Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

krzywienie tarcz przód

all_gen VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
325 odpowiedzi w tym temacie

#271 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:57, 02.05.2019

Przyszła kolej i na mnie.

- Wiem, ęe poprzedni właściciel toczył tarcze

- Założyłem nowe tarcze (nawiercane Zimmermany), nowe klocki (Galfer sport), nowe tarcze na tyl (Zimmerman) i klocki (Galfer Sport)

- Przed w/w regeneracja zacisków. Oczyszczenie z rdzy na zewnątrz druciakiem na szlifierce, malowanie z pistoletu i wymiana gumek, wyjęcie tłoczkow, przesmarowanie wymaganymi smarami itd. Miałem zapieczony tylny stąd się za to wziąłem, ale zrobiłem tyl i przód od razu. Wymiana plynu.

- Jak zakładałem tarcze to wyczysciłem wszystko druciakiem (tak, wiem ze źle). Bicie piasty bylo w normie, bicie tarczy bylo w normie. Mam czujnik zegarowy z dokladnością do 0,001mm

- Przejechałem ok rok, moze półtora. 10 - 15k km i bicie. Prawy przód na tarczy mam 0,02mm, na tyle podobnie a LP mam 0,06mm

- Na zimę zalozyłem komplet zimowych razem z felgami. Niestety popieprzyło mi się które koło gdzie i założyłem jak leci.

- Teraz na lato założyłem jak być powinno. Pierwsze wrażenie to mniejsze bicie, ale teraz już nie jestem tego taki pewien. Ewentualnie trochę mniejsze, ale nadal bicie. Czuję na kierownicy i hamulcu. Nie wyrywa kiery z rąk ale drga osłona przeciwsłoneczna.

- Docieranie zrobione zgodnie z instrukcją

- Przewody elastyczne hamulcowe wymienione na HELA w stalowym oplocie.

 

Czy może to być spowodowane złym założeniem kół zimowych? Może brakiem wyawżenia? Podczas jazdy żadnych drgań i nie ważne czy jadę 80 czy 200. Tylko przy hamowaniu.

 

 

Co myślę by zrobić:

Zdejmę tarczę z największym biciem, wyczyszczę piastę i tarczę od środka "murzynem" i postaram się dopasować skrzywienie tarczy do piasty. Zmierzę bicie i zobaczę co będzie.

 

Na przeglądzie (robionym na zimowych gdzie bardziej biło) hamulce ok. Diagnosta nic nie mowił nawet, nigdy też do przeglądów nie "dopłacam".

 

Da się jakoś wykręcić szpilki z piasty?


Użytkownik verul edytował ten post 23:58, 02.05.2019

  • 0

#272 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 05:12, 03.05.2019

0,02 to fabryczna dopuszczalna wartosc na piascie wiec w normie (na tarczy 0,05)o ile dobrze mierzone. Nie wiem jak z tylem...
Szpilki wybija sie, nie sa wkrecane.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Użytkownik soul edytował ten post 09:33, 03.05.2019

  • 0

#273 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:15, 03.05.2019

Po prostu zimmermany nawiercane powiedzialy dosc, probuj je obrocic aby zniwelowqc bicie, ale nie wiem czy to cos da.
Niestety ale to jest to o czym zawsze mowie nawiercane zimmermany szybko sie gna, gg ladkie sa duzo lepsze pod tym wzgledem. Takie moje obserwacje z doswiadczenia.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#274 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:18, 03.05.2019

@verul
Jesteś chyba już druga osobą która do mnie pisała prv ze Zimmermann nawiercane się pokrzywiły. U Ciebie z autem wszystko raczej ok wiec to wina tarcz. Moim zdaniem czeka Cię wymiana tarcz, toczenie i inne zabiegi pomogą tylko na krótko. Też miałem zakładać Zimmermann nawiercane ale dobrze że się nie zdecydowałem.

Ja założyłem tarcze Honda OEM i juz 20 tys km nic się nie dzieje a przetestowałem je porządnie. To mój rekord świata. Zawsze było tak ze góra 6-7 tys km i telepanie juz było. Owszem raz skrzywiłem tarcze Honda OEM po 500 km ale to była wina po stronie samochodu ( zaciski brały nierówno )


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 09:51, 03.05.2019

  • 0

#275 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:19, 03.05.2019

Albo tarcze tak jak pisał seth albo... źle wyczyszczona piasta. Niestety drucianki nie usuwają tylko pięknie polerują rdze. Piasta wygląda super a po czasie pozostałości korodują, puchną i krzywią tarcze. Oddaj tarcze do reklamacji. Mi uznano taką wadę na tarczach ATE, przebieg około 10 tkm. Jeśli nie przejdzie to zawsze możesz przetoczyć. Najlepiej jakbyś miał jakieś inne choćby stare tarcze na czas rejlamacji / toczenia. Jak ściągniesz to zobaczysz jak wygląda piasta i tarcza na piaście i będziesz miał wstępną przyczyne. Jak będzie skorodowane to lipa...
  • 0

#276 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:12, 03.05.2019

@Seth ja się do nawiercanych na wylot zraziłem. Spróbuję je zdjąć, wyczyścić i przymierzyć tak, żeby bicie było najmniejsze. Albo coś da i będzie ok, albo da na jakiś czas, albo nie da nic, ale warto spróbować jak od razu kasę wywalać. Niemniej jednak gdyby nie wyszło fajnie mieć alternatywę. Negatywne opinie słyszałeś tylko o nawiercanych Zimmermannach czy o jakichś innych też? Mógłbym brać OEM, ale są drogie i gładkie, a ja lubię bajery :) Jak mam tyle płacić to chyba lepiej jakieś zmniejszające fading. Np jakieś EBC Ultimax/Blade/Turbo groove. Choć te ostatnie komuś z forum się chyba pogięły...

 

Albo nie cudować i brać gładkie EBC Standard.

 

Jeszcze jedno. Na tarczach mam rowki od klocków. To normalne?

I co do wybijania szpilek. Rozumiem że zwyczajnie walić młotkiem w szpilkę od zewnątrz? Mogą być jakieś niespodzianki? Bez szpilek będzie o wiele łatwiej piasty wyczyścić.


  • 0

#277 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:19, 03.05.2019

Ja bym kupil OEM i spokoj.
EBC to to samo co inne nie ma cudow:)
Co do drozszych to nie wiem nie mam doswiadczen.
Tadzio pisal ze black diamond sie mu szybko pogiely
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#278 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 22:19, 03.05.2019

Najlepiej to wkrecic nakretke i dopiero mlotkiem... choc splaszczy to na bank nakretke ;-) Tyle, ze bez zdejmowania piasty musialbys miec poprzycinane lby szpilek z drugiej strony po kawalku na kazdej, bo inaczej nie wyjda... za duzo zabawy, zreszta walic tyle w piaste mlotkiem... no nie wiem. Jak kupisz odpowiedniej wielkosci szczotke to i tak dojdziesz bez zdejmowania szpilek....


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#279 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:28, 03.05.2019

Nie wybijesz szpilek bez ściągania piasty niestety. Co do przymiarki to możesz jedynie zamienić tarcze stronami. Moim zdaniem gładkie oem i dobry klocek będą lepsze niż nawiercane zimmermany, a jak chcesz mieć lepsze heble to założ tarcze 320 mm i dwutłoczek.
Jeśli będzie rdza na piaście po rozebraniu to wyczyść to porządnie włosem murzyna i złóż jeszcze raz. Będzie biło ale po czasie bicie powinno się zmniejszyć...
  • 0

#280 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:46, 03.05.2019

Do czyszczenia przy szpilkach polecam dużą szczotkę tej konstrukcji https://images.app.g...q4qhaMB8kn5iBN8
  • 0

#281 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:29, 04.05.2019

Pawlik no wlasnie nie zwykla szczotka druciana tylko wlosy murzyna... zwykla tylko “poleruje” rdze jak to zostalo wspomniane wyzej.
Tutaj foto o jaka chodzi:

b3f75d59903f7c533de787e2d846b3a9.jpg
  • 0

#282 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:26, 04.05.2019

Muszę sobie kupić te włosy murzyna na próbę. Kilka razy używałem drucianej 10cm i na max obrotach rdza ładnie zeszła. Potestuję murzyna następnym razem :)
  • 0

#283 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:41, 04.05.2019

Kupcie sobie dwie w zestawie, jedna większej średnicy, 100-150mm, a druga 30 mm tak żeby można od czoła pomiędzy szpilki czyścić.
  • 0

#284 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 10:26, 04.05.2019

Również polecam włosy murzyna. Wielokrotnie lepsze od tarczy drucianej przy usuwaniu rdzy.
  • 0

#285 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:56, 04.05.2019

Chyba tak zrobię, że jak będę musiał to OEM i tyle. Dzięki za info ze szpilkami. Trzeba będzie kupić faktycznie kilka krążków i się trochę pobawić.


Użytkownik verul edytował ten post 12:57, 04.05.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq