Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Piasta wraz z łożyskiem do tył

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marycha096

Marycha096
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 10.08.2017

Witam panowie, nie znalazłem żadnego manuala wiec pisze tutaj może coś doradzicie albo podpowiecie nigdy jeszcze tego nie robiłem a mianowicie piasta dzisiaj zamówiona. Chodzi o to że chciał bym ją wymienić sam podobno nic trudnego jak by sie wydawało może któryś z was miał już z tym do czynienia. Chciał bym wiedzieć:

 

1.Jakie klucze i tak dalej.

 

2.mniej więcej jaki czas tak na oko.

 

3.no i czy dam rade sam to zrobić. 

 

Licze na szybką odpowiedź do poniedziałku mam czas sie wyedukować i do roboty.


  • 0

#2 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:15, 11.08.2017

Nic trudnego. Ściągasz Koło zacisk hamulcowy tarcze i tyle. Odkrecasz piaste, weź sobie tylko przedłużke do odkrecenie piasty, bądź rurę długą bo czasami śruba jest naprawdę mocno dowalona. Ja pierwszy raz robiłem 1h
  • 0

#3 Marycha096

Marycha096
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:45, 11.08.2017

Okej a możesz mi jeszcze powiedzieć jakie klucze tam. Wiem że do kół to logiczne i co tam dalej trzeba mieć.
  • 0

#4 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:35, 11.08.2017

Nie pamiętam dokładnie jakie. Ale ale same podstawowe. I śrubokręt krzyzak + młotek
  • 0

#5 Marycha096

Marycha096
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:45, 11.08.2017

Okej to zobaczymy co z tego wyjdzie he he.
  • 0

#6 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:25, 11.08.2017

duży krzyżakowy najlepiej na grzechotce, wd 40, do nakrętki piasty jest chyba 32, i 12 do zacisku


  • 0

#7 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:49, 12.08.2017

Zestaw kluczy najlepiej :) I spore ilości wd40 jeżeli nikt tam nie zaglądał przez kilkadziesiąt tyś km.... Uważaj na śrubę krzyżakową, która trzyma tarcze hamulcową, nie objedź jej bo będzie problem... Dalej to zacisk i jarzmo to już na czuja. Dekielek piasty wsio i widzisz śrubę. Do tego dobra nasadka i półtora metra rury na klucz. Każdą śrubę pryskaj wd40 co 15min jak nie idzie ją ruszyć.


  • 0

#8 ThinkeR

ThinkeR
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:SKL/SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 + reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:28, 13.08.2017

Kolego Marycha, po montażu nowego piasto-łożyska dokręć śrubę centralną najlepiej kluczem dynamometrycznym. Wiadomo - piasta musi być mocno dokręcona, ale jak przesadzisz z długością rury przy dokręcaniu to też możesz zaszkodzić łożysku. Ono jest dwuczęściowe i jak je za mocno "sprasujesz" może szybko znów paść. Reszta tak jak koledzy pisali ;) Ewentualnie można dodać klucz 14 nasadowy do odkręcenia jarzma ;) 


  • 0

Volvo S40 1,9D --> Honda Prelude BB9 F20A4 --> Honda Accord CL9 K24A3 & CG4 F20B5


#9 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:36, 13.08.2017

 Wiadomo - piasta musi być mocno dokręcona, ale jak przesadzisz z długością rury przy dokręcaniu to też możesz zaszkodzić łożysku. Ono jest dwuczęściowe i jak je za mocno "sprasujesz" może szybko znów paść. 

 

Też dobra uwaga.

 

Ja dodam tylko, że mój mechanik właśnie użył takiej rury do dokręcania piasty i tak dokręcił, że te koło (czyt. piasta), które było wymieniane przez niego kręci się najciężej ze wszystkich. Nawet bez zacisków hamulcowych... Jak nie założe nowej śruby z normalnym momentem jej dokręcenia to kiedyś mi rozwali te łożysko.


  • 0

#10 Marycha096

Marycha096
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:28, 14.08.2017

No ja wyczytałem że ma być 181nm tak? Dzisiaj będzie piasta i dzisiaj będę to robił więc mam nadzieję że kos odpisze.
  • 0

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:01, 14.08.2017

tak 181


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 Marycha096

Marycha096
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 14.08.2017

Okej dzięki to mam nadzieję że już wszystko wiem co muszę to wiem jutro albo dzisiaj wieczorem napisze jaki efekt :)
  • 0

#13 Marycha096

Marycha096
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 14.08.2017

Piasta wymieniona bez większych problemów jedyny to taki że to nie te łożysko hehehe. wyszło że to gdzieś z przodu. teraz tylko wystarczy dojść z której to strony i możecie podesłać link z jakimś dobrym łożyskiem nie musi być orginał byłe by pasowało i było dobre.


  • 0

#14 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:26, 14.08.2017

Nie kręciłeś sama Piasta ? to słychać a jak nie jesteś pewny jedziesz na rozpedzarke i już na pewno uslyszysz
  • 0

#15 Marycha096

Marycha096
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:28, 15.08.2017

Nie kręciłeś sama Piasta ? to słychać a jak nie jesteś pewny jedziesz na rozpedzarke i już na pewno uslyszysz


I ja i ojciec byliśmy pewni że to lewy tył i wyszło że prawy przód ale jak już założyłem to niech zostanie starą schowałem do piwnicy jak dobra.

Użytkownik Marycha096 edytował ten post 01:29, 15.08.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq