Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Tiptronic ?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:26, 12.11.2008

Nie miałem do czynienia z samochodem ze skrzynią Tiptronic i w związku z tym interesuje mnie czy w czasie jazdy można przełączać z automatu na sekwencję, czy należy to ustawić na postoju :?:
A tak przy okazji jaki są najważniejsze zasady na temat eksploatacji i serwisowania takiej skrzyni.

#2 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:25, 12.11.2008

Możesz przełączyć, jednak nie wiem czy to nie odbije się na eksploatacji skrzyni.
Najważniejsze - chyba wymiana oleju.
Po rozruchu silnika daj jej popracować chwilkę aby rozszedł się olej - zimny silnik !!
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#3 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 14.11.2008

mozesz przełączac ile chcesz nic sie nie stanie skrzyni, ona wchodzi w ten sam bieg jaki miala ustawiony na automacie.

#4 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:50, 10.12.2008

Mam pytanie do Grzehu i kiziol111 odnośnie skrzyni:
1.czy na P delikatnie szaprie?
2.czy po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca szarpie a po ok 1.5tyś obr idzie gładko?
Niestety w mojej są objawy szarpania w/w i nie wiem co robić,może jakieś pomysły?
Biegi idealnie sie zmieniają ale to szarpanie jest męczące

#5 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:55, 10.12.2008

Z mojego punktu użytkowania tej skrzyni powiem Ci tak:

N - chodzi sobie równo jakto na luzie - zero drgawek
P - chodzi też spokojnie, ale troszkę inny oddźwięk niż na N

Po wrzuceniu D lekka zmiana obrotów (wiadomo załączył się bieg i autko gotowe do jazdy) - jednak zaraz po odpuszczeniu hamulca idzie równo i płynnie bez jakichkolwiek drgawek - przynajmniej tak jest u mnie :ok
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#6 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:02, 10.12.2008

Wiec coś z moją skrzynią jest nie tak.Przy kupnie auta odrazu wymieniłem poduszke z przodu bo drgał samochód ale problem nadal pozostał.Czy jest na forum ktoś kto pomoże w automacie?

Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC


#7 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:08, 10.12.2008

Kolego czasem prosta rzecz bywa powodem problemów.
Mam tu na myśli abyś sprawdził poziom oleju w skrzyni na bagnecie - to bardzo ważne !!
Zbyt mała ilość lub wyeksploatowany olej może być prowodyrem takich zachowań skrzyni.

Także nie panikuj i proponuję ci najpierw sprawdzić ilość, barwę a nawet zapach oleju w skrzyni biegów, ewentualnie jego wymianę i wtedy sprawdzisz czy będzie jakaś różnica.

Tyle ode mnie - powodzenia :ok
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#8 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:52, 10.12.2008

Olej jest poziom jest i czysciutki jest,był zmieniany przy 120 teraz mam 190 wiec raczej nie jest tego wina.

#9 ufok

ufok
  • Forumowicz
  • 11 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 10.12.2008

Z tego co wiem to najlepiej olej wymieniać co 40-45k km, ponieważ nie wymienia się filtru tylko "przelewowo" i część oleju starego oleju zostaje w skrzyni...
Moim zdanie można sobie pozwolić na wymianę co 40kkm....ja wymieniałem przy 75kkm i weszło ok. 3litry....

#10 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:26, 10.12.2008

Oczywiście. Katalogowo wymiana max. do 60.000km

[ Dodano: 2008-12-10, 19:51 ]

Olej jest poziom jest i czysciutki jest,był zmieniany przy 120 teraz mam 190 wiec raczej nie jest tego wina.


Stan oleju to pierwszy i główny powód głupienia skrzyni podobnie jak zasilanie gazem, między puszczeniem hamulca a ruszeniem samochodu jest niewielka zwłoka często nie zauważalna (około 1 max 2 sekund) i to bez dodawania gazu jeśli zwłoka jest dłuższa a szarpnięcie przy ruszaniu mocne to może świadczyć o słabej kondycji zaworów ciśnieniowych skrzyni. Jest ich tyle ile biegów ma skrzynia. Najczęściej do uszkodzenia zaworów dochodzi przez np: gaszenie silnika na biegu lub w czasie toczenia samochodu lub wyrzucanie na neutral, np. na światłach, a wyrzucanie na luz w czasie jazdy powoduje uszkodzenie tarczek ciernych. W skrzyni objawia się tak jak ślizgające sprzęgło, zmiana biegów poprzedzana jakby wyrzuceniem na luz jak by szukała biegu.

Z chwilą wciśnięcia ,,P" czy ,,N" skrzynia wypuszcza ciśnienie oleju więc po ponownym wrzuceniu biegu musi mieć chwilę na jego napompowanie. Jeśli któryś z zaworów będzie puszczał może to się przedłużać. Osobiście nie widzę potrzeby wrzucania ,,P" np. na światłach, ale za to koniecznie przed gaszeniem silnika. Nie dopuszczalna jest zmiana położenia lewarka bez wciśniętego hamulca :!: Samochód musi stać - nie dotyczy zmian między D a 1,2,3 oraz przerzut w tryb Tiptronic - tylko te są dopuszczalne w czasie jazdy :ok

Więc proponuję Ci jeszcze raz dokładnie sprawdzić skrzynię - nie jest to duży koszt, a może zaoszczedzić Ci dużo nerwów :ok

Pomogłem choć troszeczkę ?? :B
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#11 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:39, 11.12.2008

Po wizycie w Midparts okazało sie że skrzynia jest w bardzodobrym stanie ,a szarpanie powoduje silnik który nierówno chodzi.Wiec teraz kolejne pytanie-co moze byc przyczyną?
świece wymienione

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:41, 11.12.2008

Proponowałbym zacząć od regulacji zaworów - miałem takiego samego Accorda na LPG i regulacja była konieczna co 10kkm.

#13 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:53, 11.12.2008

Przewody, filtry.
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#14 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:02, 11.12.2008

regulacja była konieczna co 10kkm.

?? :shock: Co 10 tys ??

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:04, 11.12.2008

Po 20 tys. były już duże luzy poza tym już po 8-10 tys silnik chodził mi nierówno. Z tego co pytałem kiedyś, to dużo zależy od instalacji i jej regulacji




IPB Skin By Virteq