Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

całkowity brak prądu

VII brak prądu

Najlepsza odpowiedź Waldi. , 19:52, 22.08.2017

tak jak pisałem wcześniej, aku wymieniony na nowy, styki masy przeczyszczone na razie jest spokój, zobaczymy na jak długo

I tak już zostanie.
Przerabialem to w czerwcu, dokładnie w takiej samej kolejności jak Ty. Tylko nie miałem możliwości sprawdzić pod obciążeniem bo święto wypadło.
Jakbym znalazł chociaż przybliżony opis jak twój ,to bym zaoszczędzil dzień.

Proponuję ten opis przykleić dla następnych pechowcow, którym Akumulator padnie z dnia na dzień.

Ja zobrazuje to filmikiem.


https://youtu.be/A9ktllz9jKs


by HUAWEI 😎 Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
  • Skąd:Wawa / WK / WPR
  • Silnik:1.8
  • Wersja:F3
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cruiser
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:09, 20.08.2017

Siema, jest taki mały problem, szukałem odpowiedzi i rozwiązania na forum ale nie znalazłem,

zacznę więc od początku:

 

Jakiś czas temu miałem taką sytuację

 

Rano wsiadłem do samochodu, uruchomiłem silnik i zauważyłem że zresetował się zegarek, a stacje radiowe się rozkodowały, ale zignorowałem temat, zegarek i radio ustawiłem i było gitarra.

 

Niestety wczoraj rano temat powrócił ale w trochę inny sposób:

 

Wsiadłem do auta, uruchomiłem silnik i pojechałem do sklepu (wszystko działało OK, radyjko grało zegarek ustawiony itd)

W sklepie spędziłem nie więcej jak 5 minut (wrzucenie pieczywa do siatki, zapłacenie i wyjście) nawet auta nie zamykałem pod sklepem.

Wsiadam do środka ( i już mnie coś ruszyło) wkładam kluczyki do stacyjki i nic, kaplica, zero prądu.

Przekręcam kluczyk, zero reakcji.

No cóż, zamknąłem auto i poszedłem z buta do domu.

Uzbroiłem się w kable rozruchowe, miernik elektryczny i narzędzia, zabrałem małżowinę z jej autem pod sklep i sprawdzam.

 

Z pilota centralny nie zadziałał, otworzyłem z kluczyka, niestety po włożeniu kluczyka w stacyjkę cisza, zero reakcji, jak by akumulatora w aucie nie było.

Podłączyłem miernik pod akumulator, pokazał napięcie 12,52V więc niby OK

Poprosiłem małżowinę by przekręciła stacyjkę i spróbowała odpalić.

Przekręciła zapłon i od tak odpaliła auto  :bag  :bag 

Szybko klapa w dół, ja do fury, żona do swojej i do domu (jak ma paść to niech padnie na podwórku :om:  )

Wprowadziłem auto na podwórko, wyłączyłem, i kilkukrotnie odpalałem i było OK.

 

Sprawdziłem ponownie akumulator:

na wyłączonym silniku 12,50V

na włączonym silniku 14,15V (przy wyłączonych odbiornikach prądu)

na włączonym silniku, spadek chwilowy do 13,50 a tak 13.89V (włączyłem wszystko co się dało, halogeny, światła, klimę, radio, grzanie szyby i lusterek, a żona opuszczał jeszcze szyby)

 

Odłączyłem na pracującym silniku minusową klemę od akumulatora by sprawdzić czy alternator daje sobie radę, działał w jak najlepszym porządku.

Po około 5 minutach podłączyłem klemę bo stwierdziłem że to do tematu nic nie wniesie.

 

Sprawdziłem mocowanie przewodu minusowego akumulatora do budy, niby OK, nie jest pordzewiałe, ale dla świętego spokoju przeczyściłem blaszkę styku i śrubę.

Sprawdziłem masę z prawej strony (między budą a łapą silnika) wszystko OK, też profilaktycznie przeczyszczone.

 

Pojechałem sprawdzić akumulator w firmie sprzedającej akumulatory.

Normalnie naładowany ale przy obciążeniu jego napięcie spada do 9V, akumulator zamontowany miał 40Ah i 333A (chyba troszkę mało i był z 2012 roku)

Profilaktycznie kupiłem drugi nowy 45Ah i 400A, mam nadzieję że na trochę starczy.

 

A teraz do sedna,

- czy spotkaliście się z taką sytuacją ?

- jak ją rozwiązaliście ?

- czy temat powracał ?

- czy jest jeszcze gdzieś masa pod maską po za tymi co opisałem wyżej by to profilaktycznie wyczyścić ?

- może to wina głównego bezpiecznika który jest pod maską 100A (ale jak by się przepalił to raczej by się nie naprawił)

- jakieś pomysły ?

 

 

nie ukrywam że taka sytuacja nie jest komfortowa, bo jak się gdzieś pojedzie i trzeba będzie auto zostawić to tak trochę słabo.

Czekam na pomysły.

 


  • 0

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#2 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 13:53, 20.08.2017

klemy od akumulatora na bank są dobrze przymocowane??

 

miałem podobny przypadek i winna była "luźna" klema..


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#3 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:15, 20.08.2017

Alternator sprawdziłeś , ewentualnie regulator napięcia ?


  • 0

#4 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:21, 20.08.2017

Kostka stacyjki... zdarza się to również w VII gen sporadycznie ale się zdarza
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#5 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
  • Skąd:Wawa / WK / WPR
  • Silnik:1.8
  • Wersja:F3
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cruiser
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 18:31, 20.08.2017

Klemy mocno dokręcone
Alternator ładuje elegancko
Kostka stacyjki, myślałem o tym, ale prądu nie było nawet jak centralnym chciałem otworzyć, nawet po otwarciu drzwi zegary sie nie zaświeciły
  • 0

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#6 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:03, 20.08.2017

Ewentualnie gdzies masa ucieka .
  • 0

#7 kristof

kristof
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Kln
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 20.08.2017

Też tak miałem i była luźna klema na aku


  • 0

VTEC PIJE VTEC ŻYJE


#8 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:35, 21.08.2017

ja tak miałem. ?Aku nie trzymał pojemności. Po wymianie spokój.


  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:29, 21.08.2017

Kostka stacyjki... zdarza się to również w VII gen sporadycznie ale się zdarza

Ale wtedy centralny by działał

 

ja tak miałem. ?Aku nie trzymał pojemności. Po wymianie spokój.

Dokładnie obstawiał bym aku.


  • 0

#10 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
  • Skąd:Wawa / WK / WPR
  • Silnik:1.8
  • Wersja:F3
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cruiser
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 22:22, 21.08.2017

tak jak pisałem wcześniej, aku wymieniony na nowy, styki masy przeczyszczone na razie jest spokój, zobaczymy na jak długo


  • 0

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#11 kedarg

kedarg
  • Młodszy Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 22.08.2017

Miałem podobny przypadek przy próbie odplenia auta kompletny brak prądu, a wcześniej wszystko śmigało. Winny okazał się kabel od klemy minusowej, na pierwszy rzut oka wyglądał normalnie, styki ok nie zaśniedziałe. Jednak lata zrobiły swoje i przestał przewodzić prąd. Po wymianie póki co sytuacja się nie powtórzyła.
  • 0

#12 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:52, 22.08.2017   Najlepsza odpowiedź

tak jak pisałem wcześniej, aku wymieniony na nowy, styki masy przeczyszczone na razie jest spokój, zobaczymy na jak długo

I tak już zostanie.
Przerabialem to w czerwcu, dokładnie w takiej samej kolejności jak Ty. Tylko nie miałem możliwości sprawdzić pod obciążeniem bo święto wypadło.
Jakbym znalazł chociaż przybliżony opis jak twój ,to bym zaoszczędzil dzień.

Proponuję ten opis przykleić dla następnych pechowcow, którym Akumulator padnie z dnia na dzień.

Ja zobrazuje to filmikiem.


https://youtu.be/A9ktllz9jKs


by HUAWEI 😎

Użytkownik Waldi. edytował ten post 19:53, 22.08.2017

  • 0

#13 Mallutki6666

Mallutki6666
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:JHM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 17.09.2020

Miałem dzisaj taką sytuację. Pierwszym krokiem jaki zrobiłem to przewody. Na Aku byly jak nowe. Masa do nadwozia wyglądała również ok, natomiast jak chciałem odkręcić śrubę kluczem zaczęło coś iskrzyc, więc od razu odłaczylem aku i wykrecilem przewód masowy. Okazało się że pod podkladka było trochę korozji. Wyczyscilem pakierem ściernym i po podlaczeniu aku problem zniknąl
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, brak prądu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq