Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Ciśnienie oleju w H22A7 mrugająca kontrolka ciśnienia

VI czujnik ciśnienia oleju ciśnienie oleju silnik H22A7 mrugajaca kontrolka oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:52, 18.08.2017

Witam

Jestem po remoncie silnika H22A7 przejechane z 800 km, po tym czasie zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju od razu z rana jak zapalałem auto i nie chciała zgasnąć więc diagnoza taka, że padł czujnik ciśnienia oleju, ponieważ olej świeżo zalany i prawie max stan ( sprawdzałem przed odpalaniem auta ) oczywiście jak koledzy piszą, że to panewki to ja odrzuciłem panewki ponieważ założone nowe ...

 

Po zaprowadzeniu do warsztatu nagle czujnik zgasł, ale później się zapalił więc postanowione- kupić nowy czujnik ponieważ lekko niby przeciekał. Po założeniu nowego czujnika (zamiennik) kontrolka po chwili zgasła i myślałem ze będzie dobrze ale zauważyłem ze  na wolnych obrotach lekko pszcz :( i po odpaleniu też  nie zawsze od razu gaśnie :/

 

Moje pytanie co może być przyczyną? Już zrobiłem ze 100 km tak i wszystko niby ok ale nie daje mi to spokoju...

 

Jakie oryginalny czujnik w H22A7 powinien mieć ciśnienie na masie ?? bo ten co założyłem jest koloru czerwonego i ma 0,4 bara a stary jest koloru czarnego i ma niby taki opis P.25 Pomocy ;)

W katalogu inter carsu są trzy rodzaje zamienników z różnymi kolorami biały, czerwony, czarny i ten czarny w opisie ma ze ciśnienie złącza 0,3bara

 

Dodam ze olej na razie na dotarcie 10W40  a filtr powiem wam szczerze, że nie wiem. Przed tym remontem z pół roku temu robiłem pierwszy remont i przejechałem z 10 tyś km  i wszystko było ok, nawet na chwile czujnik się nie zapalił :/


  • 0

#2 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:11, 18.08.2017

a nie prosciej wykrecic czujnik i wkrecic manometr i zobaczyc jakie jest ciśnienie?
nie pamietam ile ale u siebie sprawdzalem na wolnych chyba bylo 0.9 czy jakos tak a na 3tys. kilka bar ale dokladnie nie pamietam bo to lata temu bylo.
w instrukcji jest jak byk napisane ile ma byc.
sprawdzisz cisnienie i spisz spokojnie
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#3 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:13, 18.08.2017

Manual mówi, że rozgrzany silnik powinien mieć:

-na biegu jałowym 0,7 bar,

-3000 rpm 3,4 bar.

Podepnij manometr i zweryfikuj wskazania.

Może panewki ciulowe...

 

Oczywiście to są wartości minimalne.


Użytkownik lipson edytował ten post 21:16, 18.08.2017

  • 0

#4 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:54, 18.08.2017

Albo zawor w pompie oleju mogl sie przyciac od jakiegos syfu. Lub tez jakas sruba sie wykrecila od za slabego skreceniabi ucieka tam cisnienie oleju. Jest wiele mozliwosci, najpewniej sprawdzic cisnienie oleju manometrem po odpaleniu i potem po porzadnym nagrzaniu silnika i oleju

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#5 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:39, 19.08.2017

Manual mówi, że rozgrzany silnik powinien mieć:

-na biegu jałowym 0,7 bar,

-3000 rpm 3,4 bar.

Podepnij manometr i zweryfikuj wskazania.

Może panewki ciulowe...

 

Oczywiście to są wartości minimalne.

dzięki kolego jak zawsze z pomocą ;)

właśnie tego potrzebowałem jak w manualu podają do tego silnika. W poniedziałek będę musiał zrobić test obowiązkowo :/

A czy panewki king racing mogły być do dupy ??


  • 0

#6 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:00, 19.08.2017

Teoretycznie nie ale czytałem na PTP że np ACL Race czyli King Racing wytrzymały kilka zawodów. Też miałem je wkładać do siebie ale mechanik stwierdził żebym sobie odpuścił i wsadził zwykle, tanie TAIHO.
Panewki oraz zatkane kanały olejowe zostaw na koniec. Tak jak chłopaki radzą, najpierw najprostsza diagnostyka czyli manometr, potem czujnik, pompa i na końcu Panewki

Użytkownik Sysunia edytował ten post 10:00, 19.08.2017

  • 0

#7 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:12, 24.08.2017

Panowie wczoraj wieczorem spuszczony olej i zdjęta micha i diagnoza, że padła pompa... Smog czyściutki jak nowy, a pompa sucha wcale oleju tzn po odkręceniu smoka i zajrzeniu w kanał od smoka pompa suchutka nic nawet z niej nie wykapało oleju :/

Moje pytanie czy mogła ona paść tak z dnia na dzień ??

Dodam, że nawet nie sprawdzałem ciśnienia, ponieważ od razu po odpaleniu słychać było panewki :( tzn. jak olej był po nocce i ściekł całkiem to kilka razy panewki nie miały wystarczającego oleju bo nie było ciśnienia... dopiero po wkręceniu na ok 3 tyś obrotów czujnik ciśnienia gasł :/

Panowie czy pompa pasuję od innych modeli hond ?? bo z tego co się orientuje to nie ma możliwości regeneracji jej


  • 0

#8 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:17, 24.08.2017

P&P to chyba tylko z A7 i A8 i może A5 ale tu nie jestem pewien bo musi mieć miejsce na czujnik położenia wału w pompie olejowej.

Albo kładziesz pompę ze starszych H serii + do tego aparat zapłonowy z wbudowanym czujnikiem i troche modyfikacja elektroniki.

 

ps. Jak obróciło Ci wcześniej panewkę to czy pompa była sprawdzania, czy były mierzone szczeliny?

To mógłbyć powód uszkodzenia pompy o ile to faktycznie ona jest walnięta.

 

Pechowy ten twój silnik, najpierw panewka, potem pęknięty wał, teraz pompa xD


Użytkownik h1tman edytował ten post 09:20, 24.08.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#9 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:13, 24.08.2017

P&P to tylko z a7. Ta z a8 i a5 nie mają czujników na kole zebatym walu paska rozrzadu.
  • 0

#10 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:19, 24.08.2017

P&P to chyba tylko z A7 i A8 i może A5 ale tu nie jestem pewien bo musi mieć miejsce na czujnik położenia wału w pompie olejowej.

Albo kładziesz pompę ze starszych H serii + do tego aparat zapłonowy z wbudowanym czujnikiem i troche modyfikacja elektroniki.

 

ps. Jak obróciło Ci wcześniej panewkę to czy pompa była sprawdzania, czy były mierzone szczeliny?

To mógłbyć powód uszkodzenia pompy o ile to faktycznie ona jest walnięta.

 

Pechowy ten twój silnik, najpierw panewka, potem pęknięty wał, teraz pompa xD

Po panewce wszystko niby było ok przejechałem z 10 tyś km i nagle wał pękł podczas spokojnej jazdy.... Ale wtedy nigdy nie zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju i pompa nie była sprawdzana tylko myta jak wszystkie prawie części, smog wtedy też był czyszczony

Teraz po remoncie od razu kontrolka gasła i przejechałem z 800 km i po poprzednim dniu jazdy normalnej, następnego dnia rano czujnik się zapalił a tak jak pisałem olej był, filtr też nowy, panewki  itp itp.

 

Teraz to już normalnie brak słów na to wszystko :/ ktoś tak mi żałuje chyba tego samochodu, że chu... mu w dupkę !!

Będę jutro rozbierać rozrząd, żeby dostać się do pompy. Pytanie czy da się ją jakoś sprawdzić po wyjęciu ?? ?? ??


  • 0

#11 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:37, 25.08.2017



Po panewce wszystko niby było ok przejechałem z 10 tyś km i nagle wał pękł podczas spokojnej jazdy.... Ale wtedy nigdy nie zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju i pompa nie była sprawdzana tylko myta jak wszystkie prawie części, smog wtedy też był czyszczony

Teraz po remoncie od razu kontrolka gasła i przejechałem z 800 km i po poprzednim dniu jazdy normalnej, następnego dnia rano czujnik się zapalił a tak jak pisałem olej był, filtr też nowy, panewki  itp itp.

 

Teraz to już normalnie brak słów na to wszystko :/ ktoś tak mi żałuje chyba tego samochodu, że chu... mu w dupkę !!

Będę jutro rozbierać rozrząd, żeby dostać się do pompy. Pytanie czy da się ją jakoś sprawdzić po wyjęciu ?? ?? ??

da się sprawdzić:

 

oil_pump.png


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#12 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:39, 26.08.2017

Dzięki za rysunek ;)


  • 0

#13 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:06, 31.08.2017

I jak tam? Wiadomo cos ?

Wysłane z mojego One S przy użyciu Tapatalka
  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#14 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:04, 05.09.2017

Tak pompa rozebrana i trochę porysowana, dodatkowo zawór zwrotny lekko otwarty. Kupiona druga pompa i nowe panewki ale nie wiem jeszcze w jakim stanie były stare ponieważ siedzę w delegacji i auto stoi cały czas :depresja:


  • 0

#15 Emiliano

Emiliano
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:18, 06.09.2017

Dorzucam informacji i oczywiście nie dobrych :/

Ktoś ma jakiś pomyśł ??

Założona pompa, nowe panewki główne bo stare (można powiedzieć nowe) porysowane lekko :/, korbowe ok

I zgadnijcie... Kontrolka ciśnienia nadal się zapala i gaśnie po wciśnięciu gazu !! Ciśnienie na zimnym silniku ok 2,5 bara..

Dodam że oczywiście nowy olej i filtr !!

 

Pomóżcie Panowie bo ja już nie wyrabiam !! !!


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, czujnik ciśnienia oleju, ciśnienie oleju, silnik H22A7, mrugajaca kontrolka oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq