się. 

Poziom oleju jest w normie(maks), bo po wymianie uszczelniaczy dolewałem, tylko że zmieszałem 5w40 lotosa z jakimś gulfem 5w40 (podobno można mieszać marki)

W okolicach 4000 obrotów jest takie zamulenie a potem taki delikatny kop, podejrzewam, że zapchał się zawór (sitko).

Macie jakieś inne sugestie? 


  • 0

#4 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 11:16, 09.09.2017

Skoro masz błąd 22 to po co czujnik na wale wymieniałeś? To tak jakbyś chciał biegunkę wyleczyć tabletkami na ból głowy.

 

Sugestia jest taka, że skoro wyskakuje błąd 22 to albo zawór się nie otwiera i czujnik ciśnienia daje o tym znać (bo nie "widzidzi" oleju pod odpowiednim ciśnieniem), albo sam czujnik lub jego obwód jest uszkodzony.

Może też być zapchanie sitko, tak jak napisałeś.

Warto też sprawdzić ciśnienie oleju.

Pozdrawiam.


  • 0

#5 Domingooo

Domingooo
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES, silnik f20b6
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:19, 09.09.2017

Po to, że został uszkodzony mechanicznie, walnięty kluczem. 

Jutro rozbieram zawór, zobaczymy co jest grane. 

Dzięki za podpowiedź.


  • 0

#6 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:03, 09.09.2017

Kop przy 4200 to załączenie motylków w IAB. Nie ma nic wspólnego z VTEC. Podłącz sobie żarówkę 12v między przewód VTEC a masę i zobacz w trakcie jazdy czy przy 2700-3200 się zaświeci. Będziesz wiedzial czy sterownik podaje napięcie na zawór VTEC.

Użytkownik pegal edytował ten post 17:09, 09.09.2017

  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#7 Domingooo

Domingooo
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES, silnik f20b6
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:05, 10.09.2017

Witam wszystkich, sprawy mają się tak:

Dziś podłączyłem żarówkę pod zawór VTEC. Podczas jazdy próbnej samochód zaczął szarpać na każdym biegu (1,2,3) w okolicach 4000 rpm. Żarówka była 5W-atowa. Gdy podłączyłem diodę, rzeczywiście w okolicach 2700 zapala się ta dioda (już bez szarpania, prawdopodobnie żarówka zżerała prąd cewki elektrozaworu VTEC), czyli sterownik wystawia 1 na zawór. Co ciekawe, zawór dostaje sygnał pod czas jazdy, gdy prędkościomierz wskazuje jakąś wartość, na postoju zawór nie dostaje wyzwolenia. Można jechać na luzie, dodać gazu i dioda się zapali. Na ten moment nic więcej nie zauważyłem, jedyne co to, to że, w okolicach zaworu VTEC poci się i olej wydostaję się na zewnątrz. 

Można też na wyłączonym silniku podać plus na kostkę jedno pinową cewki od zaworu VTEC, i sprawdzić czy "cyka", otwiera się ten zawór, po prostu słychać czy pracuje. 

Na dniach rozbiorę ten zawór, i zobaczę czy to sitko się zamuliło. 

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów, tych od sraczki też:)


  • 0

#8 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:28, 10.09.2017

A czy dioda świeci się caly czas czy tylko przez chwilę? Bo jesli masz blad 22 to zawor powinien zadziałać tylko na chwilkę. Później czujnik ciśnienia daje znać do sterownika, że ciśnienie jest za niskie i wyłącza zawór jednocześnie przechodząc w tryb awaryjny. Tak przynajmniej jest w acco v6
  • 0

#9 Domingooo

Domingooo
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES, silnik f20b6
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:06, 11.09.2017

Powyżej tych 2700 zapala się i cały czas świeci, a poniżej - gaśnie i tak za każdym razem.


  • 0

#10 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 06:44, 11.09.2017

A czy dioda świeci się caly czas czy tylko przez chwilę? Bo jesli masz blad 22 to zawor powinien zadziałać tylko na chwilkę. Później czujnik ciśnienia daje znać do sterownika, że ciśnienie jest za niskie i wyłącza zawór jednocześnie przechodząc w tryb awaryjny. Tak przynajmniej jest w acco v6


Nie we wszystkich v6 jest czujnik ciśnienia. Np. w F18B2, przedlift- nie ma go. Nie wiem jaki silnik ma Autor wątku.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#11 Domingooo

Domingooo
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES, silnik f20b6
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:33, 13.09.2017

Odkręciłem dziś zawór VTEC. Sitko czyste, ale uszczelka, czy O-ring jak kto woli, DO WYMIANY. Kolejnym krokiem będzie założenie zaworu na swoje miejsce, odkręcenie czujnika ciśnienia na zaworze, wkręcenie manometru, odpalenie silnika, rozgrzanie motoru, wkręcenie silnika na około 5000 rpm, podanie 12 Volt na cewkę zaworu VTEC i odczytanie ciśnienia oleju z manometru i porównanie wyniku z dokumentacją. Czyżby pompa oleju?


  • 0

#12 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:03, 13.09.2017

Jeśli to nie pomoże, zdejmij dekiel zaworów i sprawdź czy są całe wszystkie sprężynki od kazowników Vtec tzw. LMA.   Jest ich chyba 8 sztuk. 

 

U mnie w VI gen błąd 22 wywalało, ponieważ jedna sprężynka rozpadła się na dwie części. 


  • 0

#13 Domingooo

Domingooo
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES, silnik f20b6
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:31, 25.09.2017

Problem rozwiązany, okazało się, że mocowanie od wałka rozrządu było poluzowane (półksiężyce), sprawa mechaniczna, a tyle domyśleń, przemyśleń a 5 minut roboty. Dzięki wszystkim za pomoc i Tobie Danielu_wafelu za naprowadzenie na właściwe tory. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, kod 22, VTEC

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq