Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czujnik temperatury a spadające obroty i brak mocy

VII obroty czujnik ect

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#1 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:49, 28.07.2017

Witam, ostatnio podczas upałów zauważyłem, że mój accord zaczął miewać problem z obrotami. Normalnie podczas jazdy wszystko jest ok, lecz gdy wrzucam na luz to obroty spadają do jakiś 200 a potem wracają na 650 i tak już stoją. Dzieje się to tylko gdy temp na zewnątrz wynosi powyżej 25-27 stopni. Gdy włączę klimatyzacje jest jeszcze gorzej- silnik prawie gaśnie a z pod świateł generalnie ciężko ruszyć (gaz do dechy a samochód ledwo sie toczy po czym nagle dostaje wielkiego kopa).

 

Co jakiś czas wyświetla się check engine P0172 System to Rich (Bank 1)- rozumiem że za bogata mieszanka.

 

Na obd2 zauważyłem, że temperatura silnika wynosi ZAWSZE 0 stopni (testowane torque oraz piston). Na liczniku wskazania temperatury są ok.

 

Z stąd się rodzi moje pytanie, czy może być uszkodzone czujnik temperatury silnika i ecu myśli że jest zimno i zalewa silnik paliwem? Dzieje się tak zarówno na gazie jak i na benzynie.


  • 0

#2 Artiiiiiii

Artiiiiiii
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:xxx
  • Wersja:xxx
  • KM:xxx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:37, 28.07.2017

Silniczek krokowy nie podnosi obrotów.

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:04, 28.07.2017

Działoby się to tylko podczas upałów?
  • 0

#4 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 416 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:35, 28.07.2017

Sprawdź na początek czujnik w różnych zakresach temperatur. Sprawdź czy czujnik ma zasilanie.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 19:04, 28.07.2017

Silniczek krokowy nie podnosi obrotów.

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

 

pokaż mi ten silnik krokowy w CL7...

 

 

skoro wiesz, że czujnik temperatury nie wskazuje poprawnej temperatury, to dlaczego go nie wymieniłeś jeszcze?


  • 0

#6 Artiiiiiii

Artiiiiiii
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:xxx
  • Wersja:xxx
  • KM:xxx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:20, 28.07.2017

A co podnosi obroty jeśli nie silniczek krokowy? Oświeć mnie.

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 28.07.2017

pokaż mi ten silnik krokowy w CL7...

 

 

skoro wiesz, że czujnik temperatury nie wskazuje poprawnej temperatury, to dlaczego go nie wymieniłeś jeszcze?

 

A wiesz może gdzie takowy czujnik się znajduje? Jedyny jaki znalazłem to po prawej stronie silnika za zaworem EGR, ale niestety to był ten który pokazuje temperaturę na desce rozdzielczej


  • 0

#8 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 21:22, 28.07.2017

A co podnosi obroty jeśli nie silniczek krokowy? Oświeć mnie.
Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka


W K20 zawor IAC, w K24 przepustnica sama reguluje sobie obroty (jest lekko uchylona zawsze). NIE MA W TYCH SILNIKACH KROKOWCA!


Dawidk20:
Mowisz,o czujniku temperatury cieczy chlodzacej,czy temperatury powietrza zasysanego bo chyba sie nie zrozumielismy do konca...
  • 0

#9 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:34, 28.07.2017



Dawidk20:
Mowisz,o czujniku temperatury cieczy chlodzacej,czy temperatury powietrza zasysanego bo chyba sie nie zrozumielismy do konca...

 

Temperatury cieczy chłodzącej


  • 0

#10 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 15:53, 29.07.2017

d023641f7c215c83.jpg

 

jest to ten sam czujnik odpowiedzialny za przesłanie informacji o temperaturze płynu do ECU, przez co pojawia się też wskazanie na desce rozdzielczej. 

 

jednak myślę, że skoro na desce pokazuje Ci temperaturę właściwie, to po prostu ELM sobie nie radzi z odczytaniem tej informacji. 

 

dla pewności, możesz wykonać test diagnostyczny na radiu. wciśnij auto+dual na wyłączonym zapłonie, następnie odpal silnik. na panelu radia zaczną Ci mrugać poszczególne czujniki. kolejny włączasz guzikiem od podgrzewania tylnej szyby. ECT to bodaj 4 czujnik - powinien wskazywać wartość >0.

 

jeśli masz ELM'a, zrób zrzuty może i prześlij takich czujników jak IAT, MAP, STFT, LTFT. z jakiegoś powodu leje Ci więcej paliwa niż powinien. zapewne uważa, że ma za dużo powietrza...


  • 0

#11 gabrys000

gabrys000
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:44, 29.07.2017

moga byc dwa czujniki temp,

jeden od licznika

drugi od ecu


  • 0
moje :/cu2 -k24z3 at/gd1-l13a1 cvt

#12 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 18:15, 29.07.2017

moga byc dwa czujniki temp,

jeden od licznika

drugi od ecu

 

ale jest jeden.


  • 0

#13 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:44, 30.07.2017

Test diagnostyczny na radiu pokazuje dobra temp. silnika. Wczoraj accord był na regulacji zaworów- jest trochę lepiej, ale niestety obroty dalej opadają. Dziś przy dojeżdżaniu do swiateł i wrzuceniu na luz obroty praktycznie odbiły się od 0, przy temp na dworze ok 30 stopni. Gdy znajdę chwilę to wyczyszczę ten IAC- ale dziwi mnie, że problem z obrotami występuje tylko i wyłącznie podczas upałów (po wyłączeniu klimy jest lepiej, lecz obroty i tak lecą w dół)


Użytkownik dawidk25 edytował ten post 17:46, 30.07.2017

  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7339 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 18:09, 30.07.2017

A sprawdzałeś temperaturę powietrza zasysanego?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#15 dawidk25

dawidk25
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 30.07.2017

A sprawdzałeś temperaturę powietrza zasysanego?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Tak, wszystko w normie


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, obroty, czujnik, ect

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq