Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Koło zamachowe - wieniec zębaty - awaria

VII koło zamachowe wieniec zebaty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 16:28, 10.08.2017

W związku z rozwiązaniem zagadki mojej awarii postanowiłem w kilku słowach opisać co i jak bo dlaczego nie wie nikt :)

Awaria dotyczy wieńca zębatego na kole zamachowym Honda Accord CL7 2007 przebieg aktualny 106 tyś

szukając przyczyn awarii znalazłem tylko jeden filmik pokazujący to co mnie spotkało

 

pierwsze diagnozy

rozrusznik, ale rozrusznik kręci

akumulator, ale rozrusznik kręci

pompa paliwa, ale auto jak zapali na pych to jedzie jak wsciekłe

cewki, świece,, przekaźnik startu, masa, plus i chu... wie co jeszcze, ale rozrusznik kręci tylko nie moze zakręcić - ślizga sie po zębach

Auto jak zapali to jedzie bez najmniejszych problemów - 10km/godz - 50km/godz - 100km/godz i 170km/godz ...

więc wszystkie przypuszczenia ze cewki, świece, pompa paliwa odrzuciłem od razu.

Po pierwszym wyjeciu rozrusznika dało mi do myślenia sklepane zęby zębatki bendiksa ...

Najwyraźniej nie trafia w wieniec zębaty koła zamachowego, ale dlaczego ..

Zamiana rozrusznika bez zmian, mocniejszy akumulator bez zmian, sprawdzone kable, przekażnik - bez zmian,

Rozmawiałem z wieloma mechanikami, pokazywałem filmik - rozmowa w ASO. Nikt nie pomyślał, że to poluzowany wieniec zębaty na kole zamachowym. Owszem bywaja takie przypadki, ale nie w hondzie, a przynajmniej nikt o to takiej awarii nie słyszał nikt do takiej awarii sie nie przyznał ...

Podpowiedź jednego kumpla mechanika spowodowała, że zdjąłem jeszcze raz rozrusznik i złapałem rękami za wieniec zębaty koła zamachowego i jakież było moje zdziwienie kiedy wieniec zaczął sie przesuwać po kole.

No, kur... że musiało to trafić na mnie

 

 

mój filmik

 

koło widoczne przez otwór montażowy rozrusznika

tutaj widać jak wieniec został przesunięry poprzecnie do koła

Załączony plik  IMG_20170807_174635.jpg   107,09 KB   40 Ilość pobrań

 

a tutaj go nasunąłem na właściwe miejsce - palcami :)

Załączony plik  IMG_20170807_174649.jpg   80,43 KB   32 Ilość pobrań

 

a tutaj koło już zdemontowane

tak jest dobrze

Załączony plik  IMG_20170810_154407.jpg   142,7 KB   27 Ilość pobrań

 

a tak przesuwał sie wieniec kiedy wchodził w niego bendiks rozrusznika - spychał wieniec i tarł po obrzeżu 

Załączony plik  IMG_20170810_154358.jpg   143,73 KB   28 Ilość pobrań

 

 

 

Wymiana koła zamachowego rozwiązała problem.

THE END

 

Wolek, blow, Statom - dziękuję za pomoc

 

Jeśli komuś trzeba zdemontować - zamontować rozrusznik w CL7 i pewnie w CL9 to robie to z zamkniętymi oczkami w 1 godzinę

 

 

Czy była akcja serwisowa na wadliwe koła zamachowe ?

a może reklamacja w Honda Polska ...

Kto sie spotkał z takim przypadkiem - przyznac się  :diabelfaja:

 

 

 

 

 


  • 0

#2 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 16:43, 10.08.2017

Jarek, jesteś w czepku urodzony normalnie...

w życiu bym nie podejrzewał, że może się to rozwarstwić... do głowy mi przychodzi tylko, że rozrusznik bił często w tę zębatkę i spowodował taką awarię...

 

super, że ogarnąłeś temat i polecamy się na przyszłość! :)

 

 

 

Jeśli komuś trzeba zdemontować - zamontować rozrusznik w CL7 i pewnie w CL9 to robie to z zamkniętymi oczkami w 1 godzinę

 

 

mówiłem Ci, że to nie takie trudne :D


  • 0

#3 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 16:50, 10.08.2017

teoretycznie według mechanika, który ogarniał temat przy takim przebiegu, a nawet przy dwa, trzy razy wiekszym zaden rozrusznik nie ma prawa zbic wieńca z koła zamachowego. Mogą być wybite zęby na wieńcu, może byc wybity bendiks, ale zeby wieniec został zepchniety z koła to sie nie powinno stać.


  • 0

#4 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 16:55, 10.08.2017

może nie był (rozrusznik) zamocowany poprawnie? w sensie, nie uderzał idealnie w miejsce gdzie miał uderzać? 

 

teraz to można gdybać - najważniejsze, że awaria usunięta! oby ostatnia!!!


  • 0

#5 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:05, 10.08.2017

Kiedyś w passacie b5 klienta wieniec popękał i spadł na dno kosza.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 Dawidek94

Dawidek94
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wodzisław Śląski
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type s
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:53, 30.12.2019

Witam ,spotkało mnie to samo . Wieniec odspoil się od reszty ... Nie możliwe kur# jednak .
  • 0

#7 Gregor78

Gregor78
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 09.03.2023

W związku z rozwiązaniem zagadki mojej awarii postanowiłem w kilku słowach opisać co i jak bo dlaczego nie wie nikt :)
Awaria dotyczy wieńca zębatego na kole zamachowym Honda Accord CL7 2007 przebieg aktualny 106 tyś
szukając przyczyn awarii znalazłem tylko jeden filmik pokazujący to co mnie spotkało
https://www.youtube....h?v=UfkfsgZE-4M

pierwsze diagnozy
rozrusznik, ale rozrusznik kręci
akumulator, ale rozrusznik kręci
pompa paliwa, ale auto jak zapali na pych to jedzie jak wsciekłe
cewki, świece,, przekaźnik startu, masa, plus i chu... wie co jeszcze, ale rozrusznik kręci tylko nie moze zakręcić - ślizga sie po zębach
Auto jak zapali to jedzie bez najmniejszych problemów - 10km/godz - 50km/godz - 100km/godz i 170km/godz ...
więc wszystkie przypuszczenia ze cewki, świece, pompa paliwa odrzuciłem od razu.
Po pierwszym wyjeciu rozrusznika dało mi do myślenia sklepane zęby zębatki bendiksa ...
Najwyraźniej nie trafia w wieniec zębaty koła zamachowego, ale dlaczego ..
Zamiana rozrusznika bez zmian, mocniejszy akumulator bez zmian, sprawdzone kable, przekażnik - bez zmian,
Rozmawiałem z wieloma mechanikami, pokazywałem filmik - rozmowa w ASO. Nikt nie pomyślał, że to poluzowany wieniec zębaty na kole zamachowym. Owszem bywaja takie przypadki, ale nie w hondzie, a przynajmniej nikt o to takiej awarii nie słyszał nikt do takiej awarii sie nie przyznał ...
Podpowiedź jednego kumpla mechanika spowodowała, że zdjąłem jeszcze raz rozrusznik i złapałem rękami za wieniec zębaty koła zamachowego i jakież było moje zdziwienie kiedy wieniec zaczął sie przesuwać po kole.
No, kur... że musiało to trafić na mnie


mój filmik
https://www.youtube....eature=youtu.be

koło widoczne przez otwór montażowy rozrusznika
tutaj widać jak wieniec został przesunięry poprzecnie do koła
IMG_20170807_174635.jpg

a tutaj go nasunąłem na właściwe miejsce - palcami :)
IMG_20170807_174649.jpg

a tutaj koło już zdemontowane
tak jest dobrze
IMG_20170810_154407.jpg

a tak przesuwał sie wieniec kiedy wchodził w niego bendiks rozrusznika - spychał wieniec i tarł po obrzeżu
IMG_20170810_154358.jpg



Wymiana koła zamachowego rozwiązała problem.
THE END

Wolek, blow, Statom - dziękuję za pomoc

Jeśli komuś trzeba zdemontować - zamontować rozrusznik w CL7 i pewnie w CL9 to robie to z zamkniętymi oczkami w 1 godzinę


Czy była akcja serwisowa na wadliwe koła zamachowe ?
a może reklamacja w Honda Polska ...
Kto sie spotkał z takim przypadkiem - przyznac się :diabelfaja:


  • 0

#8 Gregor78

Gregor78
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:20, 09.03.2023

Czesc. Od jakiegos czasu mam podobny problem auto każdego ranka jak jadę do pracy odpala bez problemu i po około 10 godz po pracy tez bez problemu. Problem pojawia się za każdym razem jeżeli to będzie krótszy czas 1-4 godz to nie odpali za pierwszym razem może to być nawet 50 podejść. Pare razy słychać świst rozrusznika a nieraz załapie silnik ale odpuszcza po chwili jak by nie miał siły uciągnąć. Mechanik zdiagnozował wymiana rozrusznika, wymienił trzy razy rozrusznik które ja kupiłem trochę tańsze. Za każdym razem było słychać tylko świst bendiksa jak by koła zębatego nawet nie dotykał. Wiec mechanik postanowił kupić oryginał (Denso) i sytuacja taka sama. Gościu się poddał a ja dalej szukam przyczyny. Honda Accord 2.0 2010r
  • 0

#9 Marius2424

Marius2424
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cl9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:50, 20.03.2023

U mnie w cl9 drugi raz wymieniałem koło zamachowe potem jak się wieniec zaczął ślizgać po kole. Pierwszy raz po przebiegu 400k założyłem używane koło zamachowe z niewiadomym przebiegiem po przebiegu 40k sytuacja się powtórzyła.
  • 0

#10 sww

sww
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Poland
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:33, 07.09.2023

Witam na forum. Nie wiem czy to prawda, ale podobno po wyłączeniu silnika wieniec zazwyczaj staje w tej samej pozycji czyli przy rozruchu auta trafiamy na to samo miejsce.

Skoro tak, to wieniec pewnie jest "spychany" przez rozrusznik w tym jednym miejscu na kole zamachowym i rozrusznik nie ma jak się zazębić.

Może dałoby się podkleić w tym miejscu wieniec jakimś mocnym klejem do metalu , nie wiem czy są tak dobre i mocne kleje. Co o tym sądzicie ?


  • 0

#11 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:55, 07.09.2023

Silnik R4 zatrzymuje w dwoch miejscach.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#12 sww

sww
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Poland
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:36, 07.09.2023

Jak jest w przypadku silników R3 ?


  • 0

#13 Meller21

Meller21
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 31.01.2024

Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie koła zamachowego. Wymieniam silnik z powodu przytarcia tłoka. Kupiłem silnik beż koła zamachowego. Oczywiście odkręcę koło że swojego starego silnika. Moje pytanie. Czy jest ważne w jakiej pozycji przykręcę koło zamachowe w nowo kupionym silniku?
  • 0

#14 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 07:12, 01.02.2024

Ono chyba da się przykręcić tylko w jednej pozycji
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, koło zamachowe, wieniec zebaty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq