Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

K20A6 Obroty podczas jazdy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 antijoe

antijoe
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:06, 31.07.2017

Zastanawiam się, jakie obroty macie w swoich accordach 2.0 w trasie np. przy prędkości 140km/h. U mnie jest nieco ponad 4k obrotów i zastanawiam się czy te 4 tysiące obrotów mieści się w zakresie ekonomicznej jazdy (silnik 2.0 155 KM bez 6 biegu to dla mnie totalna zagadka).

A na trasie nie chce się ślimaczyć jadąc 120 (troche ponad 3k obrotów). Dopiero te 140 jest komfortowe.


  • 0

#2 oskwil

oskwil
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:seria
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:10, 31.07.2017

Podobnie. Brak 6 biegu to autostradowy dramat.


  • 0

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:37, 31.07.2017

Zastanawiam się, jakie obroty macie w swoich accordach 2.0 w trasie np. przy prędkości 140km/h. U mnie jest nieco ponad 4k obrotów i zastanawiam się czy te 4 tysiące obrotów mieści się w zakresie ekonomicznej jazdy (silnik 2.0 155 KM bez 6 biegu to dla mnie totalna zagadka).
A na trasie nie chce się ślimaczyć jadąc 120 (troche ponad 3k obrotów). Dopiero te 140 jest komfortowe.

Niestety zostaje tylko skrzynia od 2.4
Za którą wołają sobie 3 razy drożej od 2.0 ale może warto poszukać .?
Satysfakcja i spokój duszy :-) ,a także ekonomika gwarantowana
Przy 4300obr jest 180km/h

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:41, 31.07.2017

  • 0
                       

#4 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 11:25, 31.07.2017

Hej :)
He, he... w Tourerze 140km/h jest nieco poniżej 4 tys. obrotów, co nie zmienia faktu, że 6 by się przydała...
 
Pozdrawiam
Tomek

Takie małe zestawienie:
 
Tourer
 
silnik 2.0
GYL3 - ręczna skrzynia biegów (zsynchronizowana, 5-biegów do przodu, 1 wsteczny)
Główna redukcja (przełożenie) 4,764
Przełożenia:
1. bieg 3,266
2. bieg 1,769
3. bieg 1,212
4. bieg 0,921
5. bieg 0,738
Bieg wsteczny 3,583
 
silnik 2,4
GZT5 - ręczna skrzynia biegów (zsynchronizowana, 6-biegów do przodu, 1 wsteczny)
Główna redukcja (przełożenie) 4,388
Przełożenia:
1. bieg 3,533 
2. bieg 1,880 
3. bieg 1,354 
4. bieg 1,027 
5. bieg 0,825 
6. bieg 0,659 
Bieg wsteczny 3,583 
 
Sedan
silnik 2.0
ARK5 - ręczna skrzynia biegów (zsynchronizowana, 5-biegów do przodu, 1 wsteczny)
Główna redukcja (przełożenie) 4,388 
Przełożenia:
1. bieg 3,266 
2. bieg 1,769 
3. bieg 1,212 
4. bieg 0,972 
5. bieg 0,780 
Bieg wsteczny 3,583 
 
ARK7 - ręczna skrzynia biegów (zsynchronizowana, 5-biegów do przodu, 1 wsteczny)
Główna redukcja (przełożenie) 4,105
Przełożenia:
1. bieg 3,266 
2. bieg 1,769 
3. bieg 1,212 
4. bieg 0,972 
5. bieg 0,780 
Bieg wsteczny 3,583 
 
silnik 2.4
AST5 - ręczna skrzynia biegów (zsynchronizowana, 6-biegów do przodu, 1 wsteczny)
Główna redukcja (przełożenie) 4,388 
Przełożenia:
1. bieg 3,533 
2. bieg 1,880 
3. bieg 1,354 
4. bieg 1,027 
5. bieg 0,825 
6. bieg 0,659 
Bieg wsteczny 3,583

Sedan/Tourer Diesel 2.2 - tylko skrzynia ręczna
AWD6 - ręczna skrzynia biegów (zsynchronizowana, 5-biegów do przodu, 1 wsteczny)
Główna redukcja (przełożenie) 3,285 
Przełożenia:
1. bieg 3,933
2. bieg 2,037
3. bieg 1,250
4. bieg 0,883
5. bieg 0,687
Bieg wsteczny 4,008

Przekładnie automatyczne (tylko benzyna)
 
MCTA (Tourer) i MCLA (Sedan) - przekładnia automatyczna (elektronicznie sterowana automatyczna, 5 biegów do przodu, 1 wsteczny)
Przełożenia:
1. bieg  2,652
2. bieg  1,517
3. bieg  1,037
4. bieg  0,738
5. bieg  0,566
Bieg wsteczny  2,000
Główna redukcja (przełożenie):
silnik K20A6 - 4,562
silnik K24A3 - 4,438

EDIT: po teoretycznych wyliczeniach wychodzi, że moja radość jest jednak przedwczesna, bo teoretycznie Tourer 2.0 ma najkrótszą 5-kę... muszę to sprawdzić 'organoleptycznie'
  • 0

#5 antijoe

antijoe
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:41, 31.07.2017

Już się zacząłem rozglądać za swapem skrzyni od 2.4 do mojego K20A6. Będę Sobie ekonomicznie śmigał 140-150...


  • 0

#6 Michael83

Michael83
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Ciemnogród
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:06, 31.07.2017

Dla ciekawostki u mnie K20A6 Tourer na automacie (5 biegów) jadąc 140 km/h mam na obrocie 3000 /min.


Użytkownik Michael83 edytował ten post 12:16, 31.07.2017

  • 0

#7 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:48, 31.07.2017

Dla ciekawostki u mnie K20A6 Tourer na automacie (5 biegów) jadąc 140 km/h mam na obrocie 3000 /min.

To wiadomo od zawsze - automat ma bardzo długie przełożenia. To jest jedna z zalet automatu...

Szczegóły techniczne poniżej.

 
Przekładnie automatyczne
 
MCTA (Tourer) i MCLA (Sedan) - przekładnia automatyczna (elektronicznie sterowana automatyczna, 5 biegów do przodu, 1 wsteczny)
Przełożenia:
1. bieg  2,652
2. bieg  1,517
3. bieg  1,037
4. bieg  0,738
5. bieg  0,566
Bieg wsteczny  2,000
Główna redukcja (przełożenie):
silnik K20A6 - 4,562
silnik K24A3 - 4,438

Z powyższego wynika, że przy automacie w 2.0 na 5 biegu 4000obr./min jest przy ok. 185 km/h...


  • 0

#8 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:55, 31.07.2017

Już nie pamiętam ile miałem obrotów, ale coś w okolicy 5000 przy 200 jak wracałem z Gdańska do Zgierza. 3 osoby + dziecko, bagażnik zapakowany po sufit.

Wyszło spalanie 11.5 -12 litrów według Torque.  Do 180 11.5 lltra. Skrzynia 5 biegów. Tourer.  Ciekaw jestem 6 biegów jak by to było.


  • 0

**************************************************
 


#9 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 16:18, 31.07.2017

Wszystko by się zgadzało - tutaj jest link do małego programu https://drive.google...U0xTUFSRFE/view, gdzie podajemy przełożenia, rozmiar opon i zakres obrotów i otrzymujemy teoretyczny wykres prędkości pojazdu w zależności od obrotów na danym biegu.


W przypadku manualnej skrzyni 6-cio biegowej prędkości obrotowe byłyby wyższe - 4000 obr./min jest przy ok. 165 km/h, przy 180km/h to ok. 4400 obr./min


  • 0

#10 peter85

peter85
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:19, 01.08.2017

W przypadku manualnej skrzyni 6-cio biegowej prędkości obrotowe byłyby wyższe - 4000 obr./min jest przy ok. 165 km/h, przy 180km/h to ok. 4400 obr./min

 

 

Te wyliczenia mniej więcej pokrywają się z moimi obserwacjami u mnie wygląda to tak że przy 160 km/h jest 3600-3700 obr. przy 180 około 4400 tys. a przy 190 km/h około 5000 obr. przy 200 km/h tak dokładnie nie spojrzałem bo jechałem tylko chwilę ale gdzieś około 5500 obr.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq