Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana płynu hamulcowego

VIII płyn hamulcowy wymiana

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#31 Burzowy

Burzowy
  • Klubowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Ciechanów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:22, 06.03.2018

Akurat trafiłem na promocji u siebie w mieście i właśnie na ten SL6 wymieniali.
  • 0

#32 seband

seband
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 12.07.2018

Zdecydowałem się na płyn hamulcowy OEM Hondy.

Po drodze do mechanika zajechałem do ASO w Szczecinie  - zaproponowali Shella bo nie używają oryginalnego (za drogi). Zrezygnowałem z zakupu.

Finalnie mechanik zalał płyn Jurida. Na pytanie "dlaczego taki" odpowiedział, że jest w metalowym opakowaniu i taki jest lepszy niż  "w plastiku".


  • 0

#33 lukasmce

lukasmce
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 26.07.2018

Ciekawe po czym stwierdził, że płyn w metalowym opakowaniu jest lepszy od plastiku? Idąc jego tokiem myślenia należny wyeliminować z rynku większą polowe producentów... Bo sprzedają płyn "w plastiku". Wydaje mi się, że tutaj za bardzo Pan popłynął. A jeżeli chodzi o wpływ plastiku na właściwości płynu, to nie ma on aż takiego znaczenia.

Najważniejsze jest, aby nie mieszać płynów ze sobą. Tak wiem, niektórzy producenci dopuszczają mieszanie - ale uważam, że nie powinno się tego robić, bo zmienia się właściwości płynu (między innymi temperaturę wrzenia).

Użytkownik lukasmce edytował ten post 21:00, 26.07.2018

  • 0

#34 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6520 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 49
Super

Napisano 12:45, 27.07.2018

Najważniejsze jest, aby nie mieszać płynów ze sobą. Tak wiem, niektórzy producenci dopuszczają mieszanie - ale uważam, że nie powinno się tego robić, bo zmienia się właściwości płynu (między innymi temperaturę wrzenia).

Dlaczego nie mieszać? 

Płyn hamulcowy musi spełniać pewne normy minimalne i spokojnie można mieszać producentów, ponieważ każdy płyn spełnia tą samą klasę. Mówimy tu o mieszaniu płynów 1 gatunku a różnych producentów.

Norma określa minimalną specyfikacje dla płynu i zwiększona temperatura wrzenia w stosunku od producenta zależy tylko i wyłącznie od producenta. 

poniżej wymagania z ISO

Załączony plik  005279.jpg   49,07 KB   9 Ilość pobrań

 

http://www.epicbleed...51-brake-fluid/


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#35 lukasmce

lukasmce
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 27.07.2018

Temperatura wrzenia płynu DOT 3 (dla przykładu niezawodnionego) to 205 stopni, w przypadku DOT 4 jest to już np. 230 stopni. A w DOT 5.1 wynosi ona 260 stopni. Czy to nie jest tak, że mieszając DOT 3 z DOT 5.1 spowoduje to zmianę temperatury wrzenia, a dokładnie jest zmniejszenie? Jeżeli producent przewiduje w aucie stosowanie DOT 5.1 to nie powinno się wlewać np. DOT 3, bo może to wpływać na hamowanie pojazdu. Przykładowo, jeżeli układ hamulcowy jest większy, będzie wytwarzał większą ilość ciepła, co w konsekwencji powoduje nagrzanie się płynu do wyższej temperatury (np. podczas jazdy w górach używając ciągle hamulców). Jeżeli zastosujemy płyn DOT 3, zamiast DOT 5.1 to możemy mieć w skrajnych przypadkach niespodziankę w postaci braku hamowania pojazdu).

 

Ja wiem, że fizycznie te płyny są ze sobą mieszalne (DOT3, DOT4, DOT 5.1). Bardziej chodzi mi o to, że zmieszanie jednego z drugim spowoduje zmianę jego właściwości (a dokładnie obniży temperaturę wrzenia).

Może nie jasno to napisałem - chodziło mi o zmieszanie np. DOT 3 z DOT 4, a nie o mieszanie producentów jednego płynu np. DOT3 shella z K2.

 

A temat się wziął z tego, ze mechanik stwierdził, że w plastiku są gorsze, od tych w metalowym opakowaniu, więc odpowiadając chciałem poruszyć ogólnie temat rożnych płynów, co może faktycznie wpłynąć na zmianę właściwości płynu.


Użytkownik lukasmce edytował ten post 13:36, 27.07.2018

  • 0

#36 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6520 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 49
Super

Napisano 13:52, 27.07.2018

W całym temacie jest mowa tylko o dot-4 więc nie mieszajmy :D

 

Mieszanie różnych rodzajów płynów jest dopuszczalne i zalewając DOT-3 zamiast DOT-4 dla normalnego użytkownika nie będzie odczuwalne.

Co najważniejsze to mieć nie zawodniony płyn w układzie.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#37 techmac

techmac
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:57, 14.09.2018

Nie bede zakladal nowego tematu. Kupilem urzadzenie do wymiany plynu hamulcowego Sealey vs820. W zestawie jest przejsciowka na zbiorniczek plynu hamulcowego 42mm.

 

W accordzie korek jest wiekszy. Wie ktos moze jaka ma srednice? moze ktos posiada podobne urzadzenie. Wydaje mi sie, ze 55mm tak jak mierzylem, ale nie jestem pewny na 100 %.


  • 0

#38 Franiel

Franiel
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive AT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:36, 15.09.2018

W temacie płynów DOT3/4/5 - DOT3/4 najczęściej spotkamy w "standardowych" pojazdach ze względu na higroskopijność. Zalecenia co do interwału czasowego wymiany płynu związane są właśnie z tym. Płyn DOT5/5.1 ma wyższą temperaturę wrzenia ale też i dużo większą higroskopijność, co jak dobrze pamiętam wg zaleceń producenta płynu, wpływa na wymianę nawet co 6mc!


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, płyn, hamulcowy, wymiana

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq