Witam,
Temat oddzielny bo po małym kawałku część rzeczy na forum była omawiana, ale mnie interesuje wszystko w tym temacie.
Noszę się z zamiarem częściowego remontu silnika. Jak w temacie f20b6 doładowany podtlenkiem LPG.
Generalnie zaczyna powoli się rozpędzać i łykać olej. (10w40).
A więc chciałbym usłyszeć wasze porady w kilku kwestiach.
Lista rzeczy do wymiany:
1. UPG
2. Uszczelniacz wału
3. Pierścienie
4. Uszczelniacze zaworowe
5. Uszczelka klawiatury (bo już się wysłużyła przez kilka regulacji zaworów)
6. Uszczelniacze aparatu zapłonowego (przy okazji)
7. Kpl. Rozrząd
8. Płyny.
Celowo użyłem określenia "częściowego remontu" bo nie chce wymieniać panewek i oddawać wału do szlifowania. Niestety VI-gen nie jest wart pełnego remontu silnika.
Czy jakieś części pominąłem?
No i dalej pytanie odnośnie pierścieni.
Nie myślę o szlifie gładzi cylindrów chyba że po rozłożeniu okaże się kicha dlatego też czy zakładać pierścienie o nominalnych wymiarach czy szukać nad nominały o jakiejś minimalnej różnicy? Zastanawiałem się na początku nad pierwszym szlifem cylindrów ale to do odmiany ciągnie za sobą nadnominały pierścienie, ew. nadnominały tłoki a przy takim zestawieniu kosztów to wole kupić beczkę oleju na zapas...
Z "usług" dodatkowych brałem tylko pod uwagę planowanie głowicy oraz honowanie cylindrów co powinno zamknąć się w 100 zł.
Co do części jakieś konkretne polecacie bądź sprzedawców (Haparts pewnie pójdzie na pierwszy ogień ale osobiście nie lubię ich strony bo tam nie za wiele można znaleźć...).
Wiem że zalejecie mnie pewnie tekstami typu: h22.. Ale nie oszukujmy się koszty wtedy rosną bardzo mocno a też cholera wie czy nie trafi się na Hapam olej 22 razy szybciej. Choć jak ktoś z was robił i liczył koszty to też może info podrzucić. (oczywiście bez robocizny ale za kpl tak żeby było P&P)
A i jeśli ktoś z was robił podobny zabieg to w jakich kosztach się zmieścił ? (Odliczając robociznę).