Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Remont f20b6

VI remont generalka generalny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:56, 05.08.2017

Witam, 

Temat oddzielny bo po małym kawałku część rzeczy na forum była omawiana, ale mnie interesuje wszystko w tym temacie. 

Noszę się z zamiarem częściowego remontu silnika. Jak w temacie f20b6 doładowany podtlenkiem LPG. 

Generalnie zaczyna powoli się rozpędzać i łykać olej. (10w40). 

A więc chciałbym usłyszeć wasze porady w kilku kwestiach. 

Lista rzeczy do wymiany:

1. UPG

2. Uszczelniacz wału

3. Pierścienie

4. Uszczelniacze zaworowe

5. Uszczelka klawiatury (bo już się wysłużyła przez kilka regulacji zaworów) 

6. Uszczelniacze aparatu zapłonowego (przy okazji)

7. Kpl. Rozrząd 

8. Płyny. 

 

Celowo użyłem określenia "częściowego remontu" bo nie chce wymieniać panewek i oddawać wału do szlifowania. Niestety VI-gen nie jest wart pełnego remontu silnika. 

Czy jakieś części pominąłem? 

 

No i dalej pytanie odnośnie pierścieni. 

Nie myślę o szlifie gładzi cylindrów chyba że po rozłożeniu okaże się kicha dlatego też czy zakładać pierścienie o nominalnych wymiarach czy szukać nad nominały o jakiejś minimalnej różnicy? Zastanawiałem się na początku nad pierwszym szlifem cylindrów ale to do odmiany ciągnie za sobą nadnominały pierścienie, ew. nadnominały tłoki a przy takim zestawieniu kosztów to wole kupić beczkę oleju na zapas... 

 

Z "usług" dodatkowych brałem tylko pod uwagę planowanie głowicy oraz honowanie cylindrów co powinno zamknąć się w 100 zł. 

 

Co do części jakieś konkretne polecacie bądź sprzedawców (Haparts pewnie pójdzie na pierwszy ogień ale osobiście nie lubię ich strony bo tam nie za wiele można znaleźć...).

 

Wiem że zalejecie mnie pewnie tekstami typu: h22.. Ale nie oszukujmy się koszty wtedy rosną bardzo mocno a też cholera wie czy nie trafi się na Hapam olej 22 razy szybciej.  Choć jak ktoś z was robił i liczył koszty to też może info podrzucić. (oczywiście bez robocizny ale za kpl tak żeby było P&P)

 

A i jeśli ktoś z was robił podobny zabieg to w jakich kosztach się zmieścił ? (Odliczając robociznę). 

 

 


  • 0

#2 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:25, 06.08.2017

Uszczelki wez wszystkie oem,bo zamienniki po 2mcach ciekna.
Pierscienie daj NPR japan nominaly lub TP lub RIK.
Nadwymiaru nie bralbym bo trzebaby wyciagac silnik,tak samo jak do honowania bez sensu i nieoplacalne.
A gladzie cylindrow mozna przejechac papierkiem sciernym 300tka tak jakk sa slady honowania, szybciej i taniej,efekt podobny, pierscienie szybcoej sie uloza. A jak beda lekkie jajka na tulejach no coz, nowy nie bedzie ale duzo lepiej bedzie :D
Do zestawu doliczylbym komplet panewek korbowodowych w nominale( na pewno beda juz troche zuzyte a jak dasz nowe to bedzie spokoj)
Z uslug glowicy ja bym ja rozebral, poczyscil zawory bo bedzie na nich po kilo nagaru na pewno i podocieral przylgnie zaworowe zeby dobra szczelnosc byla.
Jesli jezdzisz na lpg to kto wie czy wydechowe nie bwda juz do wymiany( w sensie wyklepane i cienkie talerzyki na tyle ze moze byc ryzyko pekniecia).


Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#3 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:33, 06.08.2017

Siema. Miesiąc temu robiłem u siebie remont co prawda w f18b2 ale jak wiesz to to samo .
A więc koszta :
-komplet uszczelek góra 500zl.
-panewki korbowe nominał Glyco 80zl
-pierścienie nominał Rik 300zl
-śruby głowicy Ajusa 120zl
-olej np. 10w40 shell + filtr oleju JP 100zl (po przejechaniu 1000 km ponowna wymiana filtra i oleju na docelowy np. Mann+Millers)
-płyn chłodniczy 30zl
-obróbka głowicy 560zl
+komplet rozrządu koło 500zl. (Ja zostawiłem stary ma 42tys. dopiero)
+dużo chęci do pracy i dobry chumor - bezcenne
Zużycia na cylindrach jak i na wale korbowym raczej bym się nie spodziewał wiec odpada szlifowanie. Poza tym cylindry podobno są powierzchniowo utwardzane i ich się nie szlifuje w naszych silnikach.
Powodzenia
  • 0

#4 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:55, 06.08.2017

LPG zakładałem 15 tys km temu więc myślę że zawory jeszcze będą ok. A jeszcze przy zakładaniu chuchałem, chuchałem żeby opiłki z kolektora nie trafiły na tłoki a tu dupa i tak remoncik potrzebny. 

Czyli przejechać papierem i podarować sobie honowanie? 

 

No i z tymi panewkami nie jestem pewien, Miałem już przypadek gdzie klient uparł się i panewki nowe bez korekty wału. Co prawda zupełnie inny silnik ale po 1000km panewki sobie urządziły karuzele... 

 

vova777  ile już po remoncie przejechałeś? Po cenie głowicy rozumiem ze miałeś zarówno planowania jak i spr. na szczelność i gniazda docierane? A i dzięki za zestawienie kompleksowo kosztów i producentów :) 

 

 

ralfi2000 głowicę jak juz wyciągnę i uszczelniacze wyciągnę to na pewno będę czyścił wraz z zaworami, gniazda hmm to zależy zawsze patrze w jakim są stanie i wtedy dokładam ew. gniazda, jak by nie patrzeć  to jest ich 16 więc też dodatkowo pochłonie trochę.


  • 0

#5 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:58, 06.08.2017

Jakieś 650km zrobiłem po remoncie.
Co do głowicy to tak jak mowisz pełna regeneracja (szczelność, uszczelniacze zaworów, docieranie gniazd , planowanie)
  • 0

#6 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:45, 06.08.2017

Ja tam bym panewki wymienil, jeszcze mi sie nie zdarzylo zebym mial taki problem jak napisales. Z rezzta nawet zakrecisz walem bedziesz czul czy nie staje przypadkiem po dokreceniu kazdej stopy korbowodu.
No a jka tak mowisz z glowica to tylko poczyscic, pasta do docierania zaworow i naprzod.
A tuleje papierkiem, szybciej siebpierscienie uloza i bedzie cacy. Ja zawsze tak robie.
A z kilkadziessiat silnikow hondy juz zrobilem ;)

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#7 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:32, 06.08.2017

nowe panewki nie mają prawa się zatrzeć jeśli dobre są wsadzone, mechanik musiał spieprzyć sprawę że nowe panewki zatarło. Wymiana panewek to same zalety, nie ma w tej czynności żadnych wad.


Użytkownik Maxell edytował ten post 15:34, 06.08.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#8 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:19, 06.08.2017

nowe panewki nie mają prawa się zatrzeć jeśli dobre są wsadzone, mechanik musiał spieprzyć sprawę że nowe panewki zatarło. Wymiana panewek to same zalety, nie ma w tej czynności żadnych wad.

 

Nie do końca chodzi o to że się zatarły, przy wymianie wszystko się spasowało git. Siedziało ok, momentem dobrym było dokręcone. 

Jak znów rozebrałem to się okazało że na wale wyryło rowki (w sensie głębokie rysy) i się przesunęły. No i wiadomo smarowanie szlag trafił. Co prawda wtedy mi klient części przywoził więc ciężko powiedzieć jakiej jakości one były ale po odkręceniu korby i ich zdjęciu jak porównałem z nowymi które ja zamówiłem to już delikatna różnica wymiaru i łuk inny. (Różnice w granicach 0,01-0,02). 

A do odmiany reszta która się nie przekręciła kropka w kropkę jak te co ja zamówiłem. 

Ale to może faktycznie kwestia jakiś trefnych sztuk w partii albo jakaś firma krzak. 

 

Edit:

P.S Wał był poprawiony później, założone nowe i auto już zrobiło od tego czasu jakieś 20 k km i nie ma problemów. 

 

 

 

Ja tam bym panewki wymienil, jeszcze mi sie nie zdarzylo zebym mial taki problem jak napisales. Z rezzta nawet zakrecisz walem bedziesz czul czy nie staje przypadkiem po dokreceniu kazdej stopy korbowodu.
No a jka tak mowisz z glowica to tylko poczyscic, pasta do docierania zaworow i naprzod.
A tuleje papierkiem, szybciej siebpierscienie uloza i bedzie cacy. Ja zawsze tak robie.
A z kilkadziessiat silnikow hondy juz zrobilem ;)

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

 

No to w takim razie kupie nominały i wymienię zobaczymy co z tego będzie. 

A  zawory może też zaatakuje. Mam pasty z 3 stopniami, jak będzie git to ostatnim stopniem przelecę. Choć teraz widzę że "technologia" idzie do góry i już są dostępne pasty gdzie jest tylko jeden stopień... czyżby dla leniwych? :D

A i czy stopę też honować/przelecieć papierem 3-setką?

Zazwyczaj te kwestie oddawałem do zakładów a tak zaraziłeś mnie i Cię zasypie pytaniami xD  

Co do honowania cylindrów jedziesz papierem w ręku czy owijasz tłok? 


  • 0

#9 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:46, 06.08.2017

panewki mają zamki które uniemożliwiają ich przesunięcie (obrócenie) więc same się nie przesunęły, przyczyny obrócenia panewek to:

1. brak smarowania

2. zbyt duże luzy na styku panewka wał

3. źle dobrane nowe panewki

4. źle zamontowane nowe panewki

w Twoim przypadku 1 i 2 odpada, bo nie przegrzałeś a nowe panewki powinny być ciut grubsze od starych więc powinny "lepiej się trzymać", pozostają punkty 3 i 4 za które odpowiada mechanik a Ty nie masz na nie żadnego wpływu.


Użytkownik Maxell edytował ten post 16:47, 06.08.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#10 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:29, 06.08.2017

Jeden stopien pasta wystarczy :D
Papier scierny daje na jakas gabke czy klocek piankowy i ladne ruchy dookola pod katem 30st od poziomu w jedna i w druga strone.
Stopki mozna tez przejechac papierkiem w celu wyszyszczenia.
A panewka nie ma prawa sie obrocic, wiele aut ma nawet panewki bez zamkow i dzialaja.
Po prostu misza byc jakies markowe:
Taiho, acl, king czy cos tego typu

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#11 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:38, 07.08.2017

Kolego wszytko zależy jaki jest przebieg i stan silnika.

 

Jeśli tuleje trzymają wymiary to wystarczy założenie nowych pierścieni (+ ewentualnie honowanie chociaż manual Hondy tego nie wymaga, możesz kupić na znanym portalu honownicę na wiartarę i samemu przechonować bo tarcie papierem to trochę partyzantka :D, ew. też jestem z łodzi to mogę pożyczyć bo mam, honowałem swoje F22),

 

Głowica - docieranie gniazd zaworowych pastą 3 stopniową + wymiana uszczelniaczy + planowanie i powinno wystarczyć. Jak chcesz wchodzić w koszty albo zawory mają już w uj luz to wymiana prowadnic/zaworów w zakładzie.

 

Panewki - można wymienić korbowodowe jeśli stare wykazują już ślady żużycia. Główne zapewne będą jak nówki więc tych nie zalecam ruszać.

Wały w Hondach są nie do zajechania więc jak silnik chodził ok to nie wymagają żadnej obróbki.

 

Uszczelniacze/simmeringi zakładaj OEM ale ja np. na zamienniki Corteco nie narzekam.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#12 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 10:00, 07.08.2017

Kolega po swoich postach daje wrażenie ze nie dokonca wie z czym chce sie mierzyc.

Na korbach panewka napewno wymaga wymiany. Glowne daja naprawde rade chyba ze problemy z olejem byly.

Honowanie bez obróbki nie ma wiekszego sensu. To jest obrobka wykonczajaca cylindra. Przed jakimi kolwiek operacjami najpierw rovi sie dokladme pomiary. Bo robienie na oko mija sie z celem.( wypolerujesz papierem cylindry beda ladne... Co z tego jak nie trzymaja zadanej owalnosci i remont duzo nie przyniesie)

1.rozebrac slupek
2. Wymyc
3. Pomiary
I wtedy obrobka jesli konieczna, planowanie glowicy to minimum prac jakie beda przed Toba.

I taki bonus. Jak juz wydzierac motor to i sprzeglo mozna zmienic, chyba ze swieze. + rzecz jasna uszczelniacz walu.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#13 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:08, 07.08.2017

Jak nie bierze wiecej jak 1-1,5 litra na tysiac oleju to taki remont przyniesie zadowalajacy efekt.
A apropo partyzantki i papieru sciernego, byscie zobaczyli czasem jak obrabia sie silniki w autoszlifie to byscie zmienili zdanie :D
To nie B czy K seria, to sie wysoko nie kreci i na takie daily taki remont w zupelnosci wystarczy. Wiem bo przerobilem mnostwo takish szybkich remontow, albo bardziej precyzyjnie uszczelnien silnika, bo remont wyglada troche inaczej i kosztuje 3x tyle ;)

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#14 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:28, 07.08.2017

A apropo partyzantki i papieru sciernego, byscie zobaczyli czasem jak obrabia sie silniki w autoszlifie to byscie zmienili zdanie :D
 

 

Ale jak można kupić honownicę na wiertarkę za ~ 40 zł to czemu nie skorzystać? :P


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#15 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:46, 07.08.2017

A no jesli za tyle to czemu nie :D

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, remont, generalka, generalny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq