Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Odkręcające się koło pasowe i dziwny dźwięk z silnika

VI accord 1.8 f18b2 v-tec koło pasowe dziwny dźwięk

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 izman

izman
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:zaandam
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:h6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:51, 22.08.2017

WItam

Przejdę od razu do rzeczy, niedawno w moim accordzie podczas jazdy odkręciło się koło pasowe. Dokręciłem je i następnego dnia rano pojechałem do pracy. Wracając do domu ponownie koło się odkręciło lecz tym razem całkiem, tzn. zdjąłem je i podjechałem ok. 500m na parking bo wszystko robiłem na ulicy. Niestety wyciągnąłem klin i zapalił się check engine kod błędu: P0335, błąd wykasowałem i nie zapala się check po odpaleniu silnika. Koło zamówiłem nowe/używane. Niepokoi mnie dźwięk, który słychać po odpaleniu silnika. Koło ma spore bicie, jeden mechanik obejrzał auto i twierdzi że to od tego bicia jest ten dźwięk. Lecz obawiam się że to może nie być to.

 

http://youtu.be/lMRcc97vp8w


Użytkownik izman edytował ten post 11:54, 22.08.2017

  • 0

#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:14, 22.08.2017

Może być o tego bicia .Dźwięk jakby z zewnątrz nie z głębi silnika ( w domyśle zawór ,panewka)
  • 0
                       

#3 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:20, 23.08.2017

Najprościej będzie sprawdzić ściągając osłonę rozrzadu dolna i założyć pasowke i wtedy odpalić. Jeśli dźwięk nie ustanie to sprawdzić zawory i naprężenia paska rozrzadu.
  • 0

#4 scorpion3m

scorpion3m
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:z Kaszub
  • Silnik:2.0
  • Wersja:coupe
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:00, 23.08.2017

Jak będziesz zakładał nowe koło, to użyj jeszcze kleju do gwintów, będzie lepiej trzymać.


  • 0

#5 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:18, 23.08.2017

Klej do gwintów ok, ale nic nie da jak będzie bicie. Samo w sobie koło ma się ciężko odkręcić (o ile było dobrze przykręcone - 240 Nm bez kleju wystarcza w zupełności). 

Jak po założeniu będzie biło to nie ma nawet sensu składać tego bo zaraz znów się odkręci, a bicie tam nie za dobrze wróży. (chyba że powoduje je same koło pasowe). 


  • 0

#6 izman

izman
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:zaandam
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:h6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 20.09.2017

Czy ta końcówka wału, co koło pasowe na niej siedzi mogła się uszkodzić od obluzowane go koła pasowego?
  • 0

#7 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:45, 20.09.2017

Bardzo rzadko, częściej się gniazdo klina obrywa. Zazwyczaj uszkodzenia widzisz gołym okiem. 


  • 0

#8 izman

izman
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:zaandam
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:h6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 20.09.2017

Koło trzeba centrować po założeniu?
  • 0

#9 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 06:29, 21.09.2017

Zdejmij koło i wyjmij klinek żeby zobaczyć czy nie są wybite. Koło trudno dostępne. W ASO 1200zł. Klinek 50zł
  • 0

#10 izman

izman
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:zaandam
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:h6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:15, 21.09.2017

Stary klin nie był wyrobiony, gwint na śrubie był trochę zjechany. Kupiłem używane koło. Aktualnie przebywam w Holandii, mechanik który mi to składał mówi że końcówka jest trochę wyrobiona. Niestety ja tego nie widziałem, mówił też że próbował wycentrować nowe koło i lekkie bicie zostało. Prawdopodobnie dziś pojadę odebrać samochód.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, accord 1.8, f18b2, v-tec, koło pasowe, dziwny dźwięk

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq