Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem z diagnostyką nieszczelności klimatyzacji

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Shiny7

Shiny7
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:18, 01.08.2017

Dzień dobry Panowie ( oraz Panie)  

 

 

Proszę o pomoc lub sugestie w temacie nieszczelnej klimatyzacji, poniżej pokrótce jak wygląda sytuacja:

 

 

1) Samochód zakupiony w maju - klima nie działająca, oczywista diagnoza wąż gumowy prowadzący od sprężarki do chłodnicy ( ewidentnie popękany, wilgotny wąż oraz brak cisnienia w układzie - sprężarka się nie załącza).

 

2) Wymiana węża i nabicie klimy wraz z czynnikiem do diagnostyki ewentualnych wycieków - zaraz po wymianie sprężarka załącza się układ działa poprawnie.

 

3) Po 2 dniach ucieczka czynnika - praktycznie brak czynnika w układzie. Brak widocznych wycieków czynnika z markerem UV.  (osoby po fachu twierdzą iż nieszczelność musi być spora jak na tempo ucieczki - cała objętość czynnika w 2 dni)

 

4) Kolejno sprawdzono szczelność klimatyzacji azotem pod ciśnieniem 20 bar - ciśnienie na butli utrzymuje się na poziomie 20 bar !!!!, próba odkrycia nieszczelności poprzez zraszanie układu wodą nic nie wykazała. Chłodnica (skraplacz) w dobrym stanie bez wycieków. Mechanik rozkłada ręce twierdząc, że proste rozwiązania się już skończyły i nie podejmuje się tematu.

 

 

Podejrzewana głównie sprężarka (może osuszacz?) 

 

 

Czy możliwe aby to winna była sprężarka - szczelność pod ciśnieniem sprawdzana była bez działającego układu  - czy w przypadku gdy układ pracuje może dochodzić  do "przepuszczania" czynnika poprzez elementy sprężarki?

 

 

 

Będę wdzięczny za każda sugestie - szczególnie gdy ktoś doświadczył czegoś podobnego w swojej Hani VI gen lub jest w temacie

 

Pozdrawiam

 


  • 0

#2 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:39, 01.08.2017

może zaworki do podłączania węży ze stacji obsługi klimy


  • 0

#3 Shiny7

Shiny7
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:40, 01.08.2017

może zaworki do podłączania węży ze stacji obsługi klimy

Sprawdzane...w porządku 


  • 0

#4 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:02, 01.08.2017

Jeśli to zaworki to znaczy że byłeś u dupy a nie kogoś kto o klimie ma jakieś pojęcie. W układnie masz ok 500g. środka. Nie da się nie zauważyć takiego wycieku. Lampa uv wieczorem i szukasz oczywiście pod warunkiem że faktycznie wpuścili Ci barwnik. Sprawdzenie rób wieczorem/w nocy. Wcześniej rozbierz sobie schowek i wyciągnij filtr kabinowy itp. żebyś mógł sprawdzić po stronie wnętrza auta. I szukasz idąc centymetr po centymetrze po przewodach, parowniku, sprężarce itp oglądając zarówno z góry jak i od dołu. I to jak najszybciej, bo jeśli czynnik ucieka w dużej ilości to może po prostu ci spłynąć i zostawi ciężki do wyłapania ślad. Szczególną uwagę zwróć na łączenia i skraplacz. Często ciężko zauważyć wyciek pomiędzy chłodnicami w dolnej części. 


  • 0

#5 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:43, 01.08.2017

Używałeś klimatyzacji przez te dwa dni, po których czynnik chłodniczy uleciał? 


  • 0

#6 Shiny7

Shiny7
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:16, 01.08.2017

Używałeś klimatyzacji przez te dwa dni, po których czynnik chłodniczy uleciał? 

Tak,  używałem - pierwszy dzień ok; drugi słychać już było szumy na zaworze rozprężnym świadczące o ubytkach czynnika.. 


  • 0

#7 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:04, 01.08.2017

Każdy kompresor ma zawór bezpieczeństwa upustowy. Gdy ciśnienie w układzie jest za duże, to zawór otwiera się wypuszczając czynnik i co gorsza olej z kompresora. Dużo czasu nie trzeba, żeby doszło do zatarcia i zabrudzenia całego układu opiłkami metalu. Jeżeli układ jest przytkany, np po nieodpowiednim spawaniu rurki, lub gdy jest ona zagięta, to powstaje za duże ciśnienie i zawór bezpieczeństwa wypuszcza czynnik. Trzeba wtedy wymienić kompresor, skraplacz z osuszaczem, czasem też zawór rozprężny, a resztę dokładnie wypłukać, no i oczywiście usunąć przyczynę przytkania, bo inaczej następny kompresor bardzo szybko padnie. W serwisie klimy powinni widzieć na zegarach, czy jest prawidłowe ciśnienie w układzie i samo to powinno im zasugerować gdzie jest problem. Jeżeli masz osobno osuszacz, to go wykręć i zobacz jak wygląda wkład - jeżeli jest brudny, to trzeba wymieniać wszystko i płukać układ.


  • 0

#8 Shiny7

Shiny7
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:55, 02.08.2017

Każdy kompresor ma zawór bezpieczeństwa upustowy. Gdy ciśnienie w układzie jest za duże, to zawór otwiera się wypuszczając czynnik i co gorsza olej z kompresora. Dużo czasu nie trzeba, żeby doszło do zatarcia i zabrudzenia całego układu opiłkami metalu. Jeżeli układ jest przytkany, np po nieodpowiednim spawaniu rurki, lub gdy jest ona zagięta, to powstaje za duże ciśnienie i zawór bezpieczeństwa wypuszcza czynnik. Trzeba wtedy wymienić kompresor, skraplacz z osuszaczem, czasem też zawór rozprężny, a resztę dokładnie wypłukać, no i oczywiście usunąć przyczynę przytkania, bo inaczej następny kompresor bardzo szybko padnie. W serwisie klimy powinni widzieć na zegarach, czy jest prawidłowe ciśnienie w układzie i samo to powinno im zasugerować gdzie jest problem. Jeżeli masz osobno osuszacz, to go wykręć i zobacz jak wygląda wkład - jeżeli jest brudny, to trzeba wymieniać wszystko i płukać układ.

Dzięki za wyjaśnienie. Wezme to pod uwage. Dosc dokładnie znam historie samochodu (potwierdzoną przez historie z ASO ) inie było wcześiej napraw klimatyzacji (edynie okresowy serwis) które mogły by świadczyć o uszkodzeniach mechanicznych układu (spawania etc). 


Użytkownik Shiny7 edytował ten post 16:57, 02.08.2017

  • 0

#9 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:17, 02.08.2017

Jakim cudem nie było widać tak dużej nieszczelności, skoro wpuszczali marker do układu?


  • 0

#10 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:27, 02.08.2017

Może nieszczelność jest na samym złączu parownika, któryś o ring sparciał i przez to jest nieszczelność, a czynnik chłodniczy ucieka po parowniku do "wanienki" która zbiera wodę i odprowadza ją na zewnątrz. Przez to może trudno zauważyć miejsce wycieku.


  • 0

#11 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:28, 03.09.2017

wcześniej nie zauważyłem postu. Może uszczelnienie (taki specjalny simering) czołowe kompresora przepuszcza


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq