Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Rezystor zamiast czujnika temperatury powietrza dolotowego

VII Rezystor Czujnik temperatury

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:40, 27.08.2017

Silnik  k20a6

Chciałem sprawdzić efekty. Taki mały wstępny test.

Zamiast czujnika potencjometr.

 

Temperatura odczytywana na Torque.

 

Zakres -18 stopni , do +60 stopni. Dalej robi już jak by zwarcie. I jest +225 stopni i wywala Check.

 

Trasa mi znana bo do pracy i z powrotem. 12 km w jedną stronę. Zazwyczaj spalanie w jedną stronę około 13l na 100km

 

Przy stałym -18 w trasie do pracy wyszło 17 litrów na 100km

Przy stałym +60 w trasie powrotnej około 10 litrów na 100km.

 

na postoju jest zauważalna różnica w pracy silnika na -18 / +60 st. Na -18 pracuje jak by płynniej. Obroty na tym samym poziomie.

 

Przy zalewaniu silnika mówi się że żle to pływa na świece olej itp. 

 

A co przy np ustawieniu + 60 st C i niby mniejszej dawce paliwa?

 

Faktycznie średnie spalanie w mojej trasie spadło. Faktem że auto jest mniej nerwowe przy wciskaniu pedału gazu. Ale tylko w jakimś małym stopniu.  Dobra sprawa np przy jeżdzie w korkach. Z takiego punktu widzenia niby lepiej bo mniejsze spalanie.

 

 


  • 0

**************************************************
 


#2 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:24, 27.08.2017

K20A6 ma taka przypadlosc ze jak sie troche tloki zuzyja to lubia sie przytrzec w tulejach ze wzgledu na brak chlodzenia olejem. Jak dasz silnikowi info ze ma +60 to dostanie przy pelnym bucoe z 20% mniej paliwa, czyli zwiekszysz temp spalania. Dopoki nie bedzie na tyle ubogo ze nie bedzie Ci ubywac materialu z tlokow to mozna jezdzic :D

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#3 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:56, 28.08.2017

No właśnie zastanawiam się czy przy takiej spokojnej jeździe coś się zadzieje.


  • 0

**************************************************
 


#4 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:10, 06.09.2017

A co ma się dziać, ECU będzie w CL wiec i AFR powinno być ok. Co innego w OL.

No i jeszcze pytanie czy ECU nie przechodzi w OL powyżej albo poniżej jakieś temperatury w dolocie.


Użytkownik h1tman edytował ten post 11:12, 06.09.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#5 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:06, 06.07.2020

Silnik k20a6
Chciałem sprawdzić efekty. Taki mały wstępny test.
Zamiast czujnika potencjometr.

Temperatura odczytywana na Torque.

Zakres -18 stopni , do +60 stopni. Dalej robi już jak by zwarcie. I jest +225 stopni i wywala Check.

Trasa mi znana bo do pracy i z powrotem. 12 km w jedną stronę. Zazwyczaj spalanie w jedną stronę około 13l na 100km

Przy stałym -18 w trasie do pracy wyszło 17 litrów na 100km
Przy stałym +60 w trasie powrotnej około 10 litrów na 100km.

na postoju jest zauważalna różnica w pracy silnika na -18 / +60 st. Na -18 pracuje jak by płynniej. Obroty na tym samym poziomie.

Przy zalewaniu silnika mówi się że żle to pływa na świece olej itp.

A co przy np ustawieniu + 60 st C i niby mniejszej dawce paliwa?

Faktycznie średnie spalanie w mojej trasie spadło. Faktem że auto jest mniej nerwowe przy wciskaniu pedału gazu. Ale tylko w jakimś małym stopniu. Dobra sprawa np przy jeżdzie w korkach. Z takiego punktu widzenia niby lepiej bo mniejsze spalanie.

Odświeżam temat. Jak może jeszcze autor pamięta jaką wartość powinien mieć rezystor dla +60 a jaka przy -18 ? Szukając przyczyny zubożenia mieszanki w moim aucie może spróbuję sparwdzić na takim patencie co się dzieje. Może tak gnojka zmuszę aby więcej podawał (palił). Nie mam już siły na niego. Wypala gniazda nawet przy dobrym AFR.

Użytkownik JerzykTor edytował ten post 13:33, 06.07.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Rezystor, Czujnik temperatury

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq