Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czujnik temperatury a spadające obroty i brak mocy

VII obroty czujnik ect

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#31 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 12.08.2017

Dziś spryskałem plakiem wszystkie węże oraz przepustnicze w poszukiwaniu nieszczelności. Żadnej różnicy podczas psikania- silnik nie zgasł, ani nie wariował. Także ten problem chyba bym wykluczył.

 

Zainteresował mnie jedno coś (czujnik, wtyczka,zawór?)

 

eGWxm7.jpg
 
So3gft.jpg
 
Ktoś wie co to jest? Po odłączeniu wtyczki czy zdjęciu tego grzybka kompletnie nic się nie dzieje- zero reakcji, żadnego checka. Znalałem to podczas psikania plakiem gdy zdjąłem tą plastikową osłone silnika. Po odpięciu wężyka także zero reakcji.
 
Przy dzisiejszej temp. na dworze (koło 19 stopni) silnik pracuje lepiej- obroty nie spadają tak nisko.

  • 0

#32 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 416 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:41, 12.08.2017

Sam u siebie patrzyłem ale nie wiem do czego to. Sterowanie podciśnieniem czegoś pod silnikiem. Nie mam teraz za bardzo jak wejść pod auto.

A EVAP jest aktywny?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#33 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 12.08.2017

EVAP? Pierwsze słyszę o czymś takim :)


  • 0

#34 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 416 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:10, 12.08.2017

układ regeneracji oparów paliwa (elektrozawór obok EGR) - nie działa gdy sonda lambda nie pracuje


  • 0

#35 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 22:23, 12.08.2017

 

Dziś spryskałem plakiem wszystkie węże oraz przepustnicze w poszukiwaniu nieszczelności. Żadnej różnicy podczas psikania- silnik nie zgasł, ani nie wariował. Także ten problem chyba bym wykluczył.

 

Zainteresował mnie jedno coś (czujnik, wtyczka,zawór?)

 

eGWxm7.jpg
 
So3gft.jpg
 
Ktoś wie co to jest? Po odłączeniu wtyczki czy zdjęciu tego grzybka kompletnie nic się nie dzieje- zero reakcji, żadnego checka. Znalałem to podczas psikania plakiem gdy zdjąłem tą plastikową osłone silnika. Po odpięciu wężyka także zero reakcji.
 
Przy dzisiejszej temp. na dworze (koło 19 stopni) silnik pracuje lepiej- obroty nie spadają tak nisko.

 

 

to jest zaworek do sterowania poduszką silnika (pompuje podciśnienie). taki gadżet. 

 

EVAP to odpowietrzenie zbiornika paliwa z oparów (transportuje opary z baku do spalenia). 

 

 

nie obraź się kolego, ale to coś co tam dynda i jest związane z gazem, jest po prostu najłagodniej mówiąc ZŁE!


  • 0

#36 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:23, 12.08.2017

Poszukam tego EVAP, jak najprościej sprawdzić czy działa?- wybaczcie, ale jestem kompletnie zielony w tych sprawach  :depresja:

 

 

blow

nie obraź się kolego, ale to coś co tam dynda i jest związane z gazem, jest po prostu najłagodniej mówiąc ZŁE!

 

 

Spoko, nie obrażam się  :) Auto kupiłem niecałe pół roku temu - tak wszystko już było. Co masz dokładnie na myśli? Te żółto-czerwone kable?


Użytkownik dawidk25 edytował ten post 23:35, 12.08.2017

  • 0

#37 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 416 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:28, 13.08.2017

Później zrobię zdjęcie gdzie jest EVAP.

A sprawdzisz go dotykając palcem jak silnik pracuje. Jeśli pod palcem nie czuć że tyka to może być to (nie musi) wina sondy.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#38 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 416 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:00, 13.08.2017

Tam gdzie pokazuje mój krzywy paluch jest EVAP. cdde74848153fc67fb41aed7301e88dc.jpg

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#39 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 11:06, 13.08.2017

 

Spoko, nie obrażam się   :) Auto kupiłem niecałe pół roku temu - tak wszystko już było. Co masz dokładnie na myśli? Te żółto-czerwone kable?

 

bardziej o tej dziwnej konstrukcji, która domyślam się jest instalacją LPG. mógłbyś wrzucić całe zdjęcie wrzucić,wtedy coś więcej można powiedzieć.

 

i tak mi przyszło do głowy - może Twoje problemy powoduje właśnie ten gaz...?próbowałeś zakręcić zawór na butli, wypalić resztki z przewodów, zresetować kompa i pojeździć chociaż jeden dzień na PB?


  • 0

#40 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:42, 13.08.2017

bardziej o tej dziwnej konstrukcji, która domyślam się jest instalacją LPG. mógłbyś wrzucić całe zdjęcie wrzucić,wtedy coś więcej można powiedzieć.

 

i tak mi przyszło do głowy - może Twoje problemy powoduje właśnie ten gaz...?próbowałeś zakręcić zawór na butli, wypalić resztki z przewodów, zresetować kompa i pojeździć chociaż jeden dzień na PB?

 

Dziś sprawdzę ten EVAP. Potem zakręce zawór i pojeżdżę na benzynie.  Jedynie co probowałem to wylączyć go na przycisku- czuć wtedy, że auto lepiej chodzi, lecz obroty i tak opadają. Dam znać co i jak- zdjęcia instalacji również wrzucę.


  • 0

#41 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 12:35, 13.08.2017

zakręć gaz pokrętłem na butli. następnie odpal na gazie, i poczekaj aż zgaśnie (wypali się wszystko co zostanie w przewodach). następnie odepnij akumulator, żeby skasować ECU, i pojeździj tak z jeden dzień na benzynie.poobserwujesz wtedy, jak się auto będzie zachowywać...


  • 0

#42 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 13.08.2017

 
Po zakręceniu butli z gazem i wypaleniu resztek z przewodów, od razu było czuć różnicę. Auto lepiej się zbiera z niskich obrotów, które to też przestały opadać. Evap myślę, że działa- coś tam w nim cyka/stuka. Może listwa wtrysków od gazu już pada? Czas zdajsie odwiedzić Pana Gazownika.
 
 
XYWr3p.jpg
f3WTKU.jpg
PCml7w.jpg

EJMZru.jpg
 

 


  • 0

#43 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 17:31, 13.08.2017

czyli problem zdiagnozowany? to wina gazu. 

 

rozumiem, że nie Ty to zakładałeś, ale możesz to doprowadzić do jako takiego porządku. 

 

wychodzi na to, że jeden z wtryskiwaczy (albo parę) leje za dużo gazu, i go przymula. 

 

ogólnie, pojechałbym do kogoś ogarniętego, kto wymieniłby te wtryski i zamontował w prawidłowy sposób a następnie dokonał strojenia.

 

sprawdź w swoim regionie polecane. 


  • 0

#44 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:56, 14.08.2017

czyli problem zdiagnozowany? to wina gazu. 

 

rozumiem, że nie Ty to zakładałeś, ale możesz to doprowadzić do jako takiego porządku. 

 

wychodzi na to, że jeden z wtryskiwaczy (albo parę) leje za dużo gazu, i go przymula. 

 

ogólnie, pojechałbym do kogoś ogarniętego, kto wymieniłby te wtryski i zamontował w prawidłowy sposób a następnie dokonał strojenia.

 

sprawdź w swoim regionie polecane. 

 

Byłem u dosyć już sprawdzonego prze zemnie gazowanika. Powiedział, że cała instalacja gazowa jest szczelna, i żaden ze wstryków nie leje. Parametry na gazie właściwie identyczne jak na benzynie. Zalecił wymianę świec.

 

Po wymianie świec auto chodzi prawie jak nowe  :yesyes  Co prawda nie ma aktualnie jakiś wielkich upałów gdy to objawy były najsilniejsze, ale narazie jest ok. Zobaczymy co będzie dalej.


  • 0

#45 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:49, 03.09.2017

Po wymianie świec jest lepiej, lecz problem niestety dalej występuje. Zauważyłem, że problem z opadającymi nisko obrotami pojawia się tylko gdy silnik jest całkowicie rozgrzany i w momencie gdy pracują wentylatory bądź pracuje klimatyzacja. Wczoraj przejeździłem pół dnia bez klimy i wszystko było ok. Może alternator nie wyrabia albo klimatyzacja stawia za duży opór?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, obroty, czujnik, ect

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq