Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

,,Schemat,, odkręcania głowicy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 siwy1985

siwy1985
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:44, 09.08.2017

Panowie pacjent Accord 2000r F20b6

 

Potrzebuje ,, schemat ,, odkręcania i przykręcania głowicy wiecie o co chodzi kolejność śrub wartość momentu itd. Z góry dziękuje za pomoc jak by ktoś miał jakąś grafikę było by pięknie wydrukował bym i przykleił do maski jak ściągę :) 

 

 


  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:40, 09.08.2017

Przy odręcaniu niema większego znaczenia, ale najlepiej zacząć od środka i na krzyż lub spiralą (zwiększając srednice).
Przy dokręcaniu
29Nm 90° 90° 90°
f9338c15e1755f0229862519ed0474ff.jpg
Przy tym ze te trzecie 90° tylko wtedy jak wymieniamy śruby na nowe.
A schemat będziesz miał razem z uszczelką

Użytkownik vova777 edytował ten post 06:42, 09.08.2017

  • 0

#3 siwy1985

siwy1985
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:59, 09.08.2017

Kurde coś słabo rozumiem o co chodzi z 90 to są stopnie czy jak ??

Tak śruby będą nowe ,  czyli rozumiem że dokręcamy 3 razy za każdym razem z siła 29 Nm ??


  • 0

#4 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:09, 09.08.2017

Najpierw dokręcasz 29 NM a potem 2 x 90 stopni albo 3 x 90 stopni jeśli używasz nowych śrub.

Schemat dokręcania z uszczelki albo na krzyż lub spiralnie od środka na zewnątrz.

 

A odkręcasz od zewnątrz do środka też na krzyż albo spiralnie po kilka stopni, nie od razu.


Użytkownik h1tman edytował ten post 08:15, 09.08.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#5 siwy1985

siwy1985
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:11, 09.08.2017

ok dziękuje za informacje , rozumiem że nie zwiększamy siły dokręcania ?? za każdym razem 29 Nm ?


  • 0

#6 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:18, 09.08.2017

1. Napierw dokręcasz wszystkie śruby po 29 NM i chowasz klucz dynamometryczny do szafy, już nie będzie potrzebny

2. Potem wszystkie przekręcasz o 90 stopni w prawo.

3. Nastęnie drugi raz przekręcasz wszystkie o 90 stopni w prawo.

4. Jeśli używasz nowych fabrycznie śrub to trzeci raz przkręcasz wszyskie po kolei w prawo o 90 stopni.

 

Bardziej tego wytłumaczyć się nie da.

 

ps. pierwszy krok możesz powtórzyć dwa razy bo jak dokręcisz pierwszą do tych 29 NM i potem ostatnią to ta pierwsza robi się luźna.


Użytkownik h1tman edytował ten post 09:22, 09.08.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#7 siwy1985

siwy1985
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:26, 09.08.2017

1. Napierw dokręcasz wszystkie śruby po 29 NM i chowasz klucz dynamometryczny do szafy, już nie będzie potrzebny

2. Potem wszystkie przekręcasz o 90 stopni w prawo.

3. Nastęnie drugi raz przekręcasz wszystkie o 90 stopni w prawo.

4. Jeśli używasz nowych fabrycznie śrub to trzeci raz przkręcasz wszyskie po kolei w prawo o 90 stopni.

 

Bardziej tego wytłumaczyć się nie da.

 

ps. pierwszy krok możesz powtórzyć dwa razy bo jak dokręcisz pierwszą do tych 29 NM i potem ostatnią to ta pierwsza robi się luźna.

super dziękuje już wszystko wiem :)


  • 0

#8 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:49, 09.08.2017

Generalnie jak masz kupioną UPG to prawie zawsze na niej jest instrukcja dokręcania. Opisana podobnie jak wyżej. Odkręcanie robisz po prostu w odwrotnej kolejności jak w instrukcji. Zalecam kupić sobie do tego nakładkę kontową na klucz, bo na oko 90 stopni to ciężko utrafić i zazwyczaj wyjdzie tak że jedna będzie mocniej druga słabiej dokręcona. 


  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:28, 09.08.2017

Dodatkowo wzorowa czystość gwintów w bloku.Wszystko ma być wydmuchane i wyczyszczone.Jeśli masz gwintownik to przepuszczasz wszystkie otwory tym gwintownikiem.Jeśli nie to wkręcasz w otwory nowe śruby (wkręcasz śruby przed założeniem głowicy) i patrzysz czy płynnie i bez oporu się wkręcają.Po założeniu uszczelki i głowicy gwint śruby oraz łeb przy podkładce  pokrywasz olejem silnikowym (wszystko z umiarem) lub preparatem MOLYKOTE.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq