to ja może wtrącę tu swoje przemyślenia w związku z coraz częstszym "stukaniem" silników hondy po zmianie olejów na 0w20/0w30, te oleje są w dolnej granicy stosowalności i dość łatwo jest trafić na podrabiany olej nie trzymający parametrów smarnych, coraz częściej słyszy się o zniszczonych silnikach (nie tylko w hondach) przy których mechanicy jednoznacznie wypowiadają się że to była wina złej jakości oleju, często też spotykam się ze stwierdzeniem że ktoś kupił olej w jakimś sprawdzonym sklepie do którego ma 100% zaufanie i na pewno nie sprzedali by mu podrobionego oleju, a jednak sprzedają takie oleje i to nie koniecznie tylko na allegro, u mnie w mieście był taki przypadek z hondą cr-v benzyna 2011rok że po wymianie oleju w takim jakimś miejskim serwisie o dumnej nazwie "centrum olejowe" silnik zaczął stukać, więc jak widać możemy trafić na podrabiany olej nawet stacjonarnym sklepie, jedynym środkiem zaradczym na takie sytuacje w/g mnie, jest stosowanie olejów spoza dolnej granicy czyli np. 5w30 lub.... stosowanie olejów 0w20/0w30 o podwyższonej lepkości a co za tym idzie i lepszej ochronie silnika, takie oleje stosuje się w sportowych autach, są nieco droższe od normalnych ale przynajmniej spokojnie śpimy i nie martwimy się o swoje autko, nie chcę tu reklamować żadnej firmy ale takie oleje ma praktycznie każda firma, ja osobiście używam millersa cfs i za cenę dodatkowych 50zł rocznie (o którą to ten olej jest droższy od zwykłego) śpię spokojnie. Wiem że temat olejowy jest już zamknięty i z całej dyskusji tam zawartej można było wywnioskować że należy stosować olej 0w20(benzyna)/0w30(diesel) jak zaleca producent, ale może ze względu na coraz częstsze przypadki uszkodzeń silników hondy czas zrewidować ten pogląd.
Użytkownik Maxell edytował ten post 08:29, 13.08.2017