Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czujnik temperatury a spadające obroty i brak mocy

VII obroty czujnik ect

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#16 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:47, 30.07.2017

A błąd da się w ogóle skasować?


  • 0

#17 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:55, 31.07.2017

Błąd sam znika co jakiś czas. Jednak czy się świeci czy nie to i tak jeździ tak samo
  • 0

#18 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:15, 31.07.2017


Poniżej kilka screenów z torgue oraz piston:

vFINtX.pngBphQAJ.pngr0kID8.pngXdUj8U.png
 MsyKro.pngEUMs2Y.png
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Film:

 

 

Temp zasysanego powietrza przed odpaleniem silnika była taka sama jak na dworze, dopiero po włączeniu go na postoju i poczekaniu zaczeła rosnąć, rozumiem że wpływ ma na to rozgrzany silnik.

 


  • 0

#19 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:08, 31.07.2017

A może sonda po prostu umarła? Spróbuj odpalić, skasować błąd na odpalonym i się przejechać.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#20 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:21, 31.07.2017

Kasowanie błędów nic nie daje. Nie da sie go skasować ani przez torque ani pinston. On sam gaśnie co jakiś czas, lecz mimo braku checka obroty i tak lecą w dół. Może to ta sonda.... W sumie w tych programach sygnał daje tylko jedna. Ale czy wtedy obroty by leciały w dół TYLKO w upały?
  • 0

#21 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 17:25, 31.07.2017

umyj przepustnice, zajrzyj do IAC. jednak najpierw przeczytaj temat o IAC u Nas na forum (sporo problemów było z tym). 

 

sprawdź przy okazji czy nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie. MAP sensor ma dość wysokie wskazanie w idlu. 


  • 0

#22 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:40, 31.07.2017

W weekend poczyszczę, posprawdzam i dam znać czy sytuacja się poprawiła :)
  • 0

#23 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:29, 31.07.2017

Jeśli nie da się skasować błędu to możesz jeszcze woltomierzem sprawdzić co daje sonda, bo pewnie oscyloskopu nie masz(elm u mnie też pierwszej sondy nie widzi). Mi się wydaje że sonda jest już zatkana przez co nie widzi już w ogóle tlenu w spalinach przez co twierdzi że mieszanka jest za bogatą. I nie tyle co wzbogaca mieszankę, co ją zuboża i dlatego nie ma mocy. Oczywiście to tylko teoria. Czuć benzynę z wydechu?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#24 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 31.07.2017

Benzyny z wydechu nie wyczuwam. Lambdą zajmę się jeśli czyszczenie IAC nic nie da- lambdą nigdy się nie bawiłem więc wolę sprawdzić potem.
  • 0

#25 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:46, 31.07.2017

Ja mam w VI sondę szerokopasmową, więc wy pewnie też. Ona nie oscyluje jak te starego typu, tylko daje napięcie, które zmienia się w miarę wolno z przedziału 0-1V w zależności od składu NOx w spalinach. Jest to do sprawdzenia multimetrem.

Ze wskazań widać, że mieszanka jest cały czas wzbogacana, korekty krótkoterminowe są na plusie. MAP sensor pokazuje spore podciśnienie i takie też jest wyliczone obciążenie silnika. Jak dla mnie to MAP sensor jest do podmiany i sprawdzenia.


  • 0

#26 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:12, 01.08.2017

Ja mam w VI sondę szerokopasmową, więc wy pewnie też. Ona nie oscyluje jak te starego typu, tylko daje napięcie, które zmienia się w miarę wolno z przedziału 0-1V w zależności od składu NOx w spalinach. Jest to do sprawdzenia multimetrem.
Ze wskazań widać, że mieszanka jest cały czas wzbogacana, korekty krótkoterminowe są na plusie. MAP sensor pokazuje spore podciśnienie i takie też jest wyliczone obciążenie silnika. Jak dla mnie to MAP sensor jest do podmiany i sprawdzenia.

W 7 jest sonda 4-przewodowa. Poza tym sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach a nie NOx. A po trzecie to z tego co widać na załączonych obrazkach to pomiar jest z drugiej sondy czyli diagnostycznej.

Tak poza tym to widzę że autor wątku jeździ z LPG. A to zazwyczaj przyczyna awarii sondy.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#27 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:29, 05.08.2017



d023641f7c215c83.jpg


dla pewności, możesz wykonać test diagnostyczny na radiu. wciśnij auto+dual na wyłączonym zapłonie, następnie odpal silnik. na panelu radia zaczną Ci mrugać poszczególne czujniki. kolejny włączasz guzikiem od podgrzewania tylnej szyby. ECT to bodaj 4 czujnik - powinien wskazywać wartość >0.



A masz może rozpis pozostałych pozycji z tego menu diagnostycznego? Albo link do owego?



Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#28 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:27, 05.08.2017

Iac wyczyszczony, przepustnica także. Przy okazji posprawdzałem wszystkie węże czy któryś nie daje lewego powietrza-wszystkie myślę że ok. Wyjąłem także akumulator na jakąś godzine a potem po wsadzeniu go i odpaleniu poczekałem na włączenie wentylatorów. Obroty dalej jak opadały tak opadają jednak mam wrażenie, że silnik zrobił się trochę ,,żwawszy". Zobaczymy co będzie dalej.
  • 0

#29 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:51, 11.08.2017

:adios:


  • 0

#30 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:46, 11.08.2017

:adios:

Znalazłeś przyczynę?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, obroty, czujnik, ect

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq