Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

wymiana gum na drążku stabilizatora tył

VII

Najlepsza odpowiedź Arek1984 , 11:11, 29.07.2017

Witam, w końcu udało mi się usunąć błąd VSA :), wczoraj zaryzykowałem i zrobiłem według wskazówek które mi podrzuciliście :) najpierw skasowałem błędy a pożńiej zrobiłem kalibracje VSA :) Wszystko poszło genialnie :) nareszcie nie ma żadnych żółtych kontrolek które denerwowały moje oko :) :diabelfaja:    :gitara:  :diabel:

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Arek1984

Arek1984
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 13.07.2017

Witam

Mam do Was pytanko, mianowicie oddałem samochód do mechanika na wymianę gum na drążku stabilizatora, dzwoniąc do niego z zapytaniem czy wszystko dobrze idzie odpowiedział mi że musiał ściągnąć sanki żeby móc wymienić te gumy, jestem od nie dawna na forum i z tego co wyczytałem u Was to te gumy przecina się i naprawa jest dosyć szybka. Czy ten mechanik wciska mi jakiś kit?


  • 0

#2 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:20, 13.07.2017

To chyba Ci z przodu wymienil w takim razie😀
  • 0

#3 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:29, 13.07.2017

daj znać jakiej produkcji gumy masz założone..


  • 0

#4 Arek1984

Arek1984
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 13.07.2017

właśnie coś mi nie pasowało, mówiłem mu o tyle a ten zmienia mi z przodu, ja pier...... co za gość :/

w takim razie dzięki za info.


właśnie coś mi nie pasowało, mówiłem mu o tyle a ten zmienia mi z przodu, ja pier...... co za gość :/

w takim razie dzięki za info.

jak jutro będę u niego bo dzisiaj już nie odbiera to zobaczę od razu co on włożył


daj znać jakiej produkcji gumy masz założone..

ok


  • 0

#5 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:19, 13.07.2017

gratulacje. Jak założył jakiś kiepski zamiennik to masz teraz jeszcze przód do roboty.


  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:56, 13.07.2017

Masakra ...Niedosyć ,że niepotrzebnie ruszał ...to terazw niedalekiej przyszłości trzeba będzie wymieniać drugi raz

Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:56, 13.07.2017

  • 0
                       

#7 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:06, 14.07.2017

Nie wiem na ile da się z gościem dogadać, ale może zamów sobie na szybko nowe OEM gumy pod przedni drążek stab. i poproś go aby je w gratisie wymienił. Ja mam bardzo złe doświadczenia z zamiennikowymi gumami w tym miejscu. 


  • 0

#8 Haparts

Haparts
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:52, 14.07.2017

Dlaczego zastosowałeś zamienniki poduszek stabilizatora, a nie kupiłeś oryginalnego produktu Honda?

Domyślam, się, że z polecenia mechanika. Czy to specjalista od samochodów marki Honda, czy "wszystkonaprawiacz"?


  • 0

#9 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:23, 14.07.2017

Ja zanim trafiłem na Haparts kupiłem w sklepie z częściami najpierw Lemfordera (chyba) - okazało się że nacięcie było w innym miejscu, a średnica wewnętrzna była zamała. Potem wymieniłem na TED gum - guma miękka jak suma go żucia - oddałem w sklepie i napisałem do TED GUMa maila że mają wadliwy produkt. W końcu kupiłem OEM i je założyłem. 


  • 0

#10 Arek1984

Arek1984
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:59, 16.07.2017

Wszystko już jasne gościu odezwał się jeszcze do mnie w czwartek przed 21 że auto gotowe po czym zapytałem go gdzie mi zmienił te gumy, no i zmienił z przodu a prosiłem go z tyłu a co najlepsze sam kupiłem gumy orginalne z hondy i nie pasowały mu na przód to zamówił inne :D, gościu sobie nie zapisał i nastąpiła pomyłka ale mógł sprawdzić przed wymianą które są złe.... masakra z tymi mechanikami.....jak powiedziałem mu że miał zmienić z tyłu to był zdziwiony ale długo nie zastanawiając się powiedział że zmieni te z tyłu. Te gumy przednie kupił firmy FEBI podobno niemieckie i dobre tak stwierdził on. Ale mam następny problem ponieważ zapytałem go co może być przyczyną że nie odpala z pierwszego strzału tylko trzeba chwile nim zakręcić, nie był w stanie odpowiedzieć więc podłączył komputer, tam pokazało błędy z ABS, usunął te błędy i po przejechaniu 100 metrów wyskoczyło mi VSA i wykrzyknik, długo nie myśląc zawróciłem i znowu go podpiął ale nie mógł go usunąć, pokazało mu komunikat żeby zrobić kalibracje. Wstrzymał się z tą kalibracją i powiedział żeby na noc odłączyć akumulator i tak zrobiłem ale efekt marny nic nie pomogło. Teraz mam do Was pytanie czy może to być coś złego pytam dlatego bo we wtorek mam zaplanowany tym samochodem wyjazd na mazury, wcześniej mi nic nie wyskakiwało dopiero po podłączeniu komputera. doradżcie coś panowie.... Może ktoś w pobliżu Milanówka ma ktoś kogoś do polecenia?


  • 0

#11 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:22, 16.07.2017

Ciekawe jak twarde i wytrzymałe są te FEBI i czy mają nacięcia w odpowiednich miejscach. Ważny jest też kierunek ich montażu - OEM gumy mają oznaczenia określające montaż. 

Co do błędu VSA to musisz zrobić kalibrację czujnika, oczywiście przy założeniu że nie masz błędów z ABSu. Każde kasowanie błędów ABS przy okazji powoduje skasowanie kalibracji czujnika VSA, stąd ten błąd.

Możesz zrobić to sam, na forum jest instrukcja. Nie potrzebujesz do tego komputera, wystarczy kawałek drucika, albo dwa druciki z przełącznikiem.


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:14, 16.07.2017

Masakra ..im częściej u niego jesteś tym accord ma więcej awarii

Świadomie Febi bym nie założył ale teraz się módl aby coś tam potrzymały.
To ,że Niemieckie nic nie znaczy
  • 0
                       

#13 Arek1984

Arek1984
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:19, 16.07.2017

dzięki za podpowiedż, spróbuje zrobić to z instrukcji ale dzisiaj zajrzałem do bezpieczników z ciekawości i wyciągnąłem bezpiecznik od VSA 40A , z wyglądu jest dobry ale podmieniłem go z bezpiecznikiem obok o tym samym znaczeniu i nic nie pomogło ale przestała działać mi klapa...po zamienieniu na swoje miejsca klapa działa. Czy może mieć też wpływ na to bezpiecznik?

jeszcze raz dzisiaj podłączyłem go pod komputer i pokazało że pompa od ABS jest wyłączona dlatego sprawdziłem bezpieczniki. przejechałem się i faktycznie nie działa ten abs.


Masakra ..im częściej u niego jesteś tym accord ma więcej awarii

Świadomie Febi bym nie założył ale teraz się módl aby coś tam potrzymały.
To ,że Niemieckie nic nie znaczy

sęk w tym że chciałem aby wymienił mi z tyłu a zmienił z przodu, a na tył kupiłem oryginał z hondy, jak by były do wymiany z przodu to kupiłbym OEM :)


  • 0

#14 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:46, 16.07.2017

dla pewności wyklucz niesprawność bezpiecznika od VSA, a potem diagnostyka spinaczem, kasowanie błędów i kalibracja. Jak nie porywał kabli od czujników ABS to powinno działać :) 


  • 0

#15 Arek1984

Arek1984
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 16.07.2017

Dlaczego zastosowałeś zamienniki poduszek stabilizatora, a nie kupiłeś oryginalnego produktu Honda?

Domyślam, się, że z polecenia mechanika. Czy to specjalista od samochodów marki Honda, czy "wszystkonaprawiacz"?

na tył kupiłem gościowi orginały ale zmienił mi z przodu i stwierdził że te z przodu nie pasują i pewnie że nie pasowały bo były na tył.... zwykły mechanik 


dla pewności wyklucz niesprawność bezpiecznika od VSA, a potem diagnostyka spinaczem, kasowanie błędów i kalibracja. Jak nie porywał kabli od czujników ABS to powinno działać :)

jutro kupię bezpiecznik i będę działał dalej, a co masz na myśli diagnostyka spinaczem :)? właśnie szukam kogoś kto to robił i mógłby mi pomóc albo ktoś kogoś by polecił...jeszcze mam jedną kwestie do rozwiązania, czasami słysze od strony silnika nie głośne stukania a gdy wcisnę sprzęgło to stukania znikają, jak odpuszczę sprzęgło to znowu się pojawia.... ktoś może podpowiedzieć co to może być?


Użytkownik Arek1984 edytował ten post 21:19, 16.07.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq