XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Tiptronic ?
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 11:26, 12.11.2008
A tak przy okazji jaki są najważniejsze zasady na temat eksploatacji i serwisowania takiej skrzyni.
#2
Napisano 14:25, 12.11.2008
Najważniejsze - chyba wymiana oleju.
Po rozruchu silnika daj jej popracować chwilkę aby rozszedł się olej - zimny silnik
#3
Napisano 21:44, 14.11.2008
#4
Napisano 16:50, 10.12.2008
1.czy na P delikatnie szaprie?
2.czy po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca szarpie a po ok 1.5tyś obr idzie gładko?
Niestety w mojej są objawy szarpania w/w i nie wiem co robić,może jakieś pomysły?
Biegi idealnie sie zmieniają ale to szarpanie jest męczące
#5
Napisano 16:55, 10.12.2008
N - chodzi sobie równo jakto na luzie - zero drgawek
P - chodzi też spokojnie, ale troszkę inny oddźwięk niż na N
Po wrzuceniu D lekka zmiana obrotów (wiadomo załączył się bieg i autko gotowe do jazdy) - jednak zaraz po odpuszczeniu hamulca idzie równo i płynnie bez jakichkolwiek drgawek - przynajmniej tak jest u mnie
#6
Napisano 17:02, 10.12.2008
Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC
#7
Napisano 17:08, 10.12.2008
Mam tu na myśli abyś sprawdził poziom oleju w skrzyni na bagnecie - to bardzo ważne
Zbyt mała ilość lub wyeksploatowany olej może być prowodyrem takich zachowań skrzyni.
Także nie panikuj i proponuję ci najpierw sprawdzić ilość, barwę a nawet zapach oleju w skrzyni biegów, ewentualnie jego wymianę i wtedy sprawdzisz czy będzie jakaś różnica.
Tyle ode mnie - powodzenia
#8
Napisano 17:52, 10.12.2008
#9
Napisano 18:28, 10.12.2008
Moim zdanie można sobie pozwolić na wymianę co 40kkm....ja wymieniałem przy 75kkm i weszło ok. 3litry....
#10
Napisano 19:26, 10.12.2008
[ Dodano: 2008-12-10, 19:51 ]
Olej jest poziom jest i czysciutki jest,był zmieniany przy 120 teraz mam 190 wiec raczej nie jest tego wina.
Stan oleju to pierwszy i główny powód głupienia skrzyni podobnie jak zasilanie gazem, między puszczeniem hamulca a ruszeniem samochodu jest niewielka zwłoka często nie zauważalna (około 1 max 2 sekund) i to bez dodawania gazu jeśli zwłoka jest dłuższa a szarpnięcie przy ruszaniu mocne to może świadczyć o słabej kondycji zaworów ciśnieniowych skrzyni. Jest ich tyle ile biegów ma skrzynia. Najczęściej do uszkodzenia zaworów dochodzi przez np: gaszenie silnika na biegu lub w czasie toczenia samochodu lub wyrzucanie na neutral, np. na światłach, a wyrzucanie na luz w czasie jazdy powoduje uszkodzenie tarczek ciernych. W skrzyni objawia się tak jak ślizgające sprzęgło, zmiana biegów poprzedzana jakby wyrzuceniem na luz jak by szukała biegu.
Z chwilą wciśnięcia ,,P" czy ,,N" skrzynia wypuszcza ciśnienie oleju więc po ponownym wrzuceniu biegu musi mieć chwilę na jego napompowanie. Jeśli któryś z zaworów będzie puszczał może to się przedłużać. Osobiście nie widzę potrzeby wrzucania ,,P" np. na światłach, ale za to koniecznie przed gaszeniem silnika. Nie dopuszczalna jest zmiana położenia lewarka bez wciśniętego hamulca Samochód musi stać - nie dotyczy zmian między D a 1,2,3 oraz przerzut w tryb Tiptronic - tylko te są dopuszczalne w czasie jazdy
Więc proponuję Ci jeszcze raz dokładnie sprawdzić skrzynię - nie jest to duży koszt, a może zaoszczedzić Ci dużo nerwów
Pomogłem choć troszeczkę
#11
Napisano 16:39, 11.12.2008
świece wymienione
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 16:41, 11.12.2008
#13
Napisano 16:53, 11.12.2008
#14
Napisano 19:02, 11.12.2008
Co 10 tysregulacja była konieczna co 10kkm.
Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.
#15 Guest_Anonymous_*
Napisano 20:04, 11.12.2008