Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

krzywienie tarcz przód

all_gen VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
325 odpowiedzi w tym temacie

#286 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:20, 06.05.2019

Przyszła kolej i na mnie.

- Wiem, ęe poprzedni właściciel toczył tarcze

- Założyłem nowe tarcze (nawiercane Zimmermany), nowe klocki (Galfer sport), nowe tarcze na tyl (Zimmerman) i klocki (Galfer Sport)

(...)

- Przejechałem ok rok, moze półtora. 10 - 15k km i bicie. Prawy przód na tarczy mam 0,02mm, na tyle podobnie a LP mam 0,06mm

- Na zimę zalozyłem komplet zimowych razem z felgami. Niestety popieprzyło mi się które koło gdzie i założyłem jak leci.

- Teraz na lato założyłem jak być powinno. Pierwsze wrażenie to mniejsze bicie, ale teraz już nie jestem tego taki pewien. Ewentualnie trochę mniejsze, ale nadal bicie. Czuję na kierownicy i hamulcu. Nie wyrywa kiery z rąk ale drga osłona przeciwsłoneczna.

(...)

 

Czy może to być spowodowane złym założeniem kół zimowych? 

 

 

Tak, szczególnie jeżeli przy wymianie pomiędzy letnie -> zimowe, zimowe->letnie nie byly oczyszczone powierzchnie przylegania tarcza-felga. Efekt będzie taki sam jak przy zakładaniu tarcz na brudną piastę.

Po 1,5 roku może być wiele przyczyn pojawienia się drgania na kierownicy...


Użytkownik pawpor edytował ten post 06:22, 06.05.2019

  • -1

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#287 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:21, 06.05.2019

Verul, mi niestety też ostatnio pokrzywiły się wiercone Zimmermany. Wytrzymały jakieś 2,5 roku i 45 tys km. Choć pierwsze objawy występowały już powoli pół roku temu więc de facto mniej.
Pomiar bicia "na zimno" przed demontażem wykazywał ok. 0,03mm po obu stronach (po założeniu nowych było niemierzalne tj. poniżej 0,01mm) i jak widać to już u mnie wystarczyło (ja jeźdżę głównie autostradami więc jestem wyjątkowo wyczulony na wszelkie wibracje przy hamowaniu).
Problem znacznie wzmagał się po nagrzaniu hamulców wiec przypuszczam, że tarcze deformowały się jeszcze bardziej pod wpływem nagrzania.
Być może stąd masz wrażenie że jest lepiej - nie zależy to od tego które koło jest gdzie założone a od nagrzania hamulców.
 
Początki krzywienia wierconych Zimmermanów miałem CHYBA również w HA VII, również po jakichś 2 latach jeźdżenia na nich, nie doczekałem jednak do końca tematu/rozwiązania bo auto wcześniej zmieniłem na HA VIII.
 
W efekcie założyłem teraz nacinane EBC, bicie nowych ponownie poniżej 0,01mm i wszystkie problemy ustały, oby jak najdłużej.
 
 
No a związku z (nie)czyszczeniem styku tarcza/koło i wibracjami spowodwanymi skrzywieniem tarcz to ja nie widzę żadnego. Zawsze mi to jakoś w zakładzie zgrubnie czyszczą ręczną szczotką drucianą przy wymianie kół (głównie od strony felgi) i nikt tego nigdy nie czyści "na błysk" tak jak się czyści styk tarcza-piasta za pomocą włosów murzyna.
Oczywiście jeśli będzie tam coś źle przylegać z powodu jakichś dużych zanieczyszczeń to mogą być wibracje w czasie jazdy ale nie będą miały zwiazku z samym hamowaniem (będą przypominać niewyważone koło) a ewentualne zgrubne przeczyszczenie tej powierzchni wyeliminowalo by problem.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 16:07, 06.05.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#288 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:17, 06.05.2019

A czy komuś pogieły się tarcze oem?
  • 0

#289 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:00, 06.05.2019

A tyl Wam hamuje? Zrobiłem juz 35tys km na komplecie ATE przez 3lata i zero problemow. Katuje tarcze jade na myjnie leje wodę leci chmura pary, jade i nic nie bije tosamo w deszcz sie jezdzi i brak bicia. Gdy przod jest mocno gorący tak i tyl sie nagrzewa tak samo jak przód. Tyl ostatnio blisko 2.7kN wyszedł na przeglądzie.

To nie wina tarcz...
  • 0

#290 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:07, 06.05.2019

A czy komuś pogieły się tarcze oem?

 

No mi się pogięły po 500 km ale przez źle pracujące zaciski. O innych przypadkach pogięcia tarcz OEM nie słyszałem w odróżnieniu od Zimmermann.

Moje wcześniejsze stare styrane OEM maja grubość poniżej normy ale są wciąż proste i nie biją i zakładałem je czasami do testowania - teraz rozumiem dlaczego są drogie.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 20:08, 06.05.2019

  • 0

#291 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:20, 06.05.2019

No właśnie, przy tylu problemach z rożnymi markami tarcz chyba nie ma co kombinować...
  • 0

#292 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:43, 06.05.2019

A tyl Wam hamuje? Zrobiłem juz 35tys km na komplecie ATE przez 3lata i zero problemow. Katuje tarcze jade na myjnie leje wodę leci chmura pary, jade i nic nie bije tosamo w deszcz sie jezdzi i brak bicia. Gdy przod jest mocno gorący tak i tyl sie nagrzewa tak samo jak przód. Tyl ostatnio blisko 2.7kN wyszedł na przeglądzie.

To nie wina tarcz...

 

Hamuje, hamuje :-) Na przeglądach okresowych to przecież jest sprawdzane. Aż mi z rolek wyskakuje.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#293 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:53, 07.05.2019

A czy komuś pogieły się tarcze oem?

 

Mi wytrzymały bardzo długo, a powód że się pogięły to zacisk przedni się zblokował i dosłownie spaliła się tarcza z klockami, temperatura była tak wysoka że uszkodził, a właściwie stopił się czujnik ABS... 

 

A tyl Wam hamuje? Zrobiłem juz 35tys km na komplecie ATE przez 3lata i zero problemow. Katuje tarcze jade na myjnie leje wodę leci chmura pary, jade i nic nie bije tosamo w deszcz sie jezdzi i brak bicia. Gdy przod jest mocno gorący tak i tyl sie nagrzewa tak samo jak przód. Tyl ostatnio blisko 2.7kN wyszedł na przeglądzie.

To nie wina tarcz...

 

 

Z tyłu 2.7kN?? To jaką wartość masz z przodu?? 3.5 kN?

Jakie są w ogóle prawidłowe wartości ? bo już kiedyś nad tym myślałem, bo chce porównać jakie wartości będą po przeszczepie z tyłu 260mm na 305mm.

 

Z tym nagrzewaniem się tyłu racja, gdy "wymęczę" hamulce, to zarówno przodu jak i tyłu dotknąć się nie da. Do tego L/P strona równomiernie nagrzana :P


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#294 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:34, 08.05.2019

moja poprzednia 7

zaciski przód 2 tłoczki ATR na hawk hps na tarczy gładkiej zimmermana

tył zimmerman + klocki ebc black

pomiar z 09-2014

 

na koniec kwietnia 19 robiłem w 8 genie i przód co mam na 320 zrobiony wyszedł jeszcze mocniej ale juz kartki nie zabrałem bo zapomniałem..

 

w sierpniu bede robił przeglad na 7 gena tam juz tez dwutłoczek z Rki + hawki to zrobie pomiar i karteczke poproszę żeby mi diagnosta dał :)

Załączone pliki


  • 1

#295 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:44, 08.05.2019

Wydruku nie mam bo coś tam im nie działało, ale patrzyłem cały czas i tył był 2.75kN a przód 3.75-3.85kN na zimnych tarczach, ręczny coś około 2.1-2.3kN

 

Przód ATE

Tył BOSCH

 

zaciski seria

 

Bardzo podobne wartości miałem w preludzie na przodzie 280mm pamiętam na dogrzanych tarczach 4.05kN.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 11:47, 08.05.2019

  • 1

#296 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:07, 08.05.2019

Podziękował chłopaki, w sobotę sobie podjadę sprawdzić hamulce jeszcze z serią z tyłu, z resztą kolejny TUV już nie długo... 

 

U mnie przód ATE gładkie + czarne ebc, tył zimmerman + ebc zielone


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#297 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:59, 08.05.2019

Te wyniki sa z dupy panowie. I nijak maja sie do rzeczywistosci i realnego hamowania na drodze. Co najwyzej mozecie samopoczucie poprawic jesli wam zle w zyciu :D
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#298 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:08, 09.05.2019

Z tym krzywieniem tarcz od nie przeczyszczenia felgi i tarczy na styku z felga to juz przegiecie. Jak kolo bedzie krzywo przylegac to najwyzej bedzie bilo podczas jazdy i opona bedzie sie krzywo scierac, ale jaki to ma miec wplyw na tarcze? Zreszta mi kola podczas jazdy nie bija, a poniewaz komplety lato/zima mam na felgach aluminiowych to i tarcza nie koroduje tak jakbym zakladal na zime stalowki. Poza tym jakos slabo widze czyszczenie felgi od strony tarczy. To przeciez aluminium jest czyli miekki material. Jadac to czymkolwiek (moze poza szlifierka tasmowa) porobie przeciez dziury. Zreszta jezeli to by mialo miec wplyw to w zasadzie wszystkie samochody na drogach powinny miec pogiete tarcze jak przypomne sobie jak wyglada zmiana kol w zakladach wulkanizacyjnych. Ja jak przykrecam kolo to w przeciwienstwie do zakladow wulkanizacyjnych robie to rownomiernie kluczem dynamometrycznym. Zawsze dokrecam jak kolo jest podniesione, bo dokrecajac normalnym momentem samochod z mojego podnosnika hydraulicznego nie zjedzie, a przynajmniej nie ma obciazen od ciezaru samochodu. Dodatkowo jak przykrecam to robie to na kilka razy. Ustawiam klucz na 40Nm, sruby na krzyz. 70Nm, 100Nm i pozniej juz 120Nm. Czyli wszystkie nakretki dokrecane sa po rowno i na przemian. Nie to co w zakladach wulkanizacyjnych gdzie wala od razu po 200Nm na kazda srube.

 

Na zimnych u mnie faktycznie bije mniej. Zdemontuje, przeczyszcze, dopasuje i zobaczymy. Nastepne w razie czego na pewno beda oem. Przeszczep na 320mm bylby fajny, ale wtedy moge zapomniec o zalozeniu dojazdowki ktora mam w bagazniku, a dojazdowka z VIII mi tam nie wejdzie.


Użytkownik verul edytował ten post 08:15, 09.05.2019

  • 0

#299 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:16, 09.05.2019

Ja coś dodam od siebie z doświadczeń na warsztacie.

1. Złe przyleganie tarczy, felgi ok ma wpływ (z tym że tu często jest to koloryzowane bo rzadko się to spotyka - zazwyczaj bicie jest wyczuwalne od razu, poza tym nie oszukujmy się jeśli jest dużo syfu czy też korozji to przejazd ręcznie szczotką drucianą wystarczy).

2. Materiał ok ma wpływ Ale to też trzeba mieć pecha przy dzisiejszych normach.

3. Użytkownik ok ma wpływ - tutaj bym powiedział nawet że największy. - Długotrwałe hamowanie, częste ostre hamowania, - szybkie przejazdy przez kałuże na rozgrzanych hamulcach, brak regularnej konserwacji zacisków (np. prowadnice -patrz opis niżej)

4. zbieżność, geometria ok ma wpływ tu raczej nie ma co tłumaczyć.

 

Ale zapominacie o ważnym aspekcie a mianowicie gniazda prowadnic w jarzmie oraz kwestie samych prowadnic.

Bardzo często się spotykam z niesamowicie dużymi luzami na prowadnicach (szczególnie dolne) zarówno przód jak i tył. Lub ostro zapieczonymi prowadnicami (też szczególnie dolne).

Czego konsekwencją jest nieodpowiednie doleganie klocka(tym sposobem jest inny rozkład temperatur), kąt wypieranej siły przez klocek na tarcze która przekłada się też później (szczególnie podczas nagłego chłodzenia) na wykrzywienie tarczy.

W moim V genie jak i VI genie też tak było.

 

 

Dodatkowo problem krzywych tarcz trzeba podzielić na tarcze tył i tarcze przód.

Te 2 tematy się rozpatruje oddzielnie, - inna struktura hamulca, inne ułożenie koła, brak skrętu, kondycja zawieszenia, skrzyni, półosi, przegubów... można by tak wymieniać sporo.  Więc

 

Seth

A co do tych wyników to nie do końca można sobie je wsadzić :p

Generalnie hamowanie ma się odbywać w warunkach tzw. laboratoryjnych na równym poziomie na osi. Sama wartość Nm jest fakt *cenzura* warta bo jednemu wyjdzie 2,5 a drugiemu w tym samym aucie wyjdzie 2,8 i oba przypadki mogą być poprawne. Najważniejsze jest aby nie było dużych różnic pomiędzy kołami a to w tych pomiarach masz z grubnie wykazane :p

Cieszę się swoją drogą z jednego info na kartce z badania wolka. Jest poprawna informacja co do "amorków" bo nóż się w kieszeni otwiera kiedy diagnosta mówi "ma pan 50% na amortyzatorze więc są w połowie żywota", w końcu zaczynają przyczepność nazywać przyczepnością a nie jak to kiedyś było wciskanie kitu że badają stan amortyzatora w procentach xD


  • 0

#300 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:27, 09.05.2019

Od siebie dodam tylko tyle, że czyszczenie przylgni felg i piast ma kolosalne znaczenie. Sam się o tym przekonałem bo bicie ustąpiło bardzo wyraźnie.
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq