Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Accord V aerodeck lekko szarpie przy utrzymywaniu 2,5tys obr

V gaz szarpie

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 see

see
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:133
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:39, 07.08.2017

Witam

Zacząłem ostatnio coś dużo siedzieć przy autku i poznawać jego tajniki.

Autko ogólnie dziwnie się zachowywało obroty za małe i regulacją wolnych obrotów mało dawała stąd poczynione prace. Sugerowali mi tu na forum abym wyczyścił krokowca. O to poczynione prace:

Wymienione świece i przewody.

Wyczyszczona przepustnica wymieniona uszczelka

Wyczyszczone krokowiec

Wyczyszczone EGR i wymieniona uszczelka

Wyczyszona listwa EGR

Wyczyszczone wtryski.

 

Niby wszystko wyczyszczone niby auto jeździ ale coÅ› nie jest tak jak powinno. Gdy jest gorÄ…co albo trochÄ™ nim pojeżdżę to 2x mi siÄ™ to zdarzyÅ‚o obroty na biegu jaÅ‚owym majÄ… poniżej 500obr. Gdy pompuje trochÄ™ hamulec obroty idÄ… do góry po czym ustawiajÄ… siÄ™ na normalnym poziomie. Dodam gaz obroty do góry po czym spadajÄ… poniżej 500obr. BiegnÄ™ do krokowca odÅ‚Ä…czam go jest bÅ‚ad auto jakby siÄ™ dusiÅ‚o. PodÅ‚Ä…czam wtyczkÄ™ od krokowca auto normalnie dziaÅ‚a. OdÅ‚Ä…czam wtyczkÄ™ od map auto dÅ‚awi siÄ™ i gaÅ›nie. Kasuje bÅ‚Ä™dy przez odÅ‚Ä…czenie aku na 1min. PodÅ‚Ä…czam odpalam dziada a on jakby nigdy nic normalnie pracuje. Gaz wciskam i puszczam i wszystko Å‚adnie reaguje. IdÄ™ do Å›rubki od regulacji obrotów i jÄ… wykrÄ™cam obroty lekko siÄ™ podnoszÄ… ale nie na tyle aby skoczyÅ‚y powyżej 1tyÅ›. Nawet gdy odkrÄ™cÄ™ Å›rubkÄ™ to obroty trzymane sÄ… na poziomie 900obr. Dziwne...  Jak wkrÄ™cÄ™ jÄ… na maks obroty sÄ… w okolicach 500obr. Wszystko czyste jak Å‚za. Sam to w koÅ„cu robiÅ‚em wiÄ™c siÄ™ do tego porzÄ…dnie zabraÅ‚em. ZauważyÅ‚em jeszcze coÅ›. Od przepustnicy po prawej stronie sÄ… przewody od powietrza wchodzÄ… w takÄ… listwÄ™. ZaznaczyÅ‚em na obrazku. Gdy odÅ‚Ä…czÄ™ przewód na czerwono zaznaczony obroty skaczÄ… powyżej 1tyÅ›. OczywiÅ›cie sprawdziÅ‚em przewody i sÄ… drożne.  OdÅ‚Ä…czaÅ‚em wtyczkÄ™ od podciÅ›nienia  (chyba tak to siÄ™ nazywa a znajduje siÄ™ przy grodzi za przepustnicÄ…) i od urzÄ…dzenia sterujÄ…cego egr  brak reakcji tak jakby byÅ‚y niepotrzebne.  Nie wiem jak to dziaÅ‚a.

 

 

Jedynie czego nie robiłem to nie regulowałem zaworów ale to będę robił lada dzień.

 

Mam pytanie do posiadaczy gazu. Posiadam w swojej Hani instalację gazową i odkąd pamiętam byłe problem z nią. Raz szarpało jak utrzymywałem 3tyś obr a obecnie przy jak przytrzymam 2,5tyś. Chciałbym zobaczyć zdjęcie gdzie macie wpięty czujnik ciśnienia PS-01 (taki ja mam) bo u mnie MAP- jest wpięty za przepustnicą w kolektor ssący, wkręcony jest króciec od góry. Może tu jest jakiś ból...

 

 

Zająłem się gazem. Ponieważ nic nie dało jeżdżenie do gazownika i ciągłe regulowanie więc zacząłem zgłębiać temat.

Zakupiłem sterownik STAGA

 

Moja instalacja:

Stag 4 plus

Parownik tommaseto alska - wiem nie jest dobry ale o tym dowiedziałem się parę dni temu.

Wtryski Hanna czerwone.

 

Wymieniłem przewody wtryskowe na równe długości (były różne). Poskracałem przewody bo były moim zdaniem za długie zbyt blisko elementów grzejnych. Filtry na bieżąco wymieniane ale wymieniłem i tym razem.

 

ZaÅ‚ożyÅ‚em temat na forum gazu odnoÅ›nie typu sondy lambda. Brak odpowiedzi do dzisiaj.  ZaczÄ…Å‚em rozszywać przewody w poszukiwaniu typu sondy i gdzie ona jest podÅ‚Ä…czona. Szarofioletowy niepodÅ‚Ä…czony fioletowy gdzieÅ› podÅ‚Ä…czony. WÅ›lizgnÄ…Å‚em siÄ™ pod samochód odpiÄ…Å‚em wtyczkÄ™ od czujnika tlenu i sprawdzaÅ‚em...

Okazało się, że cztery piny we wtyczce nie są chyba bezprośrednio wpięte do fioletowego ale sam fioletowy gdzieś wpięty musi być. Ponieważ tak wszystko jest otaśmowane, że ochota roztaśmowywania mi odeszła. Zacząłem zatem sprawdzać w takim wypadku gdzie w ogóle te sygnały z czujnika tlenu idą - do jakiej wtyczki. Wypiąłem wszystkie wtyczki jakie widziałem w Hani i mozolnie sprawdzałem każdą. Znalazłem w końcu gdzie te sygnały z czujnika tlenu idą. Oprócz jednego... kolor chyba zielony lub białoczarny (nie pamiętam bo kartka z rozpiską w domu a ja gdzie indziej). Ok w końcu się wziąłem za rozplątywanie tych taśm ale po rozplątaniu jednej ukazywała się następna taśma i po wielogodzinnej walce poddałem się. Nie wiem gdzie ten fioletowy został wpięty.

 

Skąd wiem, że gdzieś wpięty ?

Nie mam alarmu check, komp mi nie pokazuje błędu, że jest problem z lambdą a na stagu widać, że jakieś napięcie jest - 0,3-0,49V. Więc gdzieś wpięty jest. Może pod komp auta... tam nie zaglądałem.

 

 

 

Skasowałem mapy od gazu i benzyny.

Na benzynie zrobiłem ok 50km w stronę Wrocławia.

Stanąłem na poboczu zrobiłem autokalibrację. Przejechałem się w drogę powrotną ustawiłem mnożnik zgodnie z tym aby mapa benzyny pokrywała się z mapą gazu. Wg mnie udało się.

SprawdzaÅ‚em przy 5800 obr jakie jest ciÅ›nienie gazu i wychodzi, że 98 wiÄ™c nie jest tak źle.  Przy 6tyÅ› przeÅ‚Ä…cza mi na paliwo.

 

 

 

A teraz co mnie boli:

Przy utrzymywaniu 2,5tyÅ› autko lekko szarpie jest to wyczuwalne.

 

Załączone pliki

  • ZaÅ‚Ä…czony plik  2.jpg   193,38 KB   2 Ilość pobraÅ„

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:57, 07.08.2017

Próbowałeś zaślepiać EGR? Tak z ciekawości? Na początek można z puszki stalowej nożyczkami wyciąć zaślepkę na próbę.

 

Szarpanie występuje tylko na LPG, czy na benzynie również?

Jakie świece masz założone i jaki mają przebieg?

Próbowałeś mapą się pobawić, żeby wydłużyć czasy wtrysku gazu?


  • 0

#3 see

see
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:133
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 07.08.2017

AD1 Próbowałeś zaślepiać EGR? Tak z ciekawości? Na początek można z puszki stalowej nożyczkami wyciąć zaślepkę na próbę.

 

AD2 Szarpanie występuje tylko na LPG, czy na benzynie również?

AD3 Jakie świece masz założone i jaki mają przebieg?

AD4 Próbowałeś mapą się pobawić, żeby wydłużyć czasy wtrysku gazu?

AD1 Nie próbowałem zaślepiać EGR. Wyczyściłem dość dobrze do metalu EGR. Wygląda, że EGR ładnie dociska. Jak zrobiłem podciśnienie widać, że się podnosi i słychać jak silnik inaczej pracuje.

AD2 Szarpanie występuje tylko i wyłącznie na gazie.

AD3 Åšwiece mam zaÅ‚ożone Denso przebieg  na ich z 10tyÅ›.

AD4 Właśnie i nie wiem jak to zrobić...

Jedynie co zrobiłem to bawiłem się mapą.

Przy 4000obr mam ciśnienie gazu 1,10 czas wtrysków na benzynie 12,8 a na gazie 19,2

Przy 2540obr mam ciśnienie gazu 1.27 czas wtrysków na benzynie 3,2 a na gazie 5,8

Nagrywałem wykres więc do dane z wykresu.

 

Czy możesz mi napisac jak ty masz czujnik ciśnienia podłączony ? Zrobić ewentualnie zdjęcie ?


Użytkownik see edytował ten post 20:34, 07.08.2017

  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:35, 08.08.2017

Ja mam BRC z czujnikiem ciśnienia w reduktorze. Nie mam na listwie ani na przewodzie.

Mnożnikiem jak siÄ™ bÄ™dziesz bawiÅ‚ to bÄ™dziesz zmieniaÅ‚, ale robienie na czuja to sÅ‚abo. 

Mógłbyś na korekty wyregulować też.

Poczytaj na ckplu jest temat jak podpiąć się do kompa benzyny. Działa w Aero :D

 

Ale zacznij od zmniejszenia przerwy na świecach do 0,9mm.

 

Pozdrawiam

Przemek


  • 0

#5 see

see
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:133
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:55, 08.08.2017

Ja mam BRC z czujnikiem ciśnienia w reduktorze. Nie mam na listwie ani na przewodzie.

- Jaki masz reduktor, że masz tam ciśnienie też ?

- Czy do mojego zestawu też mogę takie coś założyć - chodzi o stag i taki reduktor ?

 

Mnożnikiem jak siÄ™ bÄ™dziesz bawiÅ‚ to bÄ™dziesz zmieniaÅ‚, ale robienie na czuja to sÅ‚abo. 

- Jak patrzyłem jak gazownik ustawiał to nic więcej nie zmieniał.

- Już wiem jak zmieniać czasy wtrysków tylko nie wiem czy mam czasy zwiększać czy zmniejszać

 

Mógłbyś na korekty wyregulować też.

- Co to znaczy, że mógłbym na korekty wyregulować ?

 

Poczytaj na ckplu jest temat jak podpiąć się do kompa benzyny. Działa w Aero :D

- Co to jest ckplu ? klub civic ?

 

Ale zacznij od zmniejszenia przerwy na świecach do 0,9mm.

- Zacząłem od regulacji luzów zaworów. Potem zmniejszę tą przerwę.

 

Pozdrawiam

SÅ‚awek


Użytkownik see edytował ten post 14:57, 08.08.2017

  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 15:46, 08.08.2017

http://civicklub.pl/...g-d14a3-ECU-P3X

Tutaj masz temat jak się łączyć. Ja użyłem rosyjskiego programu i złącza 3 pinowego.

Nim jak się połączysz to możesz podglądać korekty krótko i długoterminowe.

 

Reduktora nie chcesz, bo za połowę ceny mojego będziesz miał ACR01 do 250km.

Słabszy sobie odpuść.

 

Daj znać czy będzie różnica po zaworach.

Ja będę chyba wrzucał irydowe świece bo cenowo nie jest źle a tak często nie trzeba zmieniać.

Razem z kablami nowymi zobaczymy czy będzie różnica w pracy silnika, bo u mnie też czasem czuć te drgania tyle, że w przedziale 2800-3000.


  • 0

#7 see

see
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:133
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:15, 09.08.2017

http://civicklub.pl/...g-d14a3-ECU-P3X

Tutaj masz temat jak się łączyć. Ja użyłem rosyjskiego programu i złącza 3 pinowego.

Nim jak się połączysz to możesz podglądać korekty krótko i długoterminowe.

 

Reduktora nie chcesz, bo za połowę ceny mojego będziesz miał ACR01 do 250km.

Słabszy sobie odpuść.

 

Daj znać czy będzie różnica po zaworach.

Ja będę chyba wrzucał irydowe świece bo cenowo nie jest źle a tak często nie trzeba zmieniać.

Razem z kablami nowymi zobaczymy czy będzie różnica w pracy silnika, bo u mnie też czasem czuć te drgania tyle, że w przedziale 2800-3000.

Luzy ustawione i uszczelniacze wymienione lekko ciekło mi z wałka rozrządu. Hurtem zostały wymienione uszczelniacze od wału rozrządu, wałka balansowego, wału korbowego, pasek rozrządu bo był mokry od oleju.

Z moich obserwacji:

Obroty stałe jak drut ale autko szarpie na gazie przy 2,5tyś. Zauważyłem także leciutkie drżenie także na benzynie.

Słysze teraz dziwny cichy świst od 2tyś coś jakby turbina.

Autko chodzi bardzo cichutko.


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:19, 09.08.2017

Spróbuj ze świecami.

Ja wczoraj na denso k20tt po przebiegu ok ponad 20kkm zmniejszylem przerwe. 

Jest na plus, ale chyba się dzisiaj przejadę i zobaczę jak tam korekty się sprawują z ciekawości.

 

 

Ale i tak czekam na oringi pod klawiaturą i wtedy wpadną nowe kable Tesli, świece irydowe Denso bo szkoda moczyć w oleju tak od samego początku.


  • 0

#9 see

see
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:133
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 09.08.2017

Spróbuj ze świecami.

Ja wczoraj na denso k20tt po przebiegu ok ponad 20kkm zmniejszylem przerwe. 

Jest na plus, ale chyba się dzisiaj przejadę i zobaczę jak tam korekty się sprawują z ciekawości.

 

 

Ale i tak czekam na oringi pod klawiaturą i wtedy wpadną nowe kable Tesli, świece irydowe Denso bo szkoda moczyć w oleju tak od samego początku.

Posiadałem świece irydowe i powiem, że nie widziałem, żadnej różnicy. Stwierdziłem, że nie ma co przepłacać i dlatego teraz mam świece takie jak ty denso.

Co do kabli jak nie mają przebicia a ich rezystancja jest ok to wymiana raczej nie spowoduje różnicy - szkoda pieniędzy. Ja mam kable ngk przebieg ok 50tyś. Posiadam też stare świece i porównywałem je i żadnej różnicy w rezystancji nie widziałem. Nie podłączałem ich pod miernik rezystancji izolacji i nie porównywałem parametrów. Wymieniłem je bo wydawało mi się, że będzie lepiej.


  • 0

#10 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 19:24, 09.08.2017

masz spadki ciśnienia na reduktorze :)


  • 0

#11 see

see
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:133
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:51, 10.08.2017

masz spadki ciśnienia na reduktorze :)

Mam wykres z przebiegu 2,5-3tyś ciśnienie jest 1.27. Przejadę się dzisiaj ze stałą prędkością na różnych biegach z obrotami 2,5tyś i zobaczę jakie reduktora daje ciśnienie. Rozumiem, że alska to nie jest zbyt dobry wybór ale o tym dowiedziałem się niedawno. Myślę, że mimo wszystko gdyby nie wyrabiał to przy większych obrotach po prostu by jeszcze bardziej szarpał lub by było sygnalizowane przełączeniem na benzynę. Alarmów w stagu nie mam żadnego chyba, że ten alarm sam wywołałem przez np zakręcenie gazu. Mam przymiarki do wymiany reduktora na Zavoli Zena N lub AC R01 (150KM). Tylko, że z tą wymianą idzie także dokupienie elektozaworu... Czy czegoś jeszcze to nie wiem. Alska z tego co wiem elektrozawór ma w sobie. Czujnik temperatury reduktora to chyba jest w reduktorze a czujnik temperatury gazu mam "chyba" przed reduktorem (za reduktorem mam chyba tylko filtr szczerze nie pamiętam). Czy muszę kupić czujniki dodatkowo ?

Zauważyłem w programie, że jest wybór czujnika temperatury dla reduktora i gazu - ja mam wybrane tak jak na zdjęciu ale jest też wybór czujnika temperatury AC R01 i ciśnienia AC R01.

Zastanawiam się, czy mam dobrze wybrane. Tak było i tak zostawiłem.

 

http://lpg-forum.pl/...le.php?id=93787

Musiałem podać link bo nie można zamieści takiego zdjęcia.


Użytkownik see edytował ten post 14:57, 10.08.2017

  • 0

#12 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 15:11, 10.08.2017

Masz ustawione 1.55 cisnienie. Minimalne 0.30 do przelaczenia na PB (czyli baaaardzo skrajnie). Nie przelaczy Ci,mimo iz bedzie szarpac i nie bedzie chcial jechac.

Jest czujnik temp reduktora plus czujnik cisnienia gazu(powinien byc za filtrem fazy lotnej,by pokazywal wartosc zblizona do tej na wtryskiwaczach).

Niestety nie wiem jakie maja byc ustawione w programie,bo nie wiem jaka to instalacja. Jakies zdjecia spod maski,mysle ze by mogly cos dac...

Poprosilem piotrficek by zajrzal w temat-na pewno jest bardziej kompetentny! :-)


  • 0

#13 see

see
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:133
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:15, 10.08.2017

Masz ustawione 1.55 cisnienie. Minimalne 0.30 do przelaczenia na PB (czyli baaaardzo skrajnie). Nie przelaczy Ci,mimo iz bedzie szarpac i nie bedzie chcial jechac.

Jest czujnik temp reduktora plus czujnik cisnienia gazu(powinien byc za filtrem fazy lotnej,by pokazywal wartosc zblizona do tej na wtryskiwaczach).

Niestety nie wiem jakie maja byc ustawione w programie,bo nie wiem jaka to instalacja. Jakies zdjecia spod maski,mysle ze by mogly cos dac...

Poprosilem piotrficek by zajrzal w temat-na pewno jest bardziej kompetentny! :-)

Ciśnienie w momencie kiedy było robiona autokalibracja jest ustawione na 1,35

Minimalne mam ustawione na 0,8. Skąd to się wzieło te 0,3 ... aaa wiem już skąd. Sprawdzałem czy da się zwiększyć lub zmniejszyć jak się bawiłem na sucho.

Instalacja:

Sterownik: Stag 4 plus

Wtryski: Hanna 2000 czerwone

Reduktor:  Tomasetto Alaska AT-09

Czujnik ciśnienia: PS 01

Czujnik temp chyba tak na zdjęciu w tym linku.

Zdjęcie jak jest po maską zrobię jutro bo będzie jaśniej i lepiej wyjdzie. Dzisiaj się przejadę zapiszę wykres przy stałej jeździe w przedziale 2,5 tyś. Zrobię także zrzuty ekranu jak mam obecnie ustawione parametry.

 

Zdjęcia zrobione:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg


Użytkownik see edytował ten post 11:54, 11.08.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, gaz, szarpie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq