Cześć. Widziałem, że podobne tematy pojawiały się jednak przyczyn i powodów bicia przy hamowaniu było tyle, że postanowiłem opisać dolegliwości mojego accorda i prosić was o pomoc. Ok 20 tys temu wymieniłem tarcze. Badanie bicia piasty nie było wykonane. Obecne turbulencje przy hamowaniu są tak duże że strach jest mocniej wcisnąć hamulec. Piasty sprawdziłem tydzień temu. Bicie przekracza 0,05. Chciałem podjąć się wymiany łożyska i piasty sam jednak mam obawy czy bez prasy uda mi się uporać z lozyskien. Nigdzie nie udało mi się znaleźć do tego manualna i rozważam opcje warsztatu (nie chce kolejny raz za pół roku znów wymieniać wszystkich podzespołów). Czy kojarzycie gdzie w okolicach Poznania można dokonać takiej naprawy? Jakie mogą być koszty takiej wymiany? Na co uważać jeśli podjalbym się wymiany w mojej,, stodole"
Z góry dzięki za info
Przenioslem temat, abys mogl dalej kontunowac swoje pytanie
Pierwsza i podstawowa rzecza przy montazu nowych tarcz i klockow to pomiar bicia piasty i pomiar bicia tarczy. Brak pomiaru spowoduje problemy po jakims czasie. Niektorzy maja bicie juz po 2-3tys.km. Wymiana samego lozyska w piascie nie oznacza ze zlikwidujesz bicie, powierzchnia piasty gdzie przylega felga musi byc idelnie czysta i bez zadnego nalotu rdzy i wrzerow. Pomiar bicia bocznego piasty nie moze byc wieksze niz 0.02mm, wieksze oznacza problemy w niedlugiej przyszlosci Jesli pomiar piasty bedziesz juz mial w normie, kolejna rzecza sa sprawne zaciski i jarzma na obu osiach. I trzecia rzecz dobrze dobrane tarcze i klocki. Czesc osob skupia sie na dobrym zestawie na przodzie calkowicie olewajc tyl. Przod i tyl musi miec odpowiednio dobrany zestaw. Jesli masz problem z doborem hamulcow proponuje kontakt z brakeparts.pl tam napewno otrzymasz cenne informacje