Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

i-CTDi-jazda bez paska pk7 czy duże ryzyko

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • SkÄ…d:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 06:35, 21.08.2017

Hej,

Jestem na etapie wymiany koła pasowego wału. Wszystko rozebrane, ale śruba od koła nie chce puścić i zmuszony jestem podjechać autem 2.5km na luzowanie śruby.

Duże ryzyko dla silnika, bo jak wiadomo pasek napędza pompe wody?

Wg mnie nie, bo olej potrafi chłodzić blok, a temp spalania mieszanki diesla jest niższa, ale wolę się upewnić.

Może już ktoś tak był zmuszony zrobić?


  • 0

#2 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • SkÄ…d:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:18, 21.08.2017

Nie odpowiem na pytanie, ale zadam następne ;)
Robert, miałeś jakieś objawy czy profilaktyka?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • SkÄ…d:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:43, 21.08.2017

Czym blokujesz koło pasowe?Mając odpowiedni klucz nie ma siły .Musi się odkręcić Tylko trzeba mieć czym.Blokada koła pasowego + nasadka na 3/4 do tego przedłużka lub dwie też na 3/4 + grzechotka 3/4 lub pokrętło + dłuższa rura do tego.Po założeniu klucza i przedłużek które muszą wychodzić poza obrys samochodu podpierasz je na kobyłce tak aby wszystko było w osi śruby wały i było stabilne (punkt podparcia na kobyłce).

Nie zalecane jest używanie udaru do odkręcania śruby koła pasowego

Co do jazdy bez paska -to zależy jaki odcinek będziesz jechał.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 10:48, 21.08.2017

  • 0

#4 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • SkÄ…d:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:48, 21.08.2017

ja blokuje home made blokadą i jest ok, ale 2m rury nie daje rady. Mam klucze 1/2 cala i boje się, że połamie, po raz juz tak się stało. Układ na dwóch przedłużkach i lipa. Rura 90' idzie, ale sruba trzyma :)

 

Nie odpowiem na pytanie, ale zadam następne ;)
Robert, miałeś jakieś objawy czy profilaktyka?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Byłem w gorach, zona jezdziła 5 dni do pracy, przyjechała do mnie i że coś nawala :)

Wróciłem tak 130km do domu, zrzucłem pasek i koło juz było rozklejone :) Więc nie byłem w stanie zareagować.

Już zamówiony OEM zestaw na jdmshop, polepszone koło z dodatkową osłoną dedykowaną do accorda.

Ponoć koło jest na 100tyś km, mi padło po 180 tyś

 

Jednak nie będę ryzykował, po szkoda uszkodzić motor przez taką "pierdołe"


  • 0

#5 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • SkÄ…d:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:05, 21.08.2017

Ja podejrzewam właśnie koło pasowe, ewentualnie dwumas. Muszę w końcu sprawdzić.
A jakie mogą być konsekwencje rozwalonego pasowego?
Sorry, że się tak w temat wcinam.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • SkÄ…d:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:17, 21.08.2017

u mnie obyło się bez przygód, ale jak koło zewnętrzne oddzieli się od wewnętrznego to w najgorszym wypadku spadnie i pociągnie za sobą pasek, który moze narobić bałaganu. U mnie było juz tak ( w domysle po tym co zobaczyłem po zdjęciu paska), ze wewnętrzna część koła napędzała cześć zewnęrzną tylko siłami tarcia wynikającymi z dużego kąta opasania cześci zewnętrznej


  • 0

#7 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • SkÄ…d:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:50, 21.08.2017

ja blokuje home made blokadą i jest ok, ale 2m rury nie daje rady. Mam klucze 1/2 cala i boje się, że połamie, po raz juz tak się stało. Układ na dwóch przedłużkach i lipa. Rura 90' idzie, ale sruba trzyma :)

 

Byłem w gorach, zona jezdziła 5 dni do pracy, przyjechała do mnie i że coś nawala :)

Wróciłem tak 130km do domu, zrzucłem pasek i koło juz było rozklejone :) Więc nie byłem w stanie zareagować.

Już zamówiony OEM zestaw na jdmshop, polepszone koło z dodatkową osłoną dedykowaną do accorda.

Ponoć koło jest na 100tyś km, mi padło po 180 tyś

 

Jednak nie będę ryzykował, po szkoda uszkodzić motor przez taką "pierdoł

Dlatego do takich celów nie używam 1/2 tylko 3/4 cala :) i powtarzam musi być podparta przedÅ‚użka!!!!! na kobyÅ‚ce bo tracisz na sile odkrÄ™cania. Nie ma siÅ‚y aby nie poszÅ‚a !!!!!!1/2 sobie odpuść 


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:54, 21.08.2017

  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:56, 21.08.2017

Z kobyłką to jasne.

Przy użyciu 1/2"  plus kobyÅ‚ka nie daÅ‚o rady.


  • 0

#9 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • SkÄ…d:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:21, 25.08.2017

Dlatego do takich celów nie używam 1/2 tylko 3/4 cala :) i powtarzam musi być podparta przedÅ‚użka!!!!! na kobyÅ‚ce bo tracisz na sile odkrÄ™cania. Nie ma siÅ‚y aby nie poszÅ‚a !!!!!!1/2 sobie odpuść 

hej,

100% racja. Za Twoją radą kupiłem, moze na wyrost, ale zestaw 1cal :)

Poszło gładko. Już jestem po zabiegu.

 

P.S. po konsultacji z kilkoma mechanikami i nie tylko, jazda bez paska obarczona jest zbyt dużym ryzyka przegrzania motoru, nawet na krótkim odcinku 2-3km

Wczoraj jeszcze oglądałem sobie koło pasowe i jest nadzieja, że nawet jak guma się rozsypie, to napinacz na tyle skoryguje luz, że jazda awaryjna na tak uszkodzonym kole jest możliwa. Mi się udało w sumie ok 180km zrobić.Ja wyczuwałem sporadyczne, chwilowe braki w wspomaganiu kierownicy.

dowiedziałem się także że jest to "normalne zużycie" i koło z takim tłumikiem drgań "pada" wszędzie niezależnie od marki i nie jest to traktowane jako awaria szczegolnie jak zrobiło ponad 150tyś km.


  • 0

#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • SkÄ…d:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:14, 25.08.2017

Jak kupisz ciężarówkÄ™ to 1 cal siÄ™ przyda :) 3/4 cala starcza i mnie siÄ™ nie przytrafiÅ‚o aby coÅ› siÄ™ nie odkrÄ™ciÅ‚o :) 


  • 0

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:54, 25.08.2017

Jak kupisz ciężarówkę to 1 cal się przyda :) 3/4 cala starcza i mnie się nie przytrafiło aby coś się nie odkręciło :)

 

Kto wie co Robert wymyśli na następne auto :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq