Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

krzywienie tarcz przód

all_gen VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
325 odpowiedzi w tym temacie

#316 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 06:19, 12.07.2020

Cześć. Widziałem, że podobne tematy pojawiały się jednak przyczyn i powodów bicia przy hamowaniu było tyle, że postanowiłem opisać dolegliwości mojego accorda i prosić was o pomoc. Ok 20 tys temu wymieniłem tarcze. Badanie bicia piasty nie było wykonane. Obecne turbulencje przy hamowaniu są tak duże że strach jest mocniej wcisnąć hamulec. Piasty sprawdziłem tydzień temu. Bicie przekracza 0,05. Chciałem podjąć się wymiany łożyska i piasty sam jednak mam obawy czy bez prasy uda mi się uporać z lozyskien. Nigdzie nie udało mi się znaleźć do tego manualna i rozważam opcje warsztatu (nie chce kolejny raz za pół roku znów wymieniać wszystkich podzespołów). Czy kojarzycie gdzie w okolicach Poznania można dokonać takiej naprawy? Jakie mogą być koszty takiej wymiany? Na co uważać jeśli podjalbym się wymiany w mojej,, stodole" ;)
Z góry dzięki za info

Przenioslem temat, abys mogl dalej kontunowac swoje pytanie ;)

Pierwsza i podstawowa rzecza przy montazu nowych tarcz i klockow to pomiar bicia piasty i pomiar bicia tarczy. Brak pomiaru spowoduje problemy po jakims czasie. Niektorzy maja bicie juz po 2-3tys.km. Wymiana samego lozyska w piascie nie oznacza ze zlikwidujesz bicie, powierzchnia piasty gdzie przylega felga musi byc idelnie czysta i bez zadnego nalotu rdzy i wrzerow. Pomiar bicia bocznego piasty nie moze byc wieksze niz 0.02mm, wieksze oznacza problemy w niedlugiej przyszlosci ;) Jesli pomiar piasty bedziesz juz mial w normie, kolejna rzecza sa sprawne zaciski i jarzma na obu osiach. I trzecia rzecz dobrze dobrane tarcze i klocki. Czesc osob skupia sie na dobrym zestawie na przodzie calkowicie olewajc tyl. Przod i tyl musi miec odpowiednio dobrany zestaw. Jesli masz problem z doborem hamulcow proponuje kontakt z brakeparts.pl tam napewno otrzymasz cenne informacje :)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#317 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 22.07.2020

Przenioslem temat, abys mogl dalej kontunowac swoje pytanie ;)

Pierwsza i podstawowa rzecza przy montazu nowych tarcz i klockow to pomiar bicia piasty i pomiar bicia tarczy. Brak pomiaru spowoduje problemy po jakims czasie. Niektorzy maja bicie juz po 2-3tys.km. Wymiana samego lozyska w piascie nie oznacza ze zlikwidujesz bicie, powierzchnia piasty gdzie przylega felga musi byc idelnie czysta i bez zadnego nalotu rdzy i wrzerow. Pomiar bicia bocznego piasty nie moze byc wieksze niz 0.02mm, wieksze oznacza problemy w niedlugiej przyszlosci ;) Jesli pomiar piasty bedziesz juz mial w normie, kolejna rzecza sa sprawne zaciski i jarzma na obu osiach. I trzecia rzecz dobrze dobrane tarcze i klocki. Czesc osob skupia sie na dobrym zestawie na przodzie calkowicie olewajc tyl. Przod i tyl musi miec odpowiednio dobrany zestaw. Jesli masz problem z doborem hamulcow proponuje kontakt z brakeparts.pl tam napewno otrzymasz cenne informacje :)

 

Dzięki za info :) jestem po wizycie w dwóch warsztatach gdzie panowie ,,spece" nawet pomiaru bicia tarczy nie zrobili ale na wstępie zaproponowali mi wymianę tarcz. Mechanik z kubalina,  którego kolega z forum polecał chyba jest na urlopie bo nie ma z nim kontaktu od dwóch tygodni :(  prawdopodobnie skończy się na tym, że będę na własną rękę wymieniał łożysko piasty piastę, tarcze i klocki. i tutaj chciałbym zapytać na co zwrócić szczególną uwagę ? czy jest toś co można spier... w prosty sposób i w jaki sposób tego uniknąć? widziała na YT filmiki z wymiany łożysk i piast w hondzie Jazz ale nie do końca mam pewność czy w Aco wygląda to tak samo. Napisałeś również o jarzmach i zaciski, tu mam to samo pytanie - na co zwrócić uwagę? płynna praca, cofanie się ? czy coś jeszcze ? 
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Teściu, z którym będę to robił przeprowadzał już takie naprawy na innych markach ale wolę mieć wiedzę o szczegółach z góry a nie po fakcie. 


  • 0

#318 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 09:41, 23.07.2020

Co do wymiany lozyska jest troche roboty, ale nie jest ona jakos specjalnie trudna. Wiecej rozpinania i odkrecania. Musisz wyjac zwrotnice, czyli odpinasz gorny sworzen, dolny sworzen, nakretke polosi, koncowke drazka, czujnik abs itd. Lozysko jest zabezpieczone ringiem i pierscieniem segera. Tak wyglada z grubsza, jak o czyms zapomnialem niech mnie ktos poprawi. Co do zaciskow, tloczek musi chodzic bez wiekszego oporu. Jak bedziesz wyciagal tloczek to warto go sprawdzic czy nie ma na nim wrzerow. Jarzma musza byc dokladnie oczyszczone, tuleje nasmarowane odpowdnim smarem, a gumki niepopekane. Montujesz tarcze na piaste i przykrecasz ja srubami z odpowiednia sila i robisz pomiar bicia tarczy. Jak sie zgadza montujesz wszystko do "kupy" i przez 300-400km starasz sie jezdzic spokojnie aby wszystko ladnie sie ulozylo. Sprawdz przy okazji w jakim stanie masz tylne hamulce :)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#319 Pantera_Śnieżna

Pantera_Śnieżna
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:GT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:15, 23.07.2020

Przy planowany takim serwisie, warto pokusić się o zestaw naprawczy czyli wymienić "gumki" oraz nowe tłoczki. To nie są duże koszta, a wiem po sobie, że jak już robić większy serwis to warto zadbać i o to, nawet jeśli pozornie są w dobrym stanie :)


  • 0

MB2-MB4-MB6-CG8-CL3&EU8-EM2&CL7-FD7&FG1-FN2&RE5-FD7-FN2&EP2-ES1


#320 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:35, 23.07.2020

Tloczkow jak sa dobre lepiej zostawic oem. Lepsze sprawne uzywane oem niz nowy zamiennik :)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#321 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 23.07.2020

Panowie, wielkie dzięki za info. Czas operacji to pewnie końcówka przyszłego tygodnia. W poniedziałek jeszcze raz dokładnie wszystko pomierze i wtedy zamawiam części. Jeszcze pytanie o łożysko i piaste. Te z allegro są git czy polecacie jakiegoś konkretnego producenta? Czy zamawiać OEM?
  • 0

#322 Pantera_Śnieżna

Pantera_Śnieżna
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:GT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 06:53, 24.07.2020

Łożysko z zamienników np. SKF :)
Choć wszyscy wiemy, ze OEM to wybór najbardziej właściwy.

Użytkownik Pantera_Śnieżna edytował ten post 06:55, 24.07.2020

  • 0

MB2-MB4-MB6-CG8-CL3&EU8-EM2&CL7-FD7&FG1-FN2&RE5-FD7-FN2&EP2-ES1


#323 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:02, 24.07.2020

Łożysko z zamienników np. SKF :)
Choć wszyscy wiemy, ze OEM to wybór najbardziej właściwy.

Niekoniecznie OEM - SNR NTN i będzie spokój na lata, tylko kupowane z pewnego źródła a nie byle tańszego sklepu na alle... bo dostaniesz w pudelku jakiś noname i nawet nie będziesz wiedział czy to nie chińczyk przypadkiem.


  • 0

#324 Pantera_Śnieżna

Pantera_Śnieżna
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:GT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:02, 24.07.2020

Niekoniecznie OEM - SNR NTN i będzie spokój na lata, tylko kupowane z pewnego źródła a nie byle tańszego sklepu na alle... bo dostaniesz w pudelku jakiś noname i nawet nie będziesz wiedział czy to nie chińczyk przypadkiem.

 

Dla przykładu NTN szły na pierwszy montaż w Civic VIII (sedan) stąd też określenie OEM w ich rozumieniu, bo jak wiemy Honda nie produkuje łożysk :)


  • 0

MB2-MB4-MB6-CG8-CL3&EU8-EM2&CL7-FD7&FG1-FN2&RE5-FD7-FN2&EP2-ES1


#325 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:23, 24.07.2020

miałem na myśli  kupione w ASO


  • 0

#326 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:08, 25.07.2020

Ok. To jeszcze ę raz dzięki za info. Zdam relacje po naprawie :)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq