Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Tłoczek tył oryginał czy podróba ?

VII tłoczek tył tourer zacisk oryginał zamiennik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:59, 20.08.2017

Cześć wszystkim.
Od razu mówię, że to nie kolejny temat z cyklu "co kupić", bo w moim przypadku zacisk nie podlega dyskusji oryginał/zamiennik.
Przy ostatniej walce z hamulcami z tyłu w moim tourerze zauważyłem jedną rzecz, mianowicie lewy tłoczek mam inny niż prawy. Z lewej otwór wewnątrz tłoczka jest okrągły, a z prawej otwór ma kształt gwiazdy, jakby na wielkiego imbusa 12kątnego. Przy składaniu lewy wcisnął się gładko, a prawy poszedł ciężko.
I teraz moje pytanie, który jest oryginalny ? Mogę jedynie podejrzewać, że ten z okrągłym otworem (lewy) to oryginał. Pytanie dodatkowe, czy ten z "gwiazdką" to może być zamiennik, czy może takie występowały w innych modelach (sedan albo w ogóle inna generacja)?
Jedno jest pewne, że ten, co wymieniał poprzednio klocki w moim aucie to partacz do kwadratu, bo po lekturze forum już wiem, że wsadził klocki od sedana nie spiłowując bolca. To akurat odkryłem niedługo po zakupie auta. Zastanawiam się co jeszcze mógł sknocić w hamulcach. Może jeden tłoczek mam w ogóle od cholera wie czego, byleby tylko pasował średnicą ?
Ktoś przerabiał podobny cyrk ?
Pozdro.

Użytkownik Perzan edytował ten post 02:00, 20.08.2017

  • 0

#2 ThinkeR

ThinkeR
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:SKL/SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 + reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:26, 20.08.2017

Oryginał jest wewnątrz z otworem okrągłym. Wersje sedan mają tłoczek z nacięciem w kształcie krzyża na tłoczku (ta wypustka wchodzi własnie w to nacięcie), bo zacisk ma zintegrowany hamulec ręczny. Ty masz ręczny osobno, dlatego tłoczki są zwykłe, podobne do przednich tylko mniejsze. A ten prawy tłoczek to prawdopodobnie zamiennik jakiś, ale jeśli pasuje średnicą (głębokość może się nieznacznie różnić) i jest w dobrym stanie to możesz go zostawić moim zdaniem..  To, że wchodził ciężko to może wina samej uszczelki wewnątrz. Skoro tłoczek nie ori to zacisk był regenerowany i pewnie uszczelki też były wymieniane. Wyciągałeś cały ten tłoczek? Może już zaczął korodować i dlatego ciężko wchodzi? 


Użytkownik ThinkeR edytował ten post 10:29, 20.08.2017

  • 0

Volvo S40 1,9D --> Honda Prelude BB9 F20A4 --> Honda Accord CL9 K24A3 & CG4 F20B5


#3 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 12:27, 20.08.2017

Wersje sedan mają tłoczek z nacięciem w kształcie krzyża na tłoczku (ta wypustka wchodzi własnie w to nacięcie)

 

???? tu coś krzywo zeznajesz... VII gen nie ma żadnych krzyży na tłoczku, są tylko dwa nacięcia w które mają wejść wypusty z klocka, tak wygląda tłoczek sedana http://www.ebay.co.u...S-/262884823962


  • 0

#4 ThinkeR

ThinkeR
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:SKL/SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 + reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:16, 20.08.2017

Hmm....ano..może i masz racje. Skojarzyło mi się że są nacięte dwa prostopadłe paski przez średnicę tłoczka. W każdym razie chodzi o to że tłoczek jest wkręcany a trumniak nie ma wkręcanego ;)


  • 0

Volvo S40 1,9D --> Honda Prelude BB9 F20A4 --> Honda Accord CL9 K24A3 & CG4 F20B5


#5 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:10, 20.08.2017

Dzięki, zatem już wiem, że mam jakąś rzeźbę :(
Pozdro.
  • 0

#6 MinuzZz

MinuzZz
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Wrocaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 10.09.2017

Czesc, wczoraj wymieniałem u siebie klocki i tarcze, mam pytanie do tego co pisze  ThinkeR, tzn jaka wypustka na klocku ma wejsc w tłoczek ?

Wkreciłem tłoczek poprostu tak aby dało sie załozyc zacisk na klocki, coś przeoczyłem ??

 

Pozdrawiam


  • 0

#7 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:21, 10.09.2017

Przeoczyłeś jeśli dotyczy to tyłu w sedanie.
Na klocku ma być od strony tłoczka wypustka-cycek.
W tłoczku są dwa zagłebienia na brzegu. Zagłebienia-nacięcia ustawiasz pionowo i wtedy przy montażu zacisku cycek wchodzi w nacięcie.

Rozbieraj zacisk i sprawdź czy tak Ci sie udało.

Wysłane z Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tłoczek, tył, tourer, zacisk, oryginał, zamiennik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq