Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Accord VI (2.0 benz.) Dzisiejsza awaria - czujnik położenia wału? Układ wydechowy? Problem z ładowaniem?

VI accordvi

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 hornat

hornat
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:12, 05.09.2017

Nigdzie nie znalazłem objawów pasujących do mojej dzisiejszej usterki, więc zakładam nowy temat.

 

Prolog: Wczoraj pierwszy raz miałem sytuację, gdzie zgasiłem silnik i nie mogłem auta odpalić ponownie zaraz po zatrzymaniu (źle zaparkowałem) - auto cykało ale nie kręciło, po godzinie wróciłem i udało mi się bez problemów odpalić samochód i go zaparkować w innym miejscu.

 

Awaria: Dzisiaj z kolei odpalam samochód (bez problemów), ujechałem może z 500 metrów i się zaczęło: najpierw zgasły mi liczniki i przygasły światła na pozycyjne (ale auto działa), potem kontrolki - po kolei: abs, src, ręczny... (ale jadę), potem coraz większy brak mocy i przydławianie... ostatecznie udało mi się postawić samochód na pobliskiej stacji benzynowej i jak już zgasł to nie chciał odpalić ponownie (nawet nie cyka), do tego jak się przekręca kluczyk liczniki się nie włączają. 

Co to może być ???

 

PS. Accord VI, 2.0 147 KM + LPG

PS2. Dodam jeszcze, że mam mały przelot w wydechu środkowym i może to jakiś czujnik spalin????

 

 

 

 


  • 0

#2 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:28, 05.09.2017

Może powoli siada Ci rozrusznik nieraz kręci a nieraz nie więc najpewniej do regeneracji.A przy drugiej usterce najpierw nie zaswiecila Ci się kontrolka brak ładowania?Zdarza się że alternator słabo ładuje a kontrolka lekko się jarzy ciężko to zauważyć.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk
  • 0

#3 hornat

hornat
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:40, 05.09.2017

Może powoli siada Ci rozrusznik nieraz kręci a nieraz nie więc najpewniej do regeneracji.A przy drugiej usterce najpierw nie zaswiecila Ci się kontrolka brak ładowania?Zdarza się że alternator słabo ładuje a kontrolka lekko się jarzy ciężko to zauważyć.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

Kontrolki ładowania nigdy nie zauwazyłem ale na chwile obecną to chyba jednak alternator....


  • 0

#4 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:42, 05.09.2017

Najpewniej będzie sprawdzić ładowanie miernikiem

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk
  • 0

#5 smamar

smamar
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:02, 05.09.2017

Kolego, przede wszystkim sprawdź napięcie akumulator. Podejrzewam, że jest uszkodzony (jedna z cel może być zwarta). Jeżeli napięcie na akumulatorze będzie mniejsze niż 11V to sprawa jest jasna. Po ewentualnej wymianie akumulatora można szukać dalej, napięcie ładowania alternatora, jak działa rozrusznik.   


  • 0

#6 hornat

hornat
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:06, 05.09.2017

Kolego, przede wszystkim sprawdź napięcie akumulator. Podejrzewam, że jest uszkodzony (jedna z cel może być zwarta). Jeżeli napięcie na akumulatorze będzie mniejsze niż 11V to sprawa jest jasna. Po ewentualnej wymianie akumulatora można szukać dalej, napięcie ładowania alternatora, jak działa rozrusznik.   

hej, 

własnie akumulator na początku odrzuciłem bo w zeszłym roku go wymieniałem i jest stosunkowo nowy (stary padł bo nie wiedzieć dlaczego ale był założony za mały w samochodzie). po pracy jade do mechanika i wszystko bedzie jasne


Użytkownik hornat edytował ten post 09:07, 05.09.2017

  • 0

#7 wildbill

wildbill
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:59, 13.09.2017

Nie wiem czy już rozwiązałeś swój problem ale to na 90% problem kostki stacyjki. Właśnie przerabiałem to samo u siebie. Po stykach stacyjki prąd doprowadzany jest do całej deski, szyb itp rzeczy działających po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Zostaje wymiana kostki na nowy zamiennik lub rozebranie starej i odpowiednie wyczyszczenie styków w środku, jeśli nie są mocno wytarte. Nie znalazłem, szukając na forum podpowiedzi, by rozebrać starą kostkę i wyczyścić, każdy sugerował zakup nowej. Ja też poszedłem tym śladem i zamówiłem nową. Jak się jednak okazało po wyjęciu starej, że rozbiera się łatwo jak scyzoryk, zrezygnowałem z zakupów i po regeneracji stara działa jak nowa.


Użytkownik wildbill edytował ten post 17:01, 13.09.2017

  • 0

#8 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:47, 14.09.2017

Miałem podobnie gdy padł alternator. Najpierw wariowały wszystkie wskaźniki, potem palił na 3 gary, a za chwilę już nie odpalał.


  • 0

#9 hornat

hornat
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 16.02.2018

co prawda późno ale odpowiadam - winny wszystkiemu był alternator, po regeneracji nie mam żadnych problemów już 7 miesiąc.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, accordvi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq