Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jedna opona zużywa się bardziej niż pozostałe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:10, 18.04.2010

Cześć,

Dlaczego tak może być ? Bardzo dziwne. Nie wiem które koło zużywa bardziej bo nie wiem czy i jak koła/opony były przekładane przy wymianach zimowe-letnie.
Letnie po jednym sezonie mają ok. 0,4-0,5 mm różnicy głębokości (dokładnych liczb nie pamiętam - sam mierzyłem), zimowe po trzech sezonach jeszcze więcej (o ile wierzyć papierom z przechowalni bo teraz tam są - sam nie mierzyłem).

Zacząłem się temu przyglądać bo na letnich oponach (tych które jeździłem jeden cały sezon a teraz zacząłem drugi) samochód delikatnie ściąga w prawo (po prawdzie - w zasadzie od momentu jak zostały kupione i założone). Na zimowych nic takiego się nigdy nie działo, podobnie na poprzednich letnich nic takiego się nie działo (zmieniłem na nowe bo już były stare, płytki bieżnik itp.).

Letnią oponę z płytszym bieżnikiem namierzyłem na prawym przednim kole ale zamiana kół po prawej stronie nic nie zmieniła.

Myślicie, że powinienem zacząć od kontroli geometrii ? Nigdy jej nie robiłem :-(
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:39, 18.04.2010

najpierw sprawdź, czy nie masz końcówki drążka uwalonej. Później zbieżność. Chyba że masz kogoś zaufanego kto ci sprawdzi geometrię, bo część z nich robi byle kasę wyciągnąć. Ustawi zbieżność i nie powie że końcówka uwalona.
  • 0

#3 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:16, 29.04.2010

Końcówki drążków OK, luzów w zawieszeniu nie ma. Kontrola geometrii wykazała, że jedno koło tylne miało któryś kąt (chyba pochylenia - w każdym razie możliwy do regulacji śrubą mimośrodową) zły i to mogło powodować szybsze zużywanie tej jednej opony. Zostało poprawione, wszystkie kąty i geometria w porządku teraz.
Niestety auto nadal delikatnie ściąga jak ściągało więc pewnie trzeba będzie wymienić (chyba dwie) opony.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#4 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:31, 29.04.2010

zamień przednie koła miejscami - powinno przestać ściągać lub ściągać w drugą stronę (wtedy powinna pomóc wymiana opon na nowe) - jeśli ciągle będzie ściągać w tę samą stronę to może jednak coś być z zawieszeniem
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq