Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Spalanie oleju

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Supek

Supek
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Chojnice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:21, 02.08.2017

Siema

 

Mam problem z moim accordem (VI 1,8 2000r.). Pali dość sporo oleju około 1l/1000km. Czasem więcej, czasem mniej. Jak jeżdżę po mieście spalanie jest małe ale jak przejadę się trochę dalej około 300-400km to poziom oleju potrafi spaść z maxa prawie do minimum. Nie pałuje go wcale mocno, 120-140km/h około 4tys obrotów. Wycieków żadnych nie zauważyłem pod silnikiem.  Wymieniałem ostatnio zawory, rozrząd, pompę wody paski itd. Przy okazji wymieniłem filtry i olej (10w40 Mobil 1) taki był zalany jak go kupiłem więc lałem dalej ten sam. Jak odbierałem samochód od mechanika powiedzieli mi, że prawdopodobnie vtec się nie załącza. Szczerze mówiąc wydaje mi się, że od czasu gdy go kupiłem mógł trochę stracić mocy albo się przyzwyczaiłem już. Czasami zapala się check engine podczas jazdy ale nie odkryłem jeszcze co jest tego przyczyną. Na dniach wybieram się do mechanika i podepnę pod komputer. Jeżdżę dość sporo i zaczyna mnie już denerwować ciągłe kontrolowanie oleju i dolewanie go. Domyślam się, że winne są pierścienie. Pytanie czy wymieniać pierścienie czy dolewać olej. Może zmienić olej na inny? Jaki może być zbliżony koszt wymiany pierścieni i czy warto w ogóle inwestować.

 

Pozdrawiam ;) 


  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 05:40, 02.08.2017

Miałem ten sam dylemat... Przez dwa lata dolewałem aż w końcu miałem tego dość. Spalanie oleju miałem identyczne. Winne były pierścienie. (Możesz poczytać moj temat) Po wymianie nie zauważyłem na razie ubytków oleju chociaż przejechałem dopiero około 600km.
Koszt operacji około 1500zl części + robocizna (chyba że będziesz robił sam)
Czy warto inwestować- każdy ma inne podejście. Ja uważam że warto. Ale większość pewnie doradzi wymienić silnik na 2.0.
Wybór należy do ciebie oczywiście.
Pozdrawiam i powodzenia

Użytkownik vova777 edytował ten post 06:23, 02.08.2017

  • 0

#3 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:15, 02.08.2017

kolego, najpierw sprawdź dlaczego się check zapala i jaki błąd pokazuje a dopiero później można coś doradzić


  • 0

#4 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:22, 02.08.2017

Skoro już tyle dolewasz, to proponuję najpierw zmianę oleju na np. Valvoline MaxLife (który jest nawet tańszy od Mobila), ale przy takim spalaniu nie oczekiwałbym cudów.

Co do remontu mam takie samo zdanie jak vova777, lepiej robić swoje.


  • 0

#5 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:04, 02.08.2017

ale zanim weźmie się za zmiany oleju niech sprawdzi co to za błąd


Użytkownik toki edytował ten post 13:05, 02.08.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq