Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Ustawianie kąta wyprzedzenia zapłonu. Problem.

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Monoimposm

Monoimposm
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 10:47, 03.08.2017

Witam,

 

wczoraj chciałem wyregulować w swoim acco kąt wyprzedzenia zapłonu. Przed próbą regulacji był tak ustawiony, że wskaźnik był ok. 1 cm przed znacznikiem TDC na kole zamachowym, więc zacząłem kręcić aparatem zapłonowym w lewo. Znacznik TDC zaczął się oddalać i ok., silnik zaczął pracować równiej (przynajmniej na mój słuch), też ok. ale przekręciłem aparat maksymalnie w lewo, a znacznika 15 stopni jeszcze nawet nie było widać. I teraz moje pytanie co może być przyczyną. Czy istnieje przynajmniej teoretyczna możliwość, że koło zamachowe jest nieprawidłowo ustawione względem wału korbowego? Czy stan kopułki i palca może mieć wpływ na tak duże opóźnienie zapłonu? Czy może raczej coś w aparacie zapłonowym jest nie tak?


  • 0

#2 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:26, 03.08.2017

A czy zwarłeś złącze serwisowe? Zapłon się ustawia ze zwartym złącze serwisowym.

 

Nie ma możliwości, żeby koło zamachowe było źle załóżone.

Może natomiast być możliwość, że masz aparat zapłonowy nie od tego silnika brakuje regulacji.

 

Ale najpierw sprubuj z tym złaczem.


Użytkownik h1tman edytował ten post 12:32, 03.08.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#3 Monoimposm

Monoimposm
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 12:35, 03.08.2017

Tak, zwierałem. Chyba, że to nie było złącze serwisowe :cyklop:

A po co się je zwiera? Jak sprawdzałem bez zwarcia złącza, to nie widziałem różnicy.


  • 0

#4 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:53, 03.08.2017

To zobacz czy jak zewrzesz to się zapala Check Engine. Jeśli zapala to dobre złącze.

Zwiera się po to aby komputer zablokował zapłon na 15 stopniach BTDC. Czy jakoś tak.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#5 Monoimposm

Monoimposm
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:23, 03.08.2017

Hm. Kontrolka Check Engine chyba się nie zapaliła, chociaż nie mam pewności. Muszę jeszcze raz sprawdzić. Zwierałem złącze dwupinowe niebieskie po prawej stronie pod schowkiem. Kabelki chyba były czerwony i zielony. Tam jeszcze było złącze pięciopinowe. Może to to? Według manuala powinno być dwupinowe, ale gdzieś na necie widziałem, że bywa pięciopinowe i trzeba zewrzeć piny 5 i 3. W manualu i w suplemencie też jest inaczej. Kurde, że też nie mogli wszędzie tak samo zrobić :/

W każdym bądź razie dzięki. Popróbuję z tym złączem.


  • 0

#6 Monoimposm

Monoimposm
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:21, 10.09.2017

Zwierałem właściwe złącze, aparat zapłonowy też jest do tego silnika. Jeszcze sprawdziłem zgodność położenia TDC na kole zamachowym ze znacznikami na kole zębatym wałka rozrządu i wszystko się zgadza. Wymieniłem kopułkę i palec, i udało mi się na skrajnym położeniu aparatu zapłonowego prawie dojść do znacznika 15 stopni przed TDC. Brakuje paru milimetrów ale jest bardzo blisko więc tak zostawię.

Zastanawia mnie jedna rzecz. Na aparacie zapłonowym i silniku ktoś zrobił głęboką rysę, która, jak się domyślam, miała oznaczać prawidłowe położenie aparatu. Jednak po ustawieniu w tej pozycji zapłon jest dokładnie w punkcie TDC. Ciekawe, czy ktoś pomylił punkty i źle ustawił, czy z jakiegoś powodu zapłon z czasem się opóźnił o te 15 stopni w stosunku do pierwotnego ułożenia.

 

_______

 

Przejechałem się dzisiaj. Normalnie nie poznaje własnego auta. Zupełnie inna kultura pracy silnika. Zawoziłem dzisiaj ojca do pracy, to stwierdził, że jakiś weselszy ten silnik dzisiaj :D Bardzo odczuwalnie przybyło mocy. A co najważniejsze, znikło szarpanie, z którym walczyłem od paru lat. A co się naszukałem i powymieniałem to moje.


Użytkownik Monoimposm edytował ten post 08:21, 11.09.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq