Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Obrobiony gwint na śrubie regulacyjnej zaworu.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotr1105

piotr1105
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LIFESTYLE
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:09, 14.08.2017

Panowie proszę o radę.Regulując luzy zaworowe przekręciłem gwint na jednym z nich a dokładnie na ssącym w 2 cylindrze.Czy jest jakiś patent żeby to nagwintować lub wymienić bez wyciągania wałków.Brakuje mi już koncepcji.
  • 0

#2 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:35, 14.08.2017

Nie mam pojęcia jak można w tym miejscu gwint zerwać? Rurą dociągałeś :) ? Nigdy w życiu mi się to nie zdarzyło,ale jak tylko na samej śrubie poszedł ,to wykręcisz i nowa dokupisz w ASO najszybciej. Jak sama nakrętka to możesz dać nową. Nagwintować oczywiście też możesz,ale daj blisko magnez,żeby Ci opiłki nie poleciały do silnika.

Daj może foty gdzie i co popsułeś.


  • 0

#3 piotr1105

piotr1105
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LIFESTYLE
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 14.08.2017

Nakrętkę wykręciłem i  okazało się że na nakrętce  jak i na śrubie gwint jest  zerwany,  jutro zrobie fotki. Próbowałem wykręcić śrubę,ale dochodzi do brzegu cięgna i się zacina. Nie widzę tam żadnego pierścienia od dołu ale coś blokuje. Mam nadzieję że nie trzeba wałków zrzucać żeby ją wyciągnąć :depresja:


  • 0

#4 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:37, 15.08.2017

No niestety mam złe wieści. Nie możesz wykręcić śruby bo ona ma kołnierz i narobiłeś sobie kłopotów bo żeby ją wykręcić trzeba zdjąć zespół dźwigienek a to się wiąże ze zdjęciem łańcucha.

Na przyszłość kup klucz dynamometryczny bo widać nie masz umiaru w dokręcaniu. Dolotowe dokręca się 20 Nm a wydechowe 14 Nm.

 

voDhP41.png


  • 0

#5 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:40, 15.08.2017

Trigger, mało tego bo żeby wyjąć dźwigienkę to trzeba wysunąć ośkę na której jest osadzona. A nie wiadomo czy się da bez podniesienia silnika bądź zdjęcia głowicy. Pierwsza opcja tańsza.
  • 0

#6 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:25, 15.08.2017

Trigger, mało tego bo żeby wyjąć dźwigienkę to trzeba wysunąć ośkę na której jest osadzona. A nie wiadomo czy się da bez podniesienia silnika bądź zdjęcia głowicy. Pierwsza opcja tańsza.

 

Jak zdejmiesz zespół dźwigienek to tą ośkę masz w tym zespole dźwigienek. Co nie zmienia faktu że trzeba wyjąć wałki. Mam nadzieję że kolega dalej robić nie będzie bez klucza dynamometrycznego. 


Użytkownik Trigger edytował ten post 17:34, 15.08.2017

  • 0

#7 piotr1105

piotr1105
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LIFESTYLE
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:51, 15.08.2017

No to napytałem sobie biedy chyba jedynie serwis mnie ratuje bo w okolicy Sandomierza nie znam żadnego mechanika znającego się dobrze na marce a jakiś Janusz to może jeszcze bardziej spartolić i będę się potem z nim woził.Jak myślicie Koledzy ile mnie mogą za to skasować w serwisie? Chyba że ktoś z Was zna kogoś co by nie zdarł ze mnie skóry.
  • 0

#8 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:12, 15.08.2017

Spokojnie dont panic. Nie jest tak zle, walki owszem trzeba odkrecic ale bez koniecznosci ich demontazu, trzeba tylko uniesc wraz z podporami. Da rade ogarnac to w dwie godzinki. Trzeba tylko zablokowac napinacz lancucha i uwazac zeby nie przeskoczyl na wale, ale nawet jesli to i tak idzie ustawic rozrzad bez demontazu. Ogolnie kseria jest tak zbudowana, ze podpory nie sa zintegrowane z glowica. Mam nawet w zapasie takie sruby a nawet cale dzwigienki. Swoja droga to niezla laga musiales to dokrecac.


  • 0

#9 piotr1105

piotr1105
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LIFESTYLE
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:03, 29.09.2017

Sorki,dość długo nie odpowiadałem. Temat z obrobionym gwintem śruby regulacyjnej rozwiązany, kosztowało mnie to 350 u zaufanego mechanika w okolicy.W serwisie życzyli sobie drugie tyle,ale nie byli pewni czy na tym się skończy. Tak czy siak mechanik musiał wyjąć rozrząd żeby  się  dostać do tej śrubki. Morał z tego taki Panowie i Panie,używajcie klucza dynamometrycznego do ustawiania zaworów bo w przeciwnym razie podzielicie mój los. Dziękuję wszystkim z porady, temat do zamknięcia.Pozdrawiam.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq