Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Stuki w zawieszeniu (?) przy upalnej pogodzie

VIII zawieszenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#31 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:47, 14.06.2019

Teraz wsadzę kij w mrowisko ale sam byłem w szoku. Mój mechanik twierdzi, że firma 555 to lipa i on tego nie montuje. Facet siedzi kilkanaście lat w hondach.


  • 0

#32 rabtosz

rabtosz
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:SZCZECIN
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:15, 14.06.2019

Sorry, że się wtrącam ale jesteście pewni, że to sworznie?

 

Gdzieś ostatnio rzucił mi się w oczy temat, w którym ktoś pisał, że w jego VIII gen są stuki pochodzące z przodu nadwozia podczas wysokiej temperatury, co było spowodowane jakimś wadliwym spawem z okolic nadkoli?

 

I że to znana przypadłość VIII gen...


  • 0

#33 BeJot

BeJot
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:19, 14.06.2019

Sorry, że się wtrącam ale jesteście pewni, że to sworznie?

 

Gdzieś ostatnio rzucił mi się w oczy temat, w którym ktoś pisał, że w jego VIII gen są stuki pochodzące z przodu nadwozia podczas wysokiej temperatury, co było spowodowane jakimś wadliwym spawem z okolic nadkoli?

 

I że to znana przypadłość VIII gen...

 

Kolega hangie twierdzi ze u niego pomogło

Zobaczymy czy OEM (poprawiony) rozwiąże problem u mnie


  • 0

#34 Driver82

Driver82
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:25, 14.06.2019

Teraz wsadzę kij w mrowisko ale sam byłem w szoku. Mój mechanik twierdzi, że firma 555 to lipa i on tego nie montuje. Facet siedzi kilkanaście lat w hondach.

W poprzedniej Hondzie Accord VII miałem sworznie firmy 555 i złego słowa o nich nie powiem. Po 100kkm od wymiany miały minimalny luz. Do samego końca nic niepokojącego się nie działo. Później samochód sprzedałem.


  • 0

#35 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:13, 15.06.2019

A ja wam powiem ze przed wymianą pojade OSK i karze gościowi być pod samochodem i bede wolno podjeżdża i pykał hamulcem. .może usłyszy okolice sworzniq...
  • 0

#36 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:46, 15.06.2019

Dobry plan 😉 tylko musibyc cieplo. Trzymam kciuki za to ze po wymianie sworzni problem zniknie. Wtedy tez bd dzialal. Daj koniecznie znac co i jak po wymianie. Pozdro
  • 0

#37 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:26, 15.06.2019

Jaka cena sworzni i gdzie zamówiłeś?

Kiedy bd wymienial? Daj znac czy pomoglo.
  • 0

#38 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:30, 15.06.2019

Kiedy bd wymienial? Daj znac czy pomoglo.

Spróbuję jeszcze w czerwcu.

 

EDIT: Umówione na 27 czerwca.


Użytkownik wariat edytował ten post 10:00, 18.06.2019

  • 0

#39 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:17, 18.06.2019

Byłem na OSK, kurde sworzeń ni milimetra luzu i brak odgłosu z niego wg diagnosty który był pod samochodem podczas prób podjeżdżania i pukania w hamulec. Natomiast powiedział że mam luz na prowadnikach zacisku hamulcowego i rzeczywiście poszedłem pod samochód i poruszał przy mnie całym zaciskiem i ten miał luz zdecydowanie większy niż z drugiej strony- występowało również pukanie...Chyba zacznę od tego tj od wymiany tych prowadników.

Ba zauważyłem również jak bardzo się wychyla wachacz na gumie ten z przodu od strony zderzaka- tak powinno być?

Panowie sam nie wiem czy wymieniać te sworznie -to są oryginały i żebym nie zamienił siekierki na kijek..


  • 0

#40 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:58, 18.06.2019

Pociesze Cie to nie maglownica a dolne sworzenie - pisalem juz o tym kilka razy na forum. 

Mialem identyczne objawy. Mozna z tym jezdzic ale bedzie sie coraz glosniej robilo. W skrocie zly smar jest uzyty i jak jest goraca to nie ma odpowiedniego smarowania i wali.

 

Mi to zajelo 2 lata aby doisc co to sie tam tlucze ;)

Tutaj masz biuletyn z numerami czesci i procedura: http://techinfo.hond.../SB/B12-041.pdf

 

 

Wklajam Wam działające linki do obszernego opisu serwisowego usterki z numerami części i instrukcją naprawy:

https://honda.oemdtc...-2013-crosstour

https://static.nhtsa...051920-7625.pdf


  • 1

#41 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:59, 18.06.2019

Byłem na OSK, kurde sworzeń ni milimetra luzu i brak odgłosu z niego wg diagnosty który był pod samochodem podczas prób podjeżdżania i pukania w hamulec. Natomiast powiedział że mam luz na prowadnikach zacisku hamulcowego i rzeczywiście poszedłem pod samochód i poruszał przy mnie całym zaciskiem i ten miał luz zdecydowanie większy niż z drugiej strony- występowało również pukanie...Chyba zacznę od tego tj od wymiany tych prowadników.
Ba zauważyłem również jak bardzo się wychyla wachacz na gumie ten z przodu od strony zderzaka- tak powinno być?
Panowie sam nie wiem czy wymieniać te sworznie -to są oryginały i żebym nie zamienił siekierki na kijek..

A jak puscisz hamulec i zaczynasz ruszac to tez masz stuk?. Prowadnice to koszt zaden w sumie i robota na 10 min. Moze warto sprobowac. Ale jak jest zimno to zacisk i tak powinien stukac...

Użytkownik Paciu edytował ten post 12:02, 18.06.2019

  • 0

#42 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:52, 18.06.2019

Masz racje jak dzisiaj z garażu chłodnego wyjechałem nic nie pukało natomiast po 5 km na światłach już delikatnie czułem ze zaczyna...pukanie zauważam że występuje po celowym moimi sprawdzaniu przy delikatnym hamowaniu i jak było ponad 35 stopnie na podjeździe po garaż na skręconych kolach zauważalnie bardziej. Po tej samej stronie pojawia się czasami pojedyncze skrzypniecie kiedy cofam (zjeżdżam) z krawężnika na skręconych kołach na plaska powierzchnię.
 


Użytkownik grzybus82 edytował ten post 13:54, 18.06.2019

  • 0

#43 rabtosz

rabtosz
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:SZCZECIN
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:59, 18.06.2019

Sorry, że się wtrącam ale jesteście pewni, że to sworznie?

 

Gdzieś ostatnio rzucił mi się w oczy temat, w którym ktoś pisał, że w jego VIII gen są stuki pochodzące z przodu nadwozia podczas wysokiej temperatury, co było spowodowane jakimś wadliwym spawem z okolic nadkoli?

 

I że to znana przypadłość VIII gen...

 

Może to jednak trop warty sprawdzenia?

 

http://www.accordklu...prawdopodobnie/


Użytkownik rabtosz edytował ten post 14:01, 18.06.2019

  • 0

#44 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:17, 18.06.2019

A jak puscisz hamulec i zaczynasz ruszac to tez masz stuk?. Prowadnice to koszt zaden w sumie i robota na 10 min. Moze warto sprobowac. Ale jak jest zimno to zacisk i tak powinien stukac...

 

W trakcie ruszania nie spostrzegłem stuku..

Jaki smar użyć dla tych prowadnic?


Może to jednak trop warty sprawdzenia?

 

http://www.accordklu...prawdopodobnie/

 

Wiesz co nie sądzę, bo objawiło mi się to już (ale delikatnie) w zeszłym sezonie letnim, a  w tym sezonie letnim jest bardziej znaczne.


  • 0

#45 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:15, 19.06.2019

Wklajam Wam działające linki do obszernego opisu serwisowego usterki z numerami części i instrukcją naprawy:

https://honda.oemdtc...-2013-crosstour

https://static.nhtsa...051920-7625.pdf

 

 

Dzięki, mam podobne właśnie objawy i te trzaski przy cofaniu z krawężnika. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, zawieszenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq