Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Kontrolka cisnienia oleju na wolnych obrotach

V

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sewo

Sewo
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:PÅ‚ock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:37, 18.08.2017

Witam wszystkich serdecznie.

 

Ostatnio borykam się z problemem migającej a czasami palącej się kontrolki ciśnienia oleju.

Objaw występuje rzadko, ale od dwóch tygodni wystąpił 4 razy. Otóż w trakcie jazdy wszystko jest w porządku, problem pojawia się, gdy dojadę do celu, auto się zatrzyma, chcę zamknąć szybę i wtedy obroty spadają minimalnie do dołu poniżej 750. Wtedy zaczyna mi świecić kontrolka ciśnienia oleju. Skomplikowane robi się to dlatego, że nie zawsze jest taki objaw. Dzisiaj wróciłem do domu na parking, zaczynam kręcić kierownicą na postoju by obroty spadły, podnoszę szybę do góry i nic, wszystko jest OK nic się nie pali.

 

Zalewam go olejem Valvoline 10w40, a czujnik ciśnienia oleju był wymieniany 2 miesiące temu bo poprzedni przeciekał.

Filtr oleju mam z InterCars - Union Japan zakładany 2 miesiące temu razem z czujnikiem ciśnienia.

 

Dodam, że gdy już ta kontrolka się zapali gdy np. podnoszę szybę to pali już przez cały czas dopóki nie uruchomię ponownie silnika. Potem mogę znowu normalnie jeździć.

 

Silnik ma moc, nic nie stuka, nic nie puka, wszystko chodzi jak trzeba.

Jest ktoś w stanie mi pomóc?

Dołączam filmik, zwróćcie uwagę gdy obroty spadają poniżej 750 kontrolka przestaje mrugać tylko pali dłużej, a gdy krokowy wyrówna obroty do 750 zaczyna przygasać.

 

https://youtu.be/nJ2m1Q8gYUA


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 00:01, 20.08.2017

jakiej  firmy czujnik ciÅ›nienia?

Zmień filtr oleju na jakiś sensowny, Mann, Knecht, Purflux i daj znać czy się powtarza.


  • 0

#3 Sewo

Sewo
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:PÅ‚ock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 20.08.2017

Nie wiem dokładnie jaki czujnik, bo nie ja go zamawiałem tylko mechanik.

Dzisiaj z kolei zaobserwowałem, że kontrolka ciśnienia pojawia się jak postoję w korku.

Postałem w korku z 5 minut, zaczęła mrugać kontrolka kiedy zacząłem w miejscu kręcić kierownicą.

Po kolejnych 5 minutach zaczęła już palić bez żadnego działania z mojej strony, a gdy dodałem gazu kontrolka gasła.

DodajÄ™ dwa filmiki, ktoÅ› siÄ™ wypowie?

 

Gdy postałem 3 minuty w korku

 

a po kolejnym 5 minutowym postoju w korku

 


  • 0

#4 Sewo

Sewo
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:PÅ‚ock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:16, 28.08.2017

Panowie przyszedł mi do głowy jeden pomysł.

Miałem kładzione uszczelki pod pokrywą i pod klawiaturą (te 4 oringi) najpierw na silikon, dopiero po paru tygodniach założyłem OEM jak zobaczyłem, ze silikon dalej przecieka. Czy jest możliwość, że silikon zakleił mi np. smok i dlatego to skutkuje takimi objawami?

Dzisiaj byłem na sprawdzeniu ciśnienia. Odpaliłem silnik z manometrem i pokazywał dobrze około 0.8-1.0 bara cały czas, dopóki nie wcisnąłem gazu i kilka razy dałem mu popalić obrotami 5000-6000 na parę sekund, woda z wydechu wystrzeliła, zaczął lecieć biały dym, chyba para wodna od tej wody, bo ta też pluskała. Po tym przygazowaniu ciśnienie spadło do 0.5 bara i tak trzymało.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq